TomTom Rider 550

Mijn tt heb ik aangesloten als volgt. Zekeringenkastje opgemaakt en getest waar stroom opkomt als je het contact aandoet. Vervolgens het superdunne tt plusdraadje met diezelfde zekering vastgeklikt. Ertussen dus.

Massa draadje apart.
 
Cashback is inmiddels teruggestort.
Net de 6 maanden Go app en garantie geactiveerd. Ik heb alleen geen idee waar je kunt zien of de garantie verlengd is.

Heb hem al gemount op de motor. Moet alleen nog de stroom aansluiten.
Heb vorige week al wel genavigeerd op de accu. En dat ging in principe prima.
Ik heb ook het geld gestort gekregen👍
 
Beetje jammer deze opmerking. Ik heb namelijk behoorlijk wat tijd in de TT gestoken om uit te vogelen hoe je een mooie route maakt. Alleen als ‘s morgens blijkt dat het in je route gebied de hele dag plenst, wil ik wel vlot een alternatief kunnen inkloppen. En ik weet niet hoeveel rommel jij meesleept in zo’n weekje maar een tablet of laptop is wel het laatste op mijn lijstje.
Dus nogmaals: ik dacht: ik tik ‘s morgen even snel 8 plaatsen in en hij verzint wel een leuke route LANGS die plekjes. Dat ie die dan aan wil doen kan ik ook nog begrijpen maar dat ie dan nog zeurt als ik zelf al bijna naar de volgende plek ben gereden vind ik vreemd. En ik heb niet de illusie dat ik dat met een cursus op ga lossen.
Als je een route via punten invoert kan het best logisch zijn dat ie je naar die punten wilt sturen, ook als je daar al voorbij bent.
Je zou het misschien kunnen onderscheppen door punten in te voeren waar je wel langs komt. *

Ik vindt het wel prettig dat mijn navigatie me naar het punt stuurt wat ik in voer.


*Niet de hele discussie gelezen en in de regel post ik onder invloed
 
Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar kon het zo snel niet vinden. Is er een manier om die oplaad punten te verwijderen uit de tomtom? Bloed irritant vind ik het.
 
Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar kon het zo snel niet vinden. Is er een manier om die oplaad punten te verwijderen uit de tomtom? Bloed irritant vind ik het.
Onder instellingen kan je POI selecteren en laadpunten uitvinken.
Heb nu geen toegang tot de TomTom. Als je het vanavond nog niet gevonden hebt kan ik nog wel even kijken.
 
Ik deed ook de upload, en inderdaad, ineens x-duizend oplaadpunten icoontjes toegevoegd. Leuk voor anderen, maar nog niet voor mij!!!
 
Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar kon het zo snel niet vinden. Is er een manier om die oplaad punten te verwijderen uit de tomtom? Bloed irritant vind ik het.
Onder instellingen kan je POI selecteren en laadpunten uitvinken.
Heb nu geen toegang tot de TomTom. Als je het vanavond nog niet gevonden hebt kan ik nog wel even kijken.
Ik had het ook en heb ze uitkunnen zetten mbv dit filmpje op U-tube
 
Hoeveel mensen hebben hier nou eigenlijk last van een slechte BT verbing met de tomtom en iphone?

Ik heb tot nu toe gewoon een goede verbinding en traffic services gehad.
 
Bij mij is de verbinding volledig ruk. Meestal maak ik tegenwoordig maar verbinding met de personal hotspot. Echter is dat nog geen garantie, 9 van de 10 keer krijg ik dan alsnog geen verkeersinformatie. Ik vind het echt serieus een gemiste kans dat ze geen 3G/4G verbinding in het apparaat zelf gezet hebben. Zou je mijns inziens wel mogen verwachten voor die prijs...
 
Verbinding is nooit lekker geweest. Nou is Bluetooth regelmatig 'buggy', dus ik ben wel wat gewend. Had de hoop dat het met diverse firmware updates nog beter zou worden, maar nee... het blijft drama. Al diverse dingen geprobeerd, tot aan factory resets toe, maar blijkbaar is Bluetooth als standaard toch voor verschillende interpretaties vatbaar waardoor communicatie niet 100% waterdicht te krijgen is. Andere standaarden zijn daar soms wat strikter in, en dan lijkt het toch wat beter te werken. Als ik bijvoorbeeld naar ANT+ kijk (veel gebruikt in diverse sensors voor sportgerelateerde doelen) lijken de problemen toch een stuk minder.
 
Is de verbinding van begin af aan ruk geweest of kwam dat later pas?
Ja, zoals ik al jaren geleden ondervonden heb.

Heb zelfs het apparaat in de meterkast gelegd waar de router staat….. _O-

Gisterenavond ook weer, aan/uit telefoon icoontje…belangrijk is het niet want want ik heb toch onderweg geen behoefte aan gebeld te worden,

Aanwijzingen mbt route gingen prima, maar dat is altijd zo geweest.
 
Ik deed ook de upload, en inderdaad, ineens x-duizend oplaadpunten icoontjes toegevoegd. Leuk voor anderen, maar nog niet voor mij!!!
Daar heb ik ook een pest aan, ongevraagd laadpunten op het scherm.

Nouja, genoeg gemopperd….gisterenavond heerlijk gereden….rondje Goor en op verschillende wegen die ik nog niet kende….. :]
 
Laatst bewerkt:
Dan geloof ik dat ik (klopt af) een unicum heb.
same, een rider 450 en 550 gehad met 3 verschillende telefoons. Nooit problemen met de koppeling tomtom naar telefoon gehad. Telefoon koppelen zorgen dat bluetooth thetering aanstaat, zorgen dat de app altijd draait en nooit problemen gehad. De driewegskoppeling telefoon - tomtom - headset is een ander verhaal. Maar dat lag meer aan de headset
 
same, een rider 450 en 550 gehad met 3 verschillende telefoons. Nooit problemen met de koppeling tomtom naar telefoon gehad. Telefoon koppelen zorgen dat bluetooth thetering aanstaat, zorgen dat de app altijd draait en nooit problemen gehad. De driewegskoppeling telefoon - tomtom - headset is een ander verhaal. Maar dat lag meer aan de headset
Enige wat ik niet krijg, is de whatsapp berichten en telefoon gesprekken. Misschien eens niet storen tijdens rijden uit zetten.

Maar die whatsapp berichten mis ik niet. Telefoon zou wat belangrijker zijn ivm werk. Maar die weten ook dat ik in principe niet bel onder het rijden.

De mydrive app connectie werkt dan ook niet. De rest wel.
 
Vandaag terug van vakantie in Frankrijk en ik heb gemerkt dat wanneer de TomTom via bt gekoppeld is maar mijn gsm geen internet krijgt dat hij dan ook geen verkeersupdate geeft. Kan ik dat op een andere manier voorkomen? Want hierdoor hebben wij gisteren 3,5u in de file gestaan.
 
Vandaag terug van vakantie in Frankrijk en ik heb gemerkt dat wanneer de TomTom via bt gekoppeld is maar mijn gsm geen internet krijgt dat hij dan ook geen verkeersupdate geeft. Kan ik dat op een andere manier voorkomen? Want hierdoor hebben wij gisteren 3,5u in de file gestaan.
Hoe moet de TT dan weten zonder verbinding wat er aan verkeersinfo is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan