TomTom Rider 550

Wel in MyDrive dan?
Ja zeker

1664428838687.png
 
Dit kan als je op "mijn routes" en dan "deel tracks"

Dit kan alleen als je de route van internet af hebt, dus niet als je er zelf 1 maakt met de tom tom. Kom ik zojuist achter.
tsja, echter lukte het de andere wel om te delen, alleen niet met mijn TT??
De bluetooth verbinding kwam niet tot stand, verder werkt alles, ook de andere bluetooth verbindingen.
Ik ga dit weekend nog eens proberen met iemand.
 
Zojuist tot de ontdekking gekomen dat het updaten voor mij nu wel goed werkt. In de bijlagen een instructie hoe ik in 1,5 uur tijd 4 bestanden heb geüpdatet op mijn Rider 450. Hopelijk helpt het jullie ook. PS: Mijn download snelheid is 18 MB/s.
 

Bijlagen

  • Trouble shoot slow update TomTom 2-10-2022.pdf
    1,1 MB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Even een vraagje:
Het laatste weekend van september heb ik de TomTom Rider 550 volledig ge-update en een route laten uitstippelen. Het betrof hier een zaterdag. Tot mijn verbazing ging de route over een dijkje / straatje die in het weekend voor motoren was afgesloten. Houdt de TomTom hier geen rekening mee, of betrof dit een uitzondering? Kan iemand toelichten hoe de TomTom hiermee omgaat in het algemeen?
 
Houd hij geen rekening mee, tenminste ook in de Eifel heb je stukken die in het weekend verboden zijn, maar daar weet de tom tom niks van.
 
De Rider is een motor georiënteerde navigatie maar de kaarten die je gebruikt zijn dat niet.
In Mydrive is er wel een functie speciaal voor motorrijders maar die zorgt er vooral voor dat er wat minder rechttoe-rechtaan gereden wordt.
 
goedendag mensen,

Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een TomTom 550 icm een iphone.
Al jaren heb ik problemen met de traffic informatie via Bluetooth. Ook herkend MyDrive op de iPhone de TomTom niet, enkel als ik een hotspot aanmaak, of thuis op de WiFi zit. Ik vrees dat dit ook nooit meer opgelost gaat worden.


Nu wil ik voor in mijn vrachtwagen een nieuwe TomTom go discover kopen.
Maar heeft iemand enig idee of daar dezelfde problemen spelen als met de rider? Anders zou dit voor mij namelijk echt geen optie zijn. Bij de rider heb ik het geaccepteerd, omdat ik die alleen af en toe voor fun gebruik, maar de TomTom go discover moet wel goed via Bluetooth alles door geven, ik wil niet dagelijks een hotspot op gaan zetten.

Ik hoor het graag.
 
goedendag mensen,

Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een TomTom 550 icm een iphone.
Al jaren heb ik problemen met de traffic informatie via Bluetooth. Ook herkend MyDrive op de iPhone de TomTom niet, enkel als ik een hotspot aanmaak, of thuis op de WiFi zit. Ik vrees dat dit ook nooit meer opgelost gaat worden.


Nu wil ik voor in mijn vrachtwagen een nieuwe TomTom go discover kopen.
Maar heeft iemand enig idee of daar dezelfde problemen spelen als met de rider? Anders zou dit voor mij namelijk echt geen optie zijn. Bij de rider heb ik het geaccepteerd, omdat ik die alleen af en toe voor fun gebruik, maar de TomTom go discover moet wel goed via Bluetooth alles door geven, ik wil niet dagelijks een hotspot op gaan zetten.

Ik hoor het graag.
Ik kan niet anders dan je adviseren om het bij een professioneel verkooppunt uit te proberen en aan te geven dat dat voor jou een kritiek aankoopargument is
 
@nick299
In het verleden waren er modellen met ingebouwde sim-kaart. Die lossen de problemen met de Live-Services op. Het lijkt erop dat TomTom die niet meer verkoopt.
Dus ja, ik deel je vrees dat het probleem in andere apparaten ook aanwezig is.
 
@nick299
In het verleden waren er modellen met ingebouwde sim-kaart. Die lossen de problemen met de Live-Services op. Het lijkt erop dat TomTom die niet meer verkoopt.
Dus ja, ik deel je vrees dat het probleem in andere apparaten ook aanwezig is.
En @nick299 Alle huidige modellen hebben inderdaad alleen nog verkeersinformatie via je telefoon, ook de professionele helaas.
Ik zou overigens wel voor een vrachtwagen GPS (of eventueel camper) gaan, daar kun je namelijk de maten en gewichten van je voertuig opgeven, waardoor hij je bijvoorbeeld niet door lage tunneltjes zou moeten sturen. Uiteraard onder voorbehoud van kaartfouten, maar wat ik van mijn ex-collega's begreep, deed hij dat het grootste deel van de tijd wel goed.
 
Bedankt voor de antwoorden.

Ik maak tot nog toe maar gebruik van de hotspot. Ik ga het er niet op gokken im een nieuwe TomTom discover serie te kopen, en dan hetzelfde probleem te ervaren.

Hebben meer iPhone gebruikers dit probleem? Heb een filmpje bijgevoegd. Of is er wel degelijk een goede oplossing denkbaar?
 

Bijlagen

  • IMG_0858.MOV
    10,5 MB
Heel veel meer iPhone gebruikers hebben dit probleem... En waar de oplossing ligt, of zou moeten liggen, is volkomen onduidelijk. Wat me wel opvalt is dat bijvoorbeeld ook de koppeling tussen mijn iPhone en de bluetooth op de Citroën C5 Aircross (ja, koekblik, ik weet het...) verre van stabiel is. Aangezien Apple wat standaarden betreft net Microsoft is (ze houden zich er aan, maar passen ze vaak voor 99% toe ipv 100% omdat ze denken dat het beter kan) vermoed ik dat de bal wat dit betreft toch echt bij Apple ligt. Ook de hotspot koppeling is trouwens niet perfect, maar wel beter dan de koppeling via de app, want die is er gewoonweg niet (althans, bij mij).
 
Sinds gisteren probleem met update 550. Oeps er is iets misgegaag. Pobeer opnieuw. Lukt dus niet met Wifi maar ook niet aan de pc die met netwerkkabel is verbonden. Gebruik originele kabeltje voor 550. Nu zoekend op internet kom ik IPv4 en IPv6 van ziggo tegen als mogelijk probleem. Ik heb dus na de laatste update een nieuwe router/modem gekregen. Mogelijk is dat het probleem? Iemand hier iets over bekend of ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan