TomTom Rider 550

dan heb je een slecht contact. of raakt over zijn toeren door trillingen. in dat geval de schermrotatie ff vast zetten
Ik begrijp wat je zegt, maar schermrotatie is een feature. Als dat niet werkt, blijft het een kl... ding., Mijn mening.
 
Alles geprobeerd, meer dan 2u opgeladen, aan de laptop gehangen. En de winkel al 2 keer gebeld en iedere keer gaan ze mij terug bellen maar ze doen niks.
Ik denk dat ik straks gewoon eens naar daar ga want dit word ik moe. Ik heb hem ocharme 6 weken.
Klink inderdaad als overleden, pech, altijd rot dit. succes met de afhandeling.

mocht de winkel moeilijk doen, kun je hem ook rechtstreeks aanbiedn bij TomTom:
Informatie over reparaties en kosten van het systeem

JE NAVIGATIESYSTEEM LATEN REPAREREN

Je kunt zelf een reparatie voor je apparaat plannen met behulp van de chatbot op onze ondersteuningswebsite. Klik rechtsonder op de website op de knop Neem contact met ons op, vraag naar reparaties en kies de optie Boek een Reparatie om aan de slag te gaan.

Als we een systeem inboeken voor reparatie, ontvang je een reparatienummer (RMA), uitleg over het reparatieproces en een e-mail ter bevestiging. De reparatie van een TomTom-product duurt gemiddeld 10 tot 20 werkdagen vanaf het moment waarop we het product in ons servicecentrum hebben ontvangen. Als er een heel ernstig probleem optreedt op je systeem, moeten we het misschien vervangen. Maak indien mogelijk een back-up van je systeem voordat je het naar ons opstuurt.

Let op: je dient een bewijs van aankoop te overleggen zodat we kunnen nagaan of je systeem nog steeds onder garantie valt. Als de garantie is verlopen, worden er kosten voor de reparatie in rekening gebracht.
 
Een fatsoenlijke winkel, dus geen dozenschuiver, wisselt een apparaat van 2 mnd oud gewoon om als hij al overleden is.
 
Een fatsoenlijke winkel, dus geen dozenschuiver, wisselt een apparaat van 2 mnd oud gewoon om als hij al overleden is.
Staat er duidelijk, 10 tot 20 werkdagen oftewel een maand zeker. Het is nu vakantietijd. Zou persoonlijk meteen naar de verkoper gaan en het toestel daar na laten zijn. Als zij niets kunnen, dan een andere eisen.
 
Ik heb een nieuwe 550 se die bik de eerste keer opstarten updates aangeeft. Als ik updaten aanklik geeft hij aan dat het niet lukt en later nog eens moet proberen.
Hij hangt aan de lader. Moet ik hem eerst verder op laten laden?
Heeft verbinding met wifi en bluetooth.
 
Vreemd genoeg schoot mijn tomtom weer in gang toen ik op de knop drukte echter zat ik volgens hem eerst in zuid Frankrijk waar we 2 weken geleden waren. Vervolgens zit ik op 150m van mij. Ik laad hem op maar hij blijft aangeven dat de batterij leeg is terwijl die insteekt en zondag meer dan 2u heeft zitten laden. Iets klopt er toch echt niet.
 
Vreemd genoeg schoot mijn tomtom weer in gang toen ik op de knop drukte echter zat ik volgens hem eerst in zuid Frankrijk waar we 2 weken geleden waren. Vervolgens zit ik op 150m van mij. Ik laad hem op maar hij blijft aangeven dat de batterij leeg is terwijl die insteekt en zondag meer dan 2u heeft zitten laden. Iets klopt er toch echt niet.
Je positie op je TomTom moet je wel buitenshuis laten bepalen. Binnen heeft hij geen of nauwelijks ontvangst
 
Ik heb een nieuwe 550 se die bik de eerste keer opstarten updates aangeeft. Als ik updaten aanklik geeft hij aan dat het niet lukt en later nog eens moet proberen.
Hij hangt aan de lader. Moet ik hem eerst verder op laten laden?
Heeft verbinding met wifi en bluetooth.
Had ik ook de eerste keer,via de pc de update gedaan via de TomTom website
 
Vreemd genoeg schoot mijn tomtom weer in gang toen ik op de knop drukte echter zat ik volgens hem eerst in zuid Frankrijk waar we 2 weken geleden waren. Vervolgens zit ik op 150m van mij. Ik laad hem op maar hij blijft aangeven dat de batterij leeg is terwijl die insteekt en zondag meer dan 2u heeft zitten laden. Iets klopt er toch echt niet.
Lijkt op een laadprobleem (of accu)
Is je lader sterk genoeg? via de usb moet je wel meer dan 1A aanbieden, een telefoon usb lader is te zwak.
of je gebruikt de 12V aansluiting van je motor, beter zelfs.

knip uit de handleiding:
1660056735968.png
 
Lijkt op een laadprobleem (of accu)
Is je lader sterk genoeg? via de usb moet je wel meer dan 1A aanbieden, een telefoon usb lader is te zwak.
of je gebruikt de 12V aansluiting van je motor, beter zelfs.

knip uit de handleiding:
Bekijk bijlage 1791717
Was op de motor aangesloten en daar viel hij uit. Sindsdien deed hij niets meer tot vandaag. Dat er iets niet juist is is wel duidelijk .
 
Ik heb een nieuwe 550 se die bik de eerste keer opstarten updates aangeeft. Als ik updaten aanklik geeft hij aan dat het niet lukt en later nog eens moet proberen.
Hij hangt aan de lader. Moet ik hem eerst verder op laten laden?
Heeft verbinding met wifi en bluetooth.
eerst 100% opladen
 
Vreemd genoeg schoot mijn tomtom weer in gang toen ik op de knop drukte echter zat ik volgens hem eerst in zuid Frankrijk waar we 2 weken geleden waren. Vervolgens zit ik op 150m van mij. Ik laad hem op maar hij blijft aangeven dat de batterij leeg is terwijl die insteekt en zondag meer dan 2u heeft zitten laden. Iets klopt er toch echt niet.
Volgnes mij zit er ergens ook een kleine resetknop op de TomTom, heb je die al geprobeerd ?
 
Was op de motor aangesloten en daar viel hij uit. Sindsdien deed hij niets meer tot vandaag. Dat er iets niet juist is is wel duidelijk .
Kans is groot dat je een TT probleem hebt.
Laatste wat je nog kan controleren is of je 12V op de motor wel goed is. (zekering/draadbreuk/stekker niet goed erin?)

Mocht je TT het nu weer doen, uitzetten, op de motor doen, motor op contact. De TT moet dan uit zich zelf aangaan. Dan komt de 12V goed door. Je kunt ook zien of de TT laad. (of heb je de 12V altijd aan, dan moet hij aangaan zodra je hem op de houder zet)
Werkt dat allemaal dan heb je een TT probleem.

Ik heb het zelf ook eenmaal gehad, niet goed op de stekker gelet met vastzetten en die was weer losgegaan, na een lange toerrit was de accu ook bijna leeg ineens :$ (bij de stekker moet je een klik voelen bij vastdraaien)
Ik doe nu uit gewoonte altijd de TT uit op de motor, wanneer hij dan aanspringt weet ik zeker dat de 12V ok is ;)

Anders moet hij echt naar de reparatie toe. succes
 
Kans is groot dat je een TT probleem hebt.
Laatste wat je nog kan controleren is of je 12V op de motor wel goed is. (zekering/draadbreuk/stekker niet goed erin?)

Mocht je TT het nu weer doen, uitzetten, op de motor doen, motor op contact. De TT moet dan uit zich zelf aangaan. Dan komt de 12V goed door. Je kunt ook zien of de TT laad. (of heb je de 12V altijd aan, dan moet hij aangaan zodra je hem op de houder zet)
Werkt dat allemaal dan heb je een TT probleem.

Ik heb het zelf ook eenmaal gehad, niet goed op de stekker gelet met vastzetten en die was weer losgegaan, na een lange toerrit was de accu ook bijna leeg ineens :$ (bij de stekker moet je een klik voelen bij vastdraaien)
Ik doe nu uit gewoonte altijd de TT uit op de motor, wanneer hij dan aanspringt weet ik zeker dat de 12V ok is ;)

Anders moet hij echt naar de reparatie toe. succes
Hij had stroom want toen ik hem de laatste keer op de motor had viel de tt uit en in slaapstand toen ik het contact af had gezet. Vervolgens ging hij niet meer aan.
 
Even een update.
Ik was er vandaag mee in de winkel geweest en de man die er van af wist probeerde mij eerst wijs te maken dat dit lag aan de stroomtoevoer van de gps. Dit kan niet omdat hij de dag na de panne enkele uren aan het stopcontact heeft gehangen en toen ook niets deed.
Ze hadden vanuit een ander filiaal ook een "nieuw" toestel opgestuurd mocht het mijne alsnog niet werken.
Toen zei die man ineens van kijk, ik wil je deze mee geven.
Hij pakt een plastic verpakking met noppenfolie waar die inzit en pakt hem uit.
Ik zie duidelijk gebruikerssporen en ik zeg dat is toch een refurbished toestel? Krijg ik als antwoord nee, je hebt hem mij toch uit de verpakking zien halen? Ik leg er de mijne naast en ik zeg kijk eens naar hoe afgesleten de achterkant er uit ziet tegenover de mijne?
Hij bleef ontkennen. Ik heb mijne terug meegenomen en ga morgen terug verhaal halen bij het hoofdfiliaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan