Tomtom Urban Rider (2nd edition / update versie) waar nog updates van kaarten (NL) en/of flitslocaties beschikbaar?

Adjuh

MF veteraan
6 aug 2005
6.324
56
Deurne (Noord Brabant)
Hoi hoi,
Weet iemand, of er ergens nog kaartupdates en/of updates van flitslocaties te verkrijgen zijn voor mijn Tomtom Urban Rider 2nd edition?
Tomtom Home geeft niet meer thuis.
Thnx.
 
Ik zit met hetzelfde probleem..
Jammer, het apparaat werkt ontdanks zijn leeftijd nog prima
 
Ik zit met hetzelfde probleem..
Jammer, het apparaat werkt ontdanks zijn leeftijd nog prima
ik heb die van mij 2jaar geleden nog gratis ge-update. Maar ivm geheugen ruimte enkele landen, alle stemmen (gebruik ik toch niet) en alle poi uit moeten klikken.
Geheugen was max 2mb geloof ik.
 
Denk dat de Urban de Sjaak is na 5 april, kliko.

Vanaf navcore4 blijft goed werken. Als het goed is kun je in het toestel zien wat voor navcore het heeft.
Of voer het serienummer in op de TomTom site.
 
Vanaf navcore4 blijft goed werken.
Dit suggereert dat toestellen met een oudere Navcore het niet meer doen, maar dat is beslist niet het geval. Ook een deel van de toestellen met een lagere Navcore kan overweg met de rollover, al dan niet na een software update. Kijken wat de Navcore is heeft dus niet zoveel zin, het controleren van het serienummer wèl. (hiero: Je navigatiesysteem updaten | TomTom )

Wat de Urban betreft: die heeft er wel problemen mee, en er is (nog) geen update voor dit type...
 
Laatst bewerkt:
Dit suggereert dat toestellen met een oudere Navcore het niet meer doen, maar dat is beslist niet het geval. Ook een deel van de toestellen met een lagere Navcore kan overweg met de rollover, al dan niet na een software update. Kijken wat de Navcore is heeft dus niet zoveel zin, het controleren van het serienummer wèl. (hiero: Je navigatiesysteem updaten | TomTom )

Wat de Urban betreft: die heeft er wel problemen mee, en er is (nog) geen update voor dit type...

Oké.

Navcore4 las ik volgens mij toen ik de check deed met het serienummer van mijn Rider5.
 
Wat betreft die kaarten en flitslocaties: ik heb nog recent materiaal op mijn Rider V1 staan. Dit gaat echter niet meer via TomTom. Even Googelen. Voor de roll over ben ik ook wel nieuwsgierig. Ik heb de navcore van de Urban Rider op mijn V1 staan. Kijken wat er gebeurt.
 
Heb hier ook nog een oude TTone liggen, zojuist daar een gratis update voor gedaan ivm de komende WNRO, dit n.a.v een mailtje van TomTom. Ben benieuwd of het volgende week nog werkt. Over een update van de riderV2 en de rider urban niks gehoord. Misschien (ik hoop) dat het al in het verleden met de kaart updates is aangepast. Nog een paar dagen afwachten of ze alle 3 in de kliko kunnen :+
 
Oké.

Navcore4 las ik volgens mij toen ik de check deed met het serienummer van mijn Rider5.
Voor het geval dat m'n Urban rider gebrickt is na volgende week en ik op jacht ga naar een nieuwe vervangende TT, je rider 5 blijft wel werken volgens TT?
Ik blijf de oudere riders fijner werken als de rider 400 en later.
 
Voor het geval dat m'n Urban rider gebrickt is na volgende week en ik op jacht ga naar een nieuwe vervangende TT, je rider 5 blijft wel werken volgens TT?
Ik blijf de oudere riders fijner werken als de rider 400 en later.

Ik kan nu niets met 100% zekerheid zeggen, dan moet ik mij even weer inlezen enz.

Maar de Rider 5 heeft lifetime update, dus TomTom moet hem wel blijven ondersteunen met updates voor de levensduur van het apparaat.
Dat kan nog een jaar wezen maar ook 10 jaar.

De 5 heeft trouwens geen geheugenkaart ofzo.
En met 1 van de laatste updates was de nieuwe kaart van Europa te groot voor het geheugen, dus nu staat alleen West Europa erop.
 
Maar de Rider 5 heeft lifetime update, dus TomTom moet hem wel blijven ondersteunen met updates voor de levensduur van het apparaat.
Dat kan nog een jaar wezen maar ook 10 jaar.
Of nog één dag... Als hij stuk is hoeven ze er geen kaartupdates meer voor te maken ;)
Bij een lifetime update gaat het echter niet over de fysieke levensduur maar over de economische levensduur, en die bepaalt TomTom zelf.

Uit een controle bleek trouwens dat de Rider 5 géén problemen heeft met de rollover (geen garanties van mijn kant)
 
Of nog één dag... Als hij stuk is hoeven ze er geen kaartupdates meer voor te maken ;)
Bij een lifetime update gaat het echter niet over de fysieke levensduur maar over de economische levensduur, en die bepaalt TomTom zelf.

Uit een controle bleek trouwens dat de Rider 5 géén problemen heeft met de rollover (geen garanties van mijn kant)

Chips:(






:+

Ja je hebt gelijk, daar hebben fabrikanten foefjes voor zoals oa mooie verkooppraatjes en anders rollovers.
Jaaa, sorry maar...;)
 
Gegevens toestel, Rider5:

1384096



TomTom vertelt weinig op de testsite:

1384102



Dat navcore4 verhaal heb ik denk ik van de site van MrGps.
Even daar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Urban Rider doet het in elk geval nog, alleen de klok stond op 0:00, maar deze is handmatig in te stellen.
Van de week ff op de weg proberen wat hij doet tijdens navigeren/route rijden.
 
Mijn Urban Rider vandaag gebruikt op de weg. Had aanvankelijk wat tijd nodig om de satelieten te vinden, maar deed het daarna prima.
 
Mijn Urban Rider doet het in elk geval nog, alleen de klok stond op 0:00, maar deze is handmatig in te stellen.
Van de week ff op de weg proberen wat hij doet tijdens navigeren/route rijden.
Heb vandaag overigens wel een vervanger gekocht, een rider 5. Maar dat heeft te maken met de leeftijd van de kaarten in m'n urban (5 jaar), het gebrek aan mogelijkheid om nog te updaten en geplande reizen dit jaar.
 
Valt me nu trouwens wel op, dat ie van de rit van vandaag geen ritstatistieken heeft bijgehouden/opgeslagen. Ach ja; als dat voorlopig het enige is......
 
Terug
Bovenaan Onderaan