Tool (27mm?) Honda CB seven fifty koppelingsmoer

maarten1973

MF veteraan
5 apr 2007
1.309
643
Wie kan mij helpen aan- of verwijzen naar een Honda tool om de koppelingsmoer los te maken? Zou als het goed is om 27mm gaan maar wellicht is hier iemand die zo'n tool zelf gemaakt heeft of bezit en tegen vergoeding wil uitlenen bijvoorbeeld.

Het betreft dit type: (voorbeeldfoto is 24mm en dus te klein)
20230128_211134.jpg


Koppelingsmoer:
20230128_211051.jpg


Bij voorbaat dank.
 
staan op ebay voor een beetje geld

Krijg ze zo snel nog niet dichterbij gevonden



met deze zoektermen wat goeikoper, wel veel uit china



edit:
BS3008 geeft een 26.5mm tool, zou dat m kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Men neme een 27 mm dop en een haakse slijper…….
Ja thanks, helaas heb ik een lichamelijke beperking aan mijn rechter hand. Dus haakse slijpers en metaalbewerking zijn een mega risico voor een soortgelijk geval aan mijn linker hand 😉
Been there, done that, got the handicap zeg maar..

Dan kan ik ZEKER niet meer motorrijden dus ik koop of leen m het liefst.
 
staan op ebay voor een beetje geld

Krijg ze zo snel nog niet dichterbij gevonden



met deze zoektermen wat goeikoper, wel veel uit china



edit:
BS3008 geeft een 26.5mm tool, zou dat m kunnen zijn?
Dank je wel voor het vlugge zoekwerk.

Ik had die 24 besteld in 'de volksrepubliek' (helaas vergist in de maat) en heb daar vanaf november op gewacht.. dus ik zoek het nu dichter bij huis.
 
Ja thanks, helaas heb ik een lichamelijke beperking aan mijn rechter hand. Dus haakse slijpers en metaalbewerking zijn een mega risico voor een soortgelijk geval aan mijn linker hand 😉
Been there, done that, got the handicap zeg maar..

Dan kan ik ZEKER niet meer motorrijden dus ik koop of leen m het liefst.
Niemand in de buurt die het slijpwerk voor je kan doen ?
 
ik zal even kijken in mijn winkeltje, ik heb volgens mij er ooit een zelf gemaakt
zal morgen even kijken er hoort volgens mij ook een extra plaat bij om eea te blokkeren
 
Ik heb ruim 9 weken geduldig gewacht in de aanname dat de tool zou passen en ik vanavond de koppelingsplaten en de hele reutemeteut zou hebben vernieuwd..

Het voorjaar lonkt en ik heb zin om te gaan rijden 😉
 
Die moer hoeft alleen maar los. Ik vervang hem door een normale borgmoer want mocht ik hem onverhoopt nog een keer los moeten halen dan kan ik een reguliere dop gebruiken.
CMSNL verkoopt deze als 'OEM'-afterpart.

Dat blokker hulpmiddel zou waarschijnlijk wel erg goed van pas komen. Ik heb alleen een buzetti sleutel of een oude spijkerbroek om tussen de tandwielen te frotten.

@bierelier in welke woonplaats ben je gevestigd?
 
Die moer hoeft alleen maar los. Ik vervang hem door een normale borgmoer want mocht ik hem onverhoopt nog een keer los moeten halen dan kan ik een reguliere dop gebruiken.
CMSNL verkoopt deze als 'OEM'-afterpart.

Dat blokker hulpmiddel zou waarschijnlijk wel erg goed van pas komen. Ik heb alleen een buzetti sleutel of een oude spijkerbroek om tussen de tandwielen te frotten.

@bierelier in welke woonplaats ben je gevestigd?
ik zit wat ver van je vandaan, Sneek


ben je btw in het bezit van het onderhoudsboek ?
 
ik zit wat ver van je vandaan, Sneek


ben je btw in het bezit van het onderhoudsboek ?
Daar kom ik zeer graag, vooral in de zomer en liefst via het water.. maar zo veel geduld heb ik niet 😉

Desalniettemin dank je voor het meedenken.
Mocht het met de andere hulpmiddelen niet lukken dan neem ik alsnog contact met je op.

Het werkplaatshandboek heb ik (helaas) nog niet.
 
Daar kom ik zeer graag, vooral in de zomer en liefst via het water.. maar zo veel geduld heb ik niet 😉

Desalniettemin dank je voor het meedenken.
Mocht het met de andere hulpmiddelen niet lukken dan neem ik alsnog contact met je op.

Het werkplaatshandboek heb ik (helaas) nog niet.
ik heb het boek evt digitaal voor je, de papieren versie hou ik liever zelf :+
ik print meestal de pagina die ik nodig heb ff uit en stop die in een plastic hoesje, blijft ie ook leesbaar tot einde klus *D

kan verzonden worden via wetransfer als ik een mailadres heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan