Toon van Hoek

Ik had al het vermoeden dat dit de enige oplossing was want omdat de voorpijpen nogal roestig zijn wil ik die toch ook vervangen en voor zo ver als ik nu kan zien krijg ik de moeren toch ook niet over de verbindings stompjes van de balanspijp.
Ik ga eerst proberen ze los te krijgen door ze met een beitel wat op te rekken tussen de nokken.
 
Moeren voorzichtig door slijpen met een dremel oid
en dan gewoon een setje nieuwe bestellen bij de Hobbyist
 
Moeren voorzichtig door slijpen met een dremel oid
en dan gewoon een setje nieuwe bestellen bij de Hobbyist

tussen vier nokken en paar tikken met een scherpe beitel en met de grote waterpomptang kwamen ze los.
beide balanspijpjes zijn rot dus maar een kijken of de hobbyist het spul zonder dempers compleet heeft
 
Weer volop vooruitgang hier zie ik
Als je de montage nou iets subtieler wilt uitvoeren dan heb ik nog wel zo'n sleutel liggen.
 
duurt nog wel even maar als ik zo ver ben hoor je van me, ik ga even in het WPHB lezen hoe ik het blok er uit gedraaid krijg, vandaag de achtervork en aandrijfas eerst er uit.
 
En natuurlijk even de startmotordeksel en het luchtfilterhuis en de kabels etc
 
En natuurlijk even de startmotordeksel en het luchtfilterhuis en de kabels etc

deksels en bekabeling zijn er al af, ben bijna een uur bezig geweest om de remlichtschakelaar en draadje er heel tussenuit te krijgen.
eerst even eten nu dan nog een uurtje terug om de achterbrug er uit te krijgen
als het morgen droog is solo rijden als het regent de bak er af.
 
achterbrug en bak zijn er af, even afwachten of er iemand langs komt om het blok er even mee uit te pakken maar morgen valt het weer mee dus eerst wat benzine opstoken met de rocket.
 
start van het sloopwerk, uitlaatmoeren oprekken
full

uitlaatmoeren los en motor opgehangen
full

zijstandaard en middenbok er onderuit
full

achterwiel achtervork en bak er af
full

hier kan het schoonmaakwerk beginnen
full

blok er uit gepakt toen mijn assistent even langs kwam
voorwiel en spatbord naar de schoonmaakafdeling
full

nou vork nog er uit en aflassen, eerst nog even de stuurdemper uitmeten en bevestigingspunten maken dan nog de klauwbevestiging voor het zijspanwiel
maar nou eerst weer even naar het baasje.
 
Ik ben op advies van de rooie duif eens op de site van de hobbyist gaan zoeken. Voor een paar uilaatbochten met verbindingspijpjes en bevestigings materiaal kom ik aan 862 euries, nou is dat wschlk wel de hoofdprijs maar ik zoek toch nog even verder of neem even contact op met de firma of er een goedkopere oplossing is voor iemand die weinig km gaat maken met alleen mooi weer.
 
Laatst bewerkt:
Zal vandeweek even kijken, ik heb ergens de gegevens van een restauratie toko die keramische coatings aanbrengt, was verrassend goedkoop, ik heb daar offerte opgevraagd voor het coaten van een compleet uitlaatsysteem (2 voorbochten, 1 verdeler, 1 demper)
Zelfs de duurste coating optie zat ver onder het bedrag wat jij af zou moeten tikken.

Ik moet ze zelf toch ook weer opnieuw aanschrijven, door omstandigheden heb ik de offerte laten verlopen en het uitlaatsystem even op geschoven naar het eind van het project.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, ik ga zeker even contact zoeken met deze bedrijven maar ook nog met de hobbyist of er andere systemen zijn, ik heb de tijd want ben nog niet aan het opbouwen. en als het echt zo veel wordt ga ik zelf iets maken, RVS 316 ligt bij ons gewoon in het rek. alleen kunnen wij niet zulke mooie bochten buigen.De dempers (type hoske) zien er nog redelijk uit.
 
Laatst bewerkt:
www.classiccarpartshelden.nl

officieel nederlands distribiteur van zircotec.

effe zoeken onder het kopje keramische coatings
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat onder mijn span koste ook niet zo heel veel 2 x originele mooie bochten 38 mm gekregen van maatje Ronald voor de bedrading aansluiten van zijn span.
Een 2 in 1 stuk van Highwayhawk voor een Virago + een stuk uitlaatpijp van een NTV (om er 2
x haaksebocht van te maken ) en een race demper vond ik voor leuk geld bij de motorsloop van Joost Woesthoff in Brummen
 
Vandaag wat heen en weer gemaild met de hobbyist en er is een alternatief voor de uitlaatbochten.
Ze leveren oa ook London voor 355,- incl balanspijpjes
Of keihan RVS voor 310,- met tien jaar garantie ook incl balanspijpjes.
kroonmoeren 18,50 per stuk.
als ik wat verder ben en weet ongeveer wat ik nog nodig heb zal ik eens een ritje erheen wagen.
 
Laatst bewerkt:
ADVIES GEVRAAGD.
ik heb een wiel met schijf van een kawa 600 voor mn span en daar een scooterklauw bij gevonden,
mijn vraag is heeft iemand ervaring met een tweede remlauw op de hoofdremcilinder van het achterwiel of is het beter zoals ik ergens bij Erwin (EHE) gezien heb: twee remcilinders op een pedaal???
 
Ik heb twee klauwen op de achterrempomp. Dat gaat prima. Maar als je voornemens bent met remdrukverdeling te gaan experimenteren, moet je Ehe's manier hebben.

Ik maak het op de Trx weer zoals op de XJ Twee kkauwen op de bak, een op de achterrempomp en een op de voorrempomp
 
Ik had bij mij de zijspanrem op de pomp van de achterrem gezet, maar die pomp heeft daarvoor niet genoeg opbrengst. Ik heb ook een auto remklauw, die is vrij groot. Nu heb ik 2 pompen naast elkaar die ik dus af kan stellen en dat vind ik wel makkelijker.

Ik wil er nog wel een keer een evenaar tussen maken. Nu luisterd het afstellen best wel nauw.
 
Ik heb een scooterklauwtje bij mijn achterrem pomp gezet (oude bmw k100) en dat gaat prima hoor.
 
ik heb nu 4 spannen op de weg gezet met die dubbele rem pomp bediening en dat is mij steeds weer prima bevallen, maar dat betekend niet dat het niet ook anders zou kunnen werken hoor.
 
Vandaag wat heen en weer gemaild met de hobbyist en er is een alternatief voor de uitlaatbochten.
Ze leveren oa ook London voor 355,- incl balanspijpjes
Of keihan RVS voor 310,- met tien jaar garantie ook incl balanspijpjes.
kroonmoeren 18,50 per stuk.
als ik wat verder ben en weet ongeveer wat ik nog nodig heb zal ik eens een ritje erheen wagen.
Ik zou voor Keihan gaan, zat ook op mijn tweekleppert, prima spul.
 
Ik ga het proberen met een hoofdremcilinder, het is maar een klein scooter klauwtje, alleen nog even een dubbele aansluiting op de pomp bedenken.

@ Ralfie.
die keihan lijkt mij ook wel wat, als ik wat verder ben en weet wat ik nog meer nodig heb zal ik een naar Hunsel rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan