TomTom Rider 550

In MyDrive kan simpelweg niet, behalve als je ze individueel als 'favoriet' toevoegd bij 'Mijn Plaatsen' en dat is niet te doen.
Een andere optie is een Google MyMap maken (via Google Drive -> New -> Mymap). Hierin kan je gpx'en importeren en ook pinnetjes neerzetten (met icoontjes e.d). Deze routes en pins toont hij dan ook op je telefoon als je Google Maps gebruikt. Nadeel hiervan is weer dat je de pins/poi's vanuit Google niet kan exporteren voor de TomTom oid.

Voorbeeld van een MyMap:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1nG5YPtpuk2jmRkIg4zUDK6M2j98&ll=46.229380402276725,11.608621304524135&z=9 (in de legenda zijn POI's gegroepeerd zodat je ze ook kan aan/uit zetten)

Ik gebruik MyMaps altijd als basis als ik ergens naar toe wil. Als ik dan leuke zaken tegen kom in het dagelijks leven pin ik die in het gebied op de kaart waar ik naartoe wil. Vervolgens krijg ik een beeld van het gebied waar ik wil rijden en als ik dan een route heb kan ik die gemakkelijk importeren in Google Maps om te zien of ik de POI's wel 'raak'. Heb er ooit een blog over geschreven (icm het genereren van het travelplan, maar dat was nog wel in de tijd dat ik nog met .itn files werkte. De methode (en uitgelegde tools) werken echter nog hetzelfde...

Motorcycle Adventures

MRA heeft inmiddels wat functionaleiten / ideeen overgenomen, maar er ontbreekt nog steeds een goed reisplan en exporteren van de POI's werkt ook niet goed (anders had jij de vraag ook niet gesteld). Als nerd vind ik het ook heerlijk om hiermee te spelen ;-)
In MyDrive kun je wel (omslachtig) favorieten toevoegen bij: MIJN PLAATSEN. bv je werk. Dan zou je toch aannemen dat die data ergens in een bestand wordt opgeslagen is, en dat dan via een omweg te bewerken is ? Het is toch raar dat ik mijn POI's wel op mijn 550 Rider krijg te zien, maar niet op My Drive als ik een route wil uitstippelen
 
Mooie cashback actie op dit moment met de Rider 550, met €70 retour. Aangezien de 550 SE op diverse sites nu €319 is, is dat een relatief goedkope upgrade van navigatie. Ik heb nu de Rider 42 (dus uiterlijk/qua dock hetzelfde als de 50/500/550) en ik heb de hoop dat de 550 iets vlotter is geworden.
 
MyDrive werkt op zich prima, maar is naar mijn mening iets te beperkt. Ik gebruik MRA Routeplanner , wat ik met name veel gebruik is de ingebouwde StreetView wat MyDrive niet heeft. Heeft vrij veel functionaliteit, en je kan direct naar MyDrive exporteren.

1685680569640.png
1685680657446.png
 
Ik merk het wel. Ik heb een rit gepland van zo'n 160km voor aankomend weekend. Eens kijken hoe die overeenkomt met de tijd die me gegeven is. En langer rijden dan de bedoeling is is altijd beter...tenzij het regent.
 
In MyDrive kun je wel (omslachtig) favorieten toevoegen bij: MIJN PLAATSEN. bv je werk. Dan zou je toch aannemen dat die data ergens in een bestand wordt opgeslagen is, en dat dan via een omweg te bewerken is ? Het is toch raar dat ik mijn POI's wel op mijn 550 Rider krijg te zien, maar niet op My Drive als ik een route wil uitstippelen
Ik heb daar nog wel een truckje voor, maar dat is een zelf geschreven stukje software (hobbywerk). Daarmee kan ik de MRA pins met bepaalde naamgeving (prefix) omzetten naar een .ov2 bestand. Op die manier krijg je ook een selectie van de pins als POI.

Bijvoorbeeld (je route moet wel op public staan):
50 Valldal - Eikesdalen

Dan gooi ik het ID als input 5542333 in:
Motorcycle Adventures

(uitleg over de naamgeving van de pins staat daar ook)

En dan staat er onderaan een downloadable POI file.

Zelf voeg ik dan alle .ov2 files samen in Tyre als ik meerdere routes heb..

NB. MRA heeft de software weer aangepast waardoor de routeberekeningen niet meer werkt. Dat moet ik nog fixen! .ov2 werkt wel!
(als je het routeplan wil zien, gebruik dan de optie om deze met de html source te genereren)
 
Ik heb daar nog wel een truckje voor, maar dat is een zelf geschreven stukje software (hobbywerk). Daarmee kan ik de MRA pins met bepaalde naamgeving (prefix) omzetten naar een .ov2 bestand. Op die manier krijg je ook een selectie van de pins als POI.

Bijvoorbeeld (je route moet wel op public staan):
50 Valldal - Eikesdalen

Dan gooi ik het ID als input 5542333 in:
Motorcycle Adventures

(uitleg over de naamgeving van de pins staat daar ook)

En dan staat er onderaan een downloadable POI file.

Zelf voeg ik dan alle .ov2 files samen in Tyre als ik meerdere routes heb..

NB. MRA heeft de software weer aangepast waardoor de routeberekeningen niet meer werkt. Dat moet ik nog fixen! .ov2 werkt wel!
(als je het routeplan wil zien, gebruik dan de optie om deze met de html source te genereren)
Oh Buddha, ik had toch gehoopt dat het eenvoudiger kon. Met name omdat ik (o.a. via Excel) een .ov2 file kan genereren. En deze WEL in de 550 Rider kan laden zodat ik al mijn POI's kan zien tijdens het navigeren, maar NIET ik My Drive kan zien als ik een route plan. M.i. een grote zwakte van MyDrive
 
Ik gebruik dat programma ook, maar ken die optie niet. Is dat een betaald onderdeel?
Klopt, dat is inderdaad een betaalde (Gold) functie.

En met de betaalde versie kan je ook Tomtom navigatie gebruiken, erg handig als je exporteert naar MyDrive want dan weet je vrij zeker dat het goed werkt.

1685705732957.png
 
Waarom zou je vanuit MRA exporteren naar MyDrive ?
Je kunt toch rechtstreeks vanuit MRA naar je navi apparaat ?
Op deze manier kan ik de TTR550 wireless gebruiken; gewoon exporteren naar MyDrive vanuit MRA en het staat er direct op. Geen gedoe met USB.
 
Help….
nu heb ik een chromebook.
website geopend van MRA.
daar zie ik uiteraard mijn routes staan.
maar ik krijg ze niet geexporteerd naar mijn TT550,
want ik krijg niet de juiste “ bestandsverkenner “ te pakken….?
 
En dan krijgen we : Oeps…Er zijn problemen met de TomTom services….
Probeer het later opnieuw…
 
Nu maar eens een reset uitgevoerd.
Alles opnieuw ingevoerd.
( uiteraard gewoon hetzelfde mailadres en wachtwoord wat ik voorheen ongeveer 300 keer had gedaan )
En….hij doet het…
En wel draadloos ook nog….
Sneller dan het licht 😀
 
En dan krijgen we : Oeps…Er zijn problemen met de TomTom services….
Probeer het later opnieuw…
Die melding heb ik ook wel eens.
9 Van de 10 keer is deze melding bij mij weg wanneer ik opnieuw opstart en of connectie verander van laptop naar mobiel (of vise versa)
 
Om even terug te komen op de flits geluiden van mijn tomtom 550 se die het niet deden of te wel de ping geluiden.
Eigen simpel maar niet nagedacht,na het opdaten van de flitsers op mijn my drive het toestel uitzetten dan weer aanzetten flitsers uitzetten dan weer aanzetten flitsers aanzetten en zie daar alles doet het weer bij mij had ik hem niet uitgezet maar in de slaapstand gezet,weer wat geleerd.
Trouwens voor onze eifel enthousiasten,er staan nu verschillende flitsers bij de 30km zone in de eifel,kunnen ze snel geld verdienen hou je aan de snelheid de boete,s zijn verdubbeld.
 
er staan nu verschillende flitsers bij de 30km zone in de eifel,kunnen ze snel geld verdienen hou je aan de snelheid de boete,s zijn verdubbeld.
Die zijn al terug verdiend, staan er al een poosje.
Nog meer verdienen ze aan de mobiele aanhanger die nu frequent te spotten is....die flitst zich suf op een zaterdag.
 
Ik ben zo een beetje om mee heen aan het kijken voor een nieuwe TomTom.
Nu zie ik dat de meest recente Rider op de TomTom site nog steeds de 550 is.
Aangezien dit topic 5 jaar terug met dit model begonnen is vraag ik me af of deze nog steeds dezelfde specs heeft, want dan is het echt een navigatie uit het jaar kruik.
Is er nieuws over een opvolger?
 
Ik ben zo een beetje om mee heen aan het kijken voor een nieuwe TomTom.
Nu zie ik dat de meest recente Rider op de TomTom site nog steeds de 550 is.
Aangezien dit topic 5 jaar terug met dit model begonnen is vraag ik me af of deze nog steeds dezelfde specs heeft, want dan is het echt een navigatie uit het jaar kruik.
Is er nieuws over een opvolger?

Ik ben vorige week bij een WayPoint winkel geweest.
Volgens de verkoper daar komt er dit jaar geen nieuwe TomTom Rider uit.
Prijstechnisch is de TTR550 SE nu erg gunstig. Maar het blijft wel oude hardware uit 2018.

Na aanleiding van diverse Bluetooth connectie problemen bij de TTR550 van een vriend van mij ben ik voor de nieuwe Garmin Zumo XT2 gegaan.
Het is wel wennen ten opzichte van de gebruiksvriendelijkheid van een TomTom maar ik ben tot nu toe een tevreden gebruiker.
 
Heeft het nut als je de Europakaart er op hebt staan ook nog bijvoorbeeld Duitsland er op te zetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan