Tomtom Urban Rider (2nd edition / update versie) waar nog updates van kaarten (NL) en/of flitslocaties beschikbaar?

https/photos.app.goo.gl/xbkS82HAtCGFNaHp7

TT zegt bij de mijne (urban Rider dacht ik?)dat er op het moment geen update beschikbaar is.
Misschien dat die nog komen, dus mailadres achter gelaten.
Deed het trouwens van middag nog wel gewoon.
 
Vandaag tt urban rider getest.
Navigatie werkt wel maar de tijd blijft op 0:00 staan.
Je kunt de tijd wel invoeren echter hij onthoud deze niet.
Ben benieuwd of de rest van TT bijft werken
 
ff een half gerelateerd vraagje, heeft er iemand nog een houder voor een rider1-5 liggen? Hoeft geen voeding op te zitten en het RAMmount deel mag ook ontbreken. Het gaat enkel om de "klem"
 
Ze vertellen toch alles dat je moet weten?

Hij blijft 't dus gewoon doen.

Oohhh, helaas.
Vandaag de Rider 5 gebruikt in de auto.
Toen ik hem opgestart en rijklaar had stond de tijd op 0:00
Dit was wel in Duitsland.

Tijdens de rit bleef de tijd op 0:00 staan.
5 minuten na het passeren van de grens zag ik opeens de goeie tijd links onderin staan, yesss.
Helaas, een kilometer verder stond ie weer op 0:00

Nu zit ik op de bank in de woonkamer en de tijd staat op 0:00
Ik had net in het optiemenu de tijd al gesynchroniseerd en die sprong op de goeie tijd.
Voor 1 menuklik dus. Daarna weer 0:00

Oja, na thuiskomst heb ik de Rider aan de laptop gehangen en er werd alleen een update opgehaald van, ik ben de naam even kwijt, gps huppeldepup (De stand van de satellieten).

Ik ben wel teleurgesteld nu'(
 
Volgens mij weten ze bij TomTom ook niet precies hoe de toestellen ermee omgaan. Oudere toestellen die niet door de test kwamen lijken het nog gewoon te doen, en bij toestellen die wel door de test kwamen doet de klok het niet meer...
(Bij Garmin is het niet veel beter wat dat betreft)
 
De navcore 9500 van de rider 5 werkt ook op de rider2 en urban. is die met de kronkel routes. dus lijkt mij geen probleem.
Ja we missen de tomtom internet site met hun goeie tips.
 
Het is nu nog wel een probleem want de tijd op mijn Rider5 blijft op 0.00 staan.
Ik ga er vanuit dat TomTom het binnenkort oplost met een update?


Geven of met korting mogen aanschaffen?


Als er geen update komt om mijn probleem met de Rider 5 op te lossen, dan word het inderdaad geven lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Urban Rider geupdate met een los bestandje voor dit probleem, werkt nu weer perfect!
Toch vreemd dat TT geen oplossing biedt....

Alles werkt dan normaal op de GO x20, x30, x40 en x50.

Succesvol getest op de volgende modellen:

GO 920, GO 630, GO 730, GO 930, GO 540, GO 940, GO 750, GO 950 en GO 9000.

Ook succesvol getest op de Tomtom Urban Rider en Rider Pro.
 

Bijlagen

  • TT fix-20190419T081345Z-001.zip
    548,4 KB · Weergaven: 47
Ik heb mijn Urban Rider geupdate met een los bestandje voor dit probleem, werkt nu weer perfect!
Toch vreemd dat TT geen oplossing biedt....

Alles werkt dan normaal op de GO x20, x30, x40 en x50.

Succesvol getest op de volgende modellen:

GO 920, GO 630, GO 730, GO 930, GO 540, GO 940, GO 750, GO 950 en GO 9000.

Ook succesvol getest op de Tomtom Urban Rider en Rider Pro.

Inderdaad zeer wazig van TomTom. Ik heb mijn Rider 5 een week na de roll over geupdate, en het probleem met de tijd bleef.
Ik ga nú meteen mijn Rider aan de laptop hangen.
Als TomTom het nog niet gefixt heeft ga ik jouw 2de bestandje proberen, die van de "tijd fix".
Van het eerste heeft mijn Rider volgens mij geen last, van "GPS ".
 
Wat een klojo's bij TomTom!
Net aan de laptop gehangen. Voor de update gaf ie alleen de Gps fix aan.
Na een halve minuut was de update klaar en de tijd stond goed *O*

Er was nog geen satellietverbinding. Ook na 3 minuten niet, dus ik het plantsoen op.
Jawel satellietverbinding en de goeie tijd blijft.
Yes, ik loop terug naar huis en opeens springt de tijd naar 0:00

TomTom bedankt. Nee, geen probleem, jouw Rider5 is roll over bestendig:(
 
Ik heb mijn Urban Rider geupdate met een los bestandje voor dit probleem, werkt nu weer perfect!
Toch vreemd dat TT geen oplossing biedt....

Alles werkt dan normaal op de GO x20, x30, x40 en x50.

Succesvol getest op de volgende modellen:

GO 920, GO 630, GO 730, GO 930, GO 540, GO 940, GO 750, GO 950 en GO 9000.

Ook succesvol getest op de Tomtom Urban Rider en Rider Pro.
Ik heb hetzelfde probleem. Kan ik dan jouw bestand gewoon via Verkenner op de TomTom zetten? Moet dat nog in een bepaalde map of maakt dat niet uit? Ga ik het vanavond even testen...
 
Ik heb hetzelfde probleem. Kan ik dan jouw bestand gewoon via Verkenner op de TomTom zetten? Moet dat nog in een bepaalde map of maakt dat niet uit? Ga ik het vanavond even testen...
Ja, dat kan via de verkenner. In het zip-bestandje zit ook een uitleg waar je het bestand moet plaatsen.
Ik heb het inmiddels uitgevoerd bij m'n urban rider. Deze startte daarna normaal op, maar nog geen tijd gehad om te testen of de klok het blijft doen.
 
Ja, dat kan via de verkenner. In het zip-bestandje zit ook een uitleg waar je het bestand moet plaatsen.
Ik heb het inmiddels uitgevoerd bij m'n urban rider. Deze startte daarna normaal op, maar nog geen tijd gehad om te testen of de klok het blijft doen.

Maar je hebt toch ook een Rider5 gekocht op marktplaats?

Of mag ik gaan testen of het op de 5 ook werkt?
Is goed, ga ik van het weekend doen.
 
Zet je hem daar ‘vast’ op? Ik heb twee V1’s en overweeg om één van die twee vast op de motor te zetten. Altijd nog een risico van jatten, maar de laatste heeft me 5 tientjes gekost.
 
Semi vast, de grondplaat zit aan de TT vastgekit, simpel omdat ik geen dock heb hiervoor. Maar wel met rammount aan de motor. Alleen een gewone bout er doorheen ipv de originele draaiknop.
 
het bestand gebruikt, moest wel bestandsnaam veranderen anders werkte het niet.
tijd staat nu goed, kan ook weer updaten via tomtom home (urban rider) .Dat verwijdert
 
het bestand gebruikt, moest wel bestandsnaam veranderen anders werkte het niet.
tijd staat nu goed, kan ook weer updaten via tomtom home (urban rider) .Dat verwijdert
Wat heb je aan de bestandsnaam verwijderd? alleen .dat verwijderd?
Ik heb 'm van de week geprobeerd, maar de urban rider bleef op amsterdam staan en steeds herstarten. Backup terug geplaatst en nu werkt ie weer.
 
Wat heb je aan de bestandsnaam verwijderd? alleen .dat verwijderd?
Ik heb 'm van de week geprobeerd, maar de urban rider bleef op amsterdam staan en steeds herstarten. Backup terug geplaatst en nu werkt ie weer.

.Dat verwijder toen werkte het bij mij
 
Volgens mij is .dat een alleen lezen bestand, of zoiets.
Het kan alleen door de fabrikant aangepast worden tijdens een update.

Als je deze handmatig verwijderd word er denk ik altijd automatisch een nieuwe aangemaakt.

Ik denk dat het verwijderen ook gebeurt met een harde reset.
Fris beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren het bestandje geprobeerd bij rider 5 , werkt niet !
Is er iemand die hier contact over heeft gehad met TT?
 
Terug
Bovenaan Onderaan