Tomtom Urban Rider (2nd edition / update versie) waar nog updates van kaarten (NL) en/of flitslocaties beschikbaar?

Ik heb dit gemeld bij TomTom en kreeg een reactie terug in de trant van 'wat vervelend, ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaars maar zij geven aan dat ze dit probleem nog niet zo vaak hebben gehoord. U kunt een TomTom 550 met korting bestellen'.
Oftewel: als iedereen die dit probleem heeft dit meldt bij TomTom, krijgen we wellicht wat meer prioriteit.
 
Ik heb dit gemeld bij TomTom en kreeg een reactie terug in de trant van 'wat vervelend, ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaars maar zij geven aan dat ze dit probleem nog niet zo vaak hebben gehoord. U kunt een TomTom 550 met korting bestellen'.
Oftewel: als iedereen die dit probleem heeft, dit meldt bij TomTom, krijgen we wellicht wat meer prioriteit.

Nja, die luitjes weten er gewoon geen ene kloten vanaf.
Daar kun je bijna 100% van uitgaan.

Of ze liegen juist keihard.
Dat is de keiharde realiteit tegenwoordig, draaien met de kont en zeggen dat het snel goedkomt. Wat niet zo is.
Of ze willen je wat nieuws aansmeren.

Bwaaa:r
 
Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga dreigen met media aandacht.

Dan worden ze in één keer raps.
 
Nja, die luitjes weten er gewoon geen ene kloten vanaf.
Daar kun je bijna 100% van uitgaan.

Of ze liegen juist keihard.
Dat is de keiharde realiteit tegenwoordig, draaien met de kont en zeggen dat het snel goedkomt. Wat niet zo is.
Of ze willen je wat nieuws aansmeren.

Bwaaa:r
Ga ik ook vanuit. Maar zonder meldingen kunnen ze wat lastig inschatten hoe groot het probleem is. Natuurlijk weten ze hoeveel TT's er uit die serie verkocht zijn, maar hoeveel worden er nog gebruikt? Kleine moeite om te melden, maar ik draag niemand op wat ze wel of niet moeten doen.
 
Hier hetzelfde probleem met de urban met kronkelwegen en lifetime updates....was het meteen beu en heb voor manlief een garmin 345 besteld voor 199 bij waypoint ....... tja wie wil de urban uit 2013 kopen met een tijd die op ooooo blijft????
 
Hier hetzelfde probleem met de urban met kronkelwegen en lifetime updates....was het meteen beu en heb voor manlief een garmin 345 besteld voor 199 bij waypoint ....... tja wie wil de urban uit 2013 kopen met een tijd die op ooooo blijft????

Ja hallo, er komt vast nog wel een update van TomTom!? Voor de Rider 5.
 
Hier hetzelfde probleem met de urban met kronkelwegen en lifetime updates....was het meteen beu en heb voor manlief een garmin 345 besteld voor 199 bij waypoint ....... tja wie wil de urban uit 2013 kopen met een tijd die op ooooo blijft????
Daar is een fix voor, die staat hier wat eerder in het topic vermeld. Lastiger is dat er geen kaarten meer voor uitgebracht worden. Ik gebruik mijn urban nu als snelheidsmeter op m'n ratbike :+
 
Daar is een fix voor, die staat hier wat eerder in het topic vermeld. Lastiger is dat er geen kaarten meer voor uitgebracht worden. Ik gebruik mijn urban nu als snelheidsmeter op m'n ratbike :+
Volgens mijn is het geen Urban, maar een Rider 5.
Dezelfde die jij van marktplaats hebt?

Daar is nog geen fix voor.
 
ik heb al eerder persoonlijk van iemand een fix gekregen voor de tomtom met K werkt deze helaas niet ,en moet zeggen had die fix gedowmload,maar las daarna van 2 pers dat hij niet werkte dus ....tja

ik heb sinds vorig jaar de tomtom 550 en sommige dingen vind ik stom soms en sommigen zeer makkelijk en hij is lekker snel en zie weegomleidingen en verkeer super hoor , en dit vind ik idem van Garmin sommigen dingen stom,sommigen makkelijker bij Garmin kan ik zien hoe hoog we geweest zijn,tja ik vind dat wel leuk om te weten.......
Maar ik maak altijd de routes en zet alles klaar etc,mijn man rijd alleen de route achterna ,en de Urban die wij hebben heeft eigenlijk altijd al raar gedaan routes uit zichzelf omdraaien een route waarvan ik de puntjes op bepaalde plek had staan gewoon negeren en dan ergens anders af willen gaan.......dus ben eerlijk gezegd blij dat we van dat ding af zijn...volgend weekend zijn we weg.......kunnen we meteen uit proberen.
met Pinksteren zijn we weg , ik daarna met dames weer een weekend , en in de zomer 17 dagen door Europa (kroatie en terug)dus een goede navigatie vind ik belangrijk.......en het belangrijkste,gaat er 1 kapot dan hebben we nog 1 reserve........voor de voorste rijder toch............just my two cents ,ik kon die aanbieding niet laten lopen
 
ik heb al eerder persoonlijk van iemand een fix gekregen voor de tomtom met K werkt deze helaas niet ,en moet zeggen had die fix gedowmload,maar las daarna van 2 pers dat hij niet werkte dus ....tja

ik heb sinds vorig jaar de tomtom 550 en sommige dingen vind ik stom soms en sommigen zeer makkelijk en hij is lekker snel en zie weegomleidingen en verkeer super hoor , en dit vind ik idem van Garmin sommigen dingen stom,sommigen makkelijker bij Garmin kan ik zien hoe hoog we geweest zijn,tja ik vind dat wel leuk om te weten.......
Maar ik maak altijd de routes en zet alles klaar etc,mijn man rijd alleen de route achterna ,en de Urban die wij hebben heeft eigenlijk altijd al raar gedaan routes uit zichzelf omdraaien een route waarvan ik de puntjes op bepaalde plek had staan gewoon negeren en dan ergens anders af willen gaan.......dus ben eerlijk gezegd blij dat we van dat ding af zijn...volgend weekend zijn we weg.......kunnen we meteen uit proberen.
met Pinksteren zijn we weg , ik daarna met dames weer een weekend , en in de zomer 17 dagen door Europa (kroatie en terug)dus een goede navigatie vind ik belangrijk.......en het belangrijkste,gaat er 1 kapot dan hebben we nog 1 reserve........voor de voorste rijder toch............just my two cents ,ik kon die aanbieding niet laten lopen

Denk op zich niet dat het aan de Urban ligt.
En ook weer wel.

Het werkt anders dan een Garmin.
 
Ik weet het ,nu in het bezit van zowel garmin en tomtom..;) mooi om routes gelijk te maken met myroute app voor beide ...no probleem...
 
Ik heb dit gemeld bij TomTom en kreeg een reactie terug in de trant van 'wat vervelend, ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaars maar zij geven aan dat ze dit probleem nog niet zo vaak hebben gehoord. U kunt een TomTom 550 met korting bestellen'.
Oftewel: als iedereen die dit probleem heeft dit meldt bij TomTom, krijgen we wellicht wat meer prioriteit.

Ik heb ook mijn beklag gedaan bij TomTom en aangegeven dat ik helemaal geen TomTom met korting wil maar dat ze het probleem fixen zodat ik met Rider 5 van 2013 zonder problemen verder kan. Krijg ik ook zo'n geautomatiseerde kul antwoord in de trend van "vervelend voor U, excuses, etc" en vervolgens bieden ze me weer een nieuwe TomTom met korting aan. Duidelijk dat ze ons als dom klootjes volk beschouwen waar ze zo veel mogelijk nieuwe apparaten aan willen verkopen i.p.v. de problemen te fixen.
 
Klootjesvolk zijnde , en derhalve dom, heb ik een Rider 550 aangeschaft. Ik werd helemaal gek van dat gedoe met die klok die steeds op nul sprong. Daarnaast, kaarten niet meer leverbaar omdat ze niet meer op de TT Rider 2nd pasten. Het apparaat was verouderd.....
Simpele oplossing : Niet alle wegen voorzien van mooie tekeningentjes of zo,
Nu heb ik dus een TT550, met toeters en bellen en weet ik veel. Makkelijker, intuitiever, cloud based en zo. Toegespitst op het verbeteren van de ervaring van de motorrijder...
Nou, dus niet, kennelijk ben ik geen motorrijder ….
Ik zou graag mijn oude, vertrouwde TT Rider 2nd terug willen zien, dan zou ik er misschien minder moeite mee hebben. En de simpele oude headset werkt ook al niet, daar moet een speciale voor komen, en niet degene die op de site van TT staat onder geschikte headsets, maar eentje die speciaal voor de TT550 is getest, en op een andere pagina staat

ik klink misschien een beetje teleurgesteld, maar dat komt omdat ik dat ook ben.

Toch jammer......

Harmony,
Hans.
 
Laatst bewerkt:
Klootjesvolk zijnde , en derhalve dom, heb ik een Rider 550 aangeschaft. Ik werd helemaal gel van dat gedoe met die klok die steeds op nul sprong. Daarnaast, kaarten niet meer leverbaar omdat ze niet meer op de TT Rider 2nd pasten. Het apparaat was verouderd.....
Simpele oplossing : Niet alle wegen voorzien van mooie tekeningentjes of zo,
Nu heb ik dus een TT550, met toeters en bellen en weet ik veel. Makkelijker, intuitiever, cloud based en zo. Toegespitst op het verbeteren van de ervaring van de motorrijder...
Nou, dus niet, kennelijk ben ik geen motorrijder ….
Ik zou graag mijn oude, vertrouwde TT Rider 2nd terug willen zien, dan zou ik er misschien minder moeite mee hebben. En de simpele oude headset werkt ook al niet, daar moet een speciale voor komen, en niet degene die op de site van TT staat onder geschikte headsets, maar eentje die speciaal voor de TT550 is getest, en op een andere pagina staat

ik klink misschien een beetje teleurgesteld, maar dat komt omdat ik dat ook ben.

Toch jammer......

Harmony,
Hans.

Als je je er een tijdje goed in verdiept, en het interesseert je, dan denk je er waarschijnlijk over een paar maanden anders over.

Tip, koop de cursus van MrGps:

Toeren met je TomTom — MrGPS
 
Ik heb vandaag deze fix van een Duitse gebruiker ontvangen via het TomTom-forum. TomTom geeft nog steeds niet thuis, waarschijnlijk omdat de chipleverancier niet wil/kan meewerken. Een gebruiker heeft daarom zelf een fix gemaakt.

Ik heb hem zelf net geïnstalleerd en de klok blijft de tijd weergeven, ook nadat hij contact heeft met GPS. Ik heb hem nog niet op de motor getest.

To apply, just extract the contents of the zip file onto the TomTom when connected to PC (or Mac, or even Linux). The fix should work automatically.

In case you are using "MiniLog" program by user "Joghurt" (if you use it, you know that you are using it, otherwise ignore this paragraph) you have to adjust the "ttn" file (remove # in the specific section, and add a # in the other section).

There will be 2 additional menu icons: TTconv and ResetGPS. You probably don't need them. But in case navigation suddenly stops, you might need to restart my fix by chosing "TTconv". Should this not work after a few seconds, you can try "ResetGPS". Last resort is to restart the device. But this shouldn't be neccessary. I never had to use "TTconv" during my tests. It's just for safety.

Please, if you encounter any problems, let me know. But actually it should work just fine.
 

Bijlagen

  • ttconv-v6.zip
    42,7 KB · Weergaven: 24
tiljes verwijst nu zelf naar deze website voor zijn (Rider 5) K4 Fix en die voor de K3.
Fix for TOMTOM Urban Rider and 2013 WNRO
Daar staat dus altijd de laatste versie.

Heb deze fix zojuist ook geïnstalleerd op mijn K3 en lijkt weer te werken.
Behalve dat ik de tijd weer in beeld heb, werkt ook de batterij-indicator op het schermpje weer normaal (die was van slag).
Weet niet of die haperende indicator daar iets mee te maken heeft; of dat het toeval is......
Thnx voor het delen! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan