TomTom Rider 550

Vandaag terug van vakantie in Frankrijk en ik heb gemerkt dat wanneer de TomTom via bt gekoppeld is maar mijn gsm geen internet krijgt dat hij dan ook geen verkeersupdate geeft. Kan ik dat op een andere manier voorkomen? Want hierdoor hebben wij gisteren 3,5u in de file gestaan.

Dan staat er toch een kruisje boven de routebalk, als je TomTom geen internet krijgt?
 
Het valt mij op dat de TomTom mijn cardo vaak gewoon niet herkent. Dan moet ik de cardo volledig wegpleuren en weer opnieuw koppelen.

Herkent iemand dit?
Ja, met de BT verbindingen….gooi mydrive….:?….ook weg en opnieuw installeren…deed ik en had het telefoon icoontje ineens terug…..:+ ….maar navi aanwijzingen met de Midland headset waren weg….. _O-

Nog niet de moeite genomen om weer ermee te experimenteren. Vanmiddag met de auto weg en op de ingebouwde luidspreker een fraaie route gereden….:+

Het blijft k..ding mbt BT.
 
Ja, met de BT verbindingen….gooi mydrive….:?….ook weg en opnieuw installeren…deed ik en had het telefoon icoontje ineens terug…..:+ ….maar navi aanwijzingen met de Midland headset waren weg….. _O-

Nog niet de moeite genomen om weer ermee te experimenteren. Vanmiddag met de auto weg en op de ingebouwde luidspreker een fraaie route gereden….:+

Het blijft k..ding mbt BT.
Het valt me op dat dat met de cardo gebeurt als ik de cardo meer als een uur uit heb gehad en de DomDom aan heeft gestaan. Als ie in slaap stand of uit heeft gestaan eigenlijk niet als je eerst de DomDom uitzet en daarna de cardo.
 
Mijn cardo is officieel vanslag. Krijg hem niet meer met mijn telefoon verbonden. Dus geen eigen muziek meer.

Dus ook geen handsfree bellen mocht het in die paar keer paar jaar nodig zijn….
 
Geef hem eens een "harde reset"

Ik weet niet welke je hebt maar hier een voorbeeldje:

Thuis voor de deur lukte het ineens alles weer in te stellen zoals het was…

Cardo zag de TomTom als telefoon, dus had het apparaat als telefoon gekoppeld….

Maar goed, ondanks alles toch wel een klein stukkie gereden.
A8658FB7-94AB-4CB9-9C10-3F5416B7755D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mogge, hier Een paar tips. Door schade en schande en tips uit dit forum geleerd.
Zet bij thuiskomst de Tomtom uit, niet op slaapstand. Ja ook in het hotel/camping/etc.
Doe zo nu en dan je telefoon eens volledig uit/aan, sommige mensen doen dat nooit.
Hou bij een tussenstop je telefoon/Tomtom/headset(helm) bij elkaar, dan blijft de koppeling in tact.
Ik zet vaak bij een langere tussenstop de Tomtom/headset volledig uit, is de koppeling weer ‘fris’ na de stop…
Je dient de Cardo in volgorde te koppelen, eerst de telefoon, dan de Tomtom bij de 1e installatie van de Cardo!
Bluetooth Tethering moet je aanzetten (Android), er zijn app‘s die dat geforceerd (automatisch) voor je doen, zoals blue car Tethering. Maak je onderweg een route met de spannende kronkelroute is het verstandig deze iets te verslepen naast de stad, zodat je erom heen geleidt wordt minder punten is dan handiger. Ben je onderweg en wil je via mydrive wat pielen in bv Chrome, kan het handig zijn je telefoon, via de 3 bolletjes rechtsboven in je scherm, op desktop versie te zetten, kun je net wat meer. Wil je een route uit Myrouteapp op je Tomtom zetten kan dat via exporteren, Tomtom Mydrive, voer je email + wachtwoord in en klaar. Wil je een route die niet via de dorpen / steden gaat, zou je Kurviger kunnen gebruiken (S), de S is voor bochtige kronkelroute, dit algoritme gaat juist niet via dorpen of steden. Kun je exporteren als gpx (track) en kun Je dan uploaden op je Tomtom, de 4** serie kan dit zelfs via Bluetooth (wel je TomTom op mijn routes zetten). Met de 5** serie is dit wat lastiger , moet via mydrive of myrouteap, of via mini sd kaart vanuit je telefoon of maat met 4** serie Tomtom…
 
Laatst bewerkt:
Heb ik weer. Ik ga tanken, contact gaat uit en rider 550 gaat in slaapstand en start niet meer op. Hij is nog geen 2 maanden oud🙁
Al weer aan de praat gekregen? Voor de zekerheid maar even aan een 230v USB oplader hangen, om uit te sluiten dat het niet aan de mount ligt? Wellicht dat er dan wat leven in komt. Of 10 seconden of langer de aan/uit knop inhouden kijken of hij tot leven komt.
 
Kom ik er on route achter dat alleen de benelux kaart staat geïnstalleerd..
Leuk als je op het drielandenpunt staat en een route via Duitsland naar Luxemburg hebt gepland en die wilt inladen :/
2 jaar terug nog naar Italië geweest met dat ding.. niks aan veranderd (ja de reguliere updates) en nu dit.
Zal eens kijken of ze hier in het hotel een openbare computer hebben staan zodat ik via TT Connect de juiste kaart (DE) erop kan zetten.
 
Al weer aan de praat gekregen? Voor de zekerheid maar even aan een 230v USB oplader hangen, om uit te sluiten dat het niet aan de mount ligt? Wellicht dat er dan wat leven in komt. Of 10 seconden of langer de aan/uit knop inhouden kijken of hij tot leven komt.
Nope, alles van dit geprobeerd en er is geen leven meer in te krijgen.😞
 
dan heb je een slecht contact. of raakt over zijn toeren door trillingen. in dat geval de schermrotatie ff vast zetten
 
al jaren een tomtom en nog nooit gedoe mee gehad, dus een klote ding is niet helemaal waar.
Mee eens. Bekend issue is alleen de koppeling met iPhone. Verder kan er natuurlijk een slecht exemplaar tussen zitten, maar vaak is het de gebruiker zelf waar de ‘fout’ zit. Mijn motormaatje heeft al jaren een Rider550 en is zeer tevreden. Ik heb zelf een Garmin Zumo XT en ben ook zeer tevreden. Beide apparaten hebben hun voor-en nadelen, maar slecht zijn ze geen van beiden.
 
Mee eens. Bekend issue is alleen de koppeling met iPhone. Verder kan er natuurlijk een slecht exemplaar tussen zitten, maar vaak is het de gebruiker zelf waar de ‘fout’ zit. Mijn motormaatje heeft al jaren een Rider550 en is zeer tevreden. Ik heb zelf een Garmin Zumo XT en ben ook zeer tevreden. Beide apparaten hebben hun voor-en nadelen, maar slecht zijn ze geen van beiden.
Ik gebruik zelf Iphone met een rider en heb absoluut geen probleem daarmee.
 
Heb ik weer. Ik ga tanken, contact gaat uit en rider 550 gaat in slaapstand en start niet meer op. Hij is nog geen 2 maanden oud🙁
Kan gebeuren. Houd in dat geval de aan/uit knop een paar seconden ingedrukt. (2 tot 5 seconden schat ik). Dan vraagt de TomTom uitschakelen/ annuleren. Kies dan annuleren. En voila: je beeldscherm is weer op volle verlichting terug.

Succes!
 
dan heb je een slecht contact. of raakt over zijn toeren door trillingen. in dat geval de schermrotatie ff vast zetten
Dat zou inderdaad een hele logische verklaring zijn, een los contactpuntje of (bijna) kabelbreuk van je voedingskabel, als hij zowel spontaan uit als spontaan aan gaat.
En anders terugsturen onder garantie inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan