Toon Sparreboom overleden.

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
36.480
29.220
Ik was vandaag even op bezoek bij mijn ex werkgever Motoport Rotterdam waar ik het droevige bericht kreeg te
horen dat mijn voormalige baas en vriend Toon Sparreboom 3 weken geleden plotseling is overleden,Toon was
voor veel motorrijders en in de motorwereld een goede bekende, ooit begonnen als monteur bij Breeman en daarna
een motorzaak in Schiedam begonnen samen met zijn compagnon Laszlo Moldovan,dat was Daytona Motors,
sinds die tijd ken ik Toon al,altijd vrolijk en in voor een geintje,ik heb daar wat afgelachen in die tijd.
Ik wens met name zijn dochter en familie veel sterkte toe,Toon zal altijd een goede herinnering blijven.
87367993_1498276713673945_3898328097006551040_o.jpg

1976-01.jpg

Stukje over Toon,
 
Ik ken Toon van gezicht van Daytona Motors in Schiedam en Motoport Rotterdam. Met zijn kenmerkende (ziekenfonds)brilletje met ronde glazen en zijn rossige haar.
Toen ik een opvolger zocht voor de CB250RS bij hem in Schiedam een proefrit gereden op de grotere broer, de CB500. Bij een stoplicht met mijn rechtervoet in een gootje gestapt en kon de motor heel beheerst op één zijkant leggen. Met nergens ook maar een krasje te ontdekken na afloop weer ingeleverd. Het was me een beetje te bruut.

De winkel hierboven zal zijn eerste zaak geweest zijn, ik ken Daytona toen ze later in een autogarage/werkplaats zaten en niet meer in de binnenstad.
 
Ik ken Toon van gezicht van Daytona Motors in Schiedam en Motoport Rotterdam. Met zijn kenmerkende (ziekenfonds)brilletje met ronde glazen en zijn rossige haar.
Toen ik een opvolger zocht voor de CB250RS bij hem in Schiedam een proefrit gereden op de grotere broer, de CB500. Bij een stoplicht met mijn rechtervoet in een gootje gestapt en kon de motor heel beheerst op één zijkant leggen. Met nergens ook maar een krasje te ontdekken na afloop weer ingeleverd. Het was me een beetje te bruut.

De winkel hierboven zal zijn eerste zaak geweest zijn, ik ken Daytona toen ze later in een autogarage/werkplaats zaten en niet meer in de binnenstad.
Klopt dat is de eerste zaak op de Hoogstraat in Schiedam,later werd het bedrijf overgenomen door Holland Motors
en verhuisde het bedrijf naar een pand van een voormalige autogarage in Schiedam en werd Toon daar bedrijfsleider ,daarna nam
Holland Motors Safe over en werd het bedrijf in Schiedam gesloten en werd Toon directeur van Safe Motors Zoetermeer,
daar is hij een aantal jaren directeur geweest en toen is hij samen met de baas van autobedrijf Vari in Vlaardingen en nog een aantal compagnons
de motorzaak Motoport Rotterdam begonnen,dit is weer een aantal jaren later overgenomen door Jan de Kuijer en bleef Toon nog een aantal jaren directeur
tot aan zijn pensioen.
 
Laatst bewerkt:
Had deze man ook geen zoon die in de motoren handel zat Volgens mij had hij toen een zaakje in Kralingen ???
 
In 1989 of 1990 heb ik bij Daytona nog een Honda CB550f gekocht. 1000 gulden toen. Ik mocht hem kopen met 5 girobetaalkaarten waarvan iedere maand 1 werd afgeschreven. Ik ruilde een Yamaha SR 250 in die, naar bleek, vol zat met aluminium gruis. Waarschijnlijk was Toon dan de verkoper
 
Terug
Bovenaan Onderaan