Tomtom rider updaten

En de rest is ook, zoals jij zegt.
De TomTom helpdesk is één drama.

De ondersteuning qua updates is een drama.
En TomTom steekt geen geld en energie in Mac..
Dat is altijd al een drama geweest. Ook bij de nieuwste modellen..
 
Exact! Wel mooi om dit oude spul , voor zolang het kan, nog wat nieuw leven in te blazen. Deze meest recente kaartupdates zijn ook echt de nieuwste kaarten anno 2023. Het is een beetje de vraag hoe lang dit nog goed gaat, maar ik heb de levensduur weer veel iets "verlengd".
De interne accu is wel echt matig aan het worden merk ik, maar ik heb hem op een vaste voeding aangesloten en de accu's zijn ook nog los te verkrijgen.
 
Kreeg toevallig bij mijn motor een TOMTom rider van ditzelfde type (4GD00). Deze is uit 2014
TomTom Home (versie 2.31.1.0) wilde zich prima laten installeren op mijn (M1) Macbook met MAC OS ventura.
Ik heb de TomTom kunnen updaten met de laatste App for rider (versie 9.501?) en met een quick GPS fix. Daarna hield het wel op. Als ik op het device zelf kijk lijkt de MAP (Central_Europe) voor het laatst op 15 oct 2015 geïnstalleerd te zijn. En dat lijken vooral de files met safety cam info te zijn. De Map files zelf lijken van 18 okt 2013 te zijn. Allemaal een beetje verouderd dus.
Ik zie geen enkele mogelijkheid via de tomtom app aan een Map update te komen. Ik lees hier boven iets over gebruik van Map zones, maar die kan ik ook nergens downloaden.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Mijn motor was een duiste import. Dat er alleen duitse stemmen inzitten is dus ook niet zo handig ;)

Update: heb een macOS 2.2 dowloader kunnen vinden maar wil alleen maar updaten naar de 2.3 versie en dit laat zich niet negeren. Vervolgens de laatst 2.2 versie voor windows gevonden (2.21.21.3.121738 dd 28/06/2023) gevonden. Die wil niet perse upgraden naar 2.3.
Daarmee in ieder geval voor elkaar gekregen dat ik nederlandse stemmen heb. Mappen zijn nog steeds een no-go.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan