Toon je pekelfiets

Eagle is een rashufter, geloof me nou maar. Maar ach, hij heeft meestal wel gelijk, deze motor is echt overal tegen bestand. Voor de goede orde: de attachment bevat - om te pesten - een fotootje van die vogel...

Zelfs bestand tegen lang stilstaan in een schuurtje ;-)
 
Dit is de mijne:

(Afbeelding)

Een Honda CB900 Bold'or uit 1981 met hier en daar wat aanpassingen.
Omdat ik graag mag sleutelen en aan de CBR geen eer meer te behalen valt biedt deze fiets perfekte sleutelgelegenheid :P
Ik probeer er momenteel een soort streetfighter van te maken.


Dat lukt je goed. Mooie fiets hoor. (net zoals vele anderen)
 
ik heb er maar één, mijn ZZR, die is erg betrouwbaar na zijn reparaties. Ik ben bang dat als ik een oud lel koop, ik langs de kant kom te staan. En een naked is gelijk weer zou koud, lijkt mij.

Denk dat ik hem maar schoonmaak bij thuiskomst. En ik ben van plan niet te rijden met glasdheid. Er staat een flinke auto voor de deur ook nog dus waarom het risico nemen onderuit te gaan. Maar bij droog weer, of "niet"winterse buien moet hij weer zwoegen :)
 
Hebbie geen kouwe oortjes gehad(Afbeelding)

Kaue balluh wel :-)
Went vanzelf joh. Bovendien is juist sneeuw niet echt koud hoor. Bij plus 2 en harde wind uit het Oosten bijvoorbeeld is het veul kouder ;-) Zo heb ik eens met een andere biker een winterritje Essen gedaan (vanuit omgeving Utrecht), waarbij we als likklare mega-ijslollies geland zijn. Voorzichtig afstappen dan, want bevroren zooi breekt zo snel ;-) Terug met de wind in de rug ervaar je de temperatuur heel anders.
 
pekel of geen pekel....... dit is 'm het hele jaar door (wel makkelijk, kun je ook gebruiken als het ijzelt....)

full



en als het echt klote weer is kan voor vrouwlief het dak erop..............
 
Even dit twee jaar oude topic afstoffen en oma begroeten.

...en dat alles onder het mom van; dit is dan mijn pekelfietsie:
Radianright800x600.jpg
 
Heb nog geen zomer fiets :) Zal die van mij misschien restaureren als zomer fiets deze zomer. Voor de moment gaat ze zo de winter in, dus eigenlijk is het mijn pekel fiets.

pict0233.jpg
 
he, das e schone fiets DutchSteph ... bijna zonde om die as pekelfiets te gebruiken ...

Ik zit inderdaad zwaar in dubio hoe ik met deze roestvrije fiets zo ongehavend mogelijk de winter door ga komen. Wordt nog veel poetsen vrees ik. In het voorjaar wil ik het blok met hittebestendige lak overspuiten en dan ziet deze Radian er weer écht als nieuw uit. De vorige eigenaar moet een liefhebber zijn geweest. Dus ik beloof alle Radian-liefhebbers dat ik er erg voorzichtig mee zal zijn de komende winter ;) .
 
Voor het eerst in al die jaren mag mijn "echte" motor :9 tijdens de winter uitrusten _O-

Dit is erbij gekomen voor de winterritten *O*

DSC01962-1.jpg
 
Voor het eerst in al die jaren mag mijn "echte" motor :9 tijdens de winter uitrusten _O-

Dit is erbij gekomen voor de winterritten *O*

(Afbeelding)

Hmmm, volgens mij zit jij in hetzelfde schuitje als ik; dat wordt nog flink poetsen om zo'n fiets zo mooi te houden gedurende de winter. Ziet er netjes uit, die Kawa!
 
en dan de hamvraag: Waar haal je je pekelfiets vandaan?

tja voor 300 euro een brik van marktplaats plukken is leuk, maar als je dan in de eerste winter ook 500 euro onderhoud hebt is de lol van zo'n brik er wel af. dus goedkoop + zekerheid....
 
Is die nieuw ofzow?


10 jaar oud met inmiddels 2020 echte kilometers op de teller. Is van een oud vrouwtje geweest :+



Hmmm, volgens mij zit jij in hetzelfde schuitje als ik; dat wordt nog flink poetsen om zo'n fiets zo mooi te houden gedurende de winter. Ziet er netjes uit, die Kawa!

Tsja, poetsen tijdens de winter :9 Zal meer inspuiten worden en af en toe opnieuw inspuiten.

In het meest gunstige geval een keer een wasbeurt :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan