Toon van Hoek

remmenreiniger truck ken ik en ga ik proberen maar ik kan me niet voorstellen dat ze lek zijn, ik heb ook al gevoeld en geprobeerd te draaien of ik ze misschien niet vast genoeg heb aan gedraaid.
uitlaat systeem zal ik nog eens grondig controleren, bochten zijn nieuw inclusief balanspijpjes
 
Ik heb nog een Ural zijspan en een Ural schommelvork samen €500,00 vaste prijs
 
Ik denk dat je in een beetje verkeerd topic post.
Toon heeft al een bak en een voorvork.

Ik denk dat hawa alleen de eerste pagina van het verhaal gelezen heeft,
mijn combinatie is klaar op wat finetunen na, maar misschien dat iemand anders er iets mee kan die wil gaan bouwen.
 
in het weekend met de remreinigertest de intlaatrubbers getest maar geen lekkage ontdekt,toen het advies van GUZPOWER gevolgd en beide uitlaten los gehaald, de klemringen opgeschuurd en met kopervet weer netjes en goed strak gemonteerd. gisteren voor de zekerheid de kleppen nog eens gesteld en vandaag nog eens een rondje over het erf, hij lijkt mooier te lopen dus even langs de pomp en een proefrit.Als ik een km gereden heb na het tanken duw ik de choke er af en het klapperen begint weer, totaal een kilometer of tien gereden en begin te denken dat hij toch te arm staat aangezien er met een beetje choke er bij geen probleem is Maar dan Als ik een kilometer voor ik thuis ben op een kruising weer weg wil slaat hij af en krijg hem niet meer aan de gang, ik duw hem van de kruising en hij loopt eigenlijk vrij licht en besuit dus maar te duwen, na een kwartier ben ik er achter dat een km toch best ver kan zijn.
thuis in de garage eerst brandstoftoevoer gecheckt en oke, bougies er uit, geen vonk. Toen de tank er af en de aansluitingen van de bobines nagelopen, nog eens contact aan, starten en vonk.
maar wat nou de oorzaak was weet ik niet, morgen de contacten nog eens schoonmaken en als alle weer draait de sproeierbezetting eens nalopen want het klapperen in de uilaat lijkt toch brandstoftekort.
 
Laatst bewerkt:
vanmorgen terug naar de garage en toch maar besloten de carburateurs aan te pakken en sproeiers te controleren. Vlotterkamer er af (linker cilinder) hoofdsproeier er uit en is maat 160 zoals in de wphb staat maar als ik de sproeier er uit draai zie ik toch wat vuil in het huis en besluit de carburateurs er af te halen en ultrasoon te laten reinigen. In deze wereldstad zit een man met een bandenbedrijf die daarnaast ook motoren onderhoud doet en een ultrasoonbad heeft vrijdag maar eens langs gaan. Bij het demonteren van de rechter carburateur kom ik tot de ontdekking dat de choke kabel veel strakker staat dan links het geval was, wat volgens mijn redenering ook wel de oorzaak van het klapperwerk kan zijn. Dus morgen of volgende week de carbs in bad en dan weer monteren en beter afstellen, dan zal mogelijk blijken dat het een eigen slordigheidje is bij de opbouw.
 
Ja, als 1 carburateur te rijk loopt kan dat heel goed voor naverbranding zorgen. Ik denk dat je het probleem gevonden hebt.
 
Ja, als 1 carburateur te rijk loopt kan dat heel goed voor naverbranding zorgen. Ik denk dat je het probleem gevonden hebt.

Ik denk het ook maar nu liggen ze er af en laat ik ze volgende week toch maar een badje geven.
Dan nog een keer goed met het boek er bij afstellen kan zeker geen kwaad.
 
probleem opgelost,
heeft even geduurd ivm drukke werkzaamheden maar ultrasoon gereinigde carburateurs weer netjes met revisiesetjes in elkaar gezet, netjes opgebouwd, tank er terug op, kabels nu wel goed afgesteld en geborgd, kraan open en startpoging...... Niks, beetje remreiniger er in, nog niks. bougies er uit , geen vonk.Moet dus iets met de tank opbouwen te maken hebben. slangen los en tank er weer af. Na grondig onderzoek blijkt de tank tegen een aansluiting van de rechter bobine te raken, het aansluitpuntje een beetje verbogen en nieuwe poging. Motor start meteen en loopt als nooit tevoren en reageert veel beter op het gas. Proefrit van tien kilometer en geeft geen klap verkeerd of te veel, stationair een beetje te hard maar dat is thuis snel opgelost.
morgen komen twee kleindochters een proefrit maken.
ik heb er zin in.
 
vandaag 50km genoten van twee kleine meiden,de oudste (6) stelt vragen die ik niet versta met een helm op en zij mijn antwoorden niet. en de kleinste (4)zit de hele rit te zingen en het lijkt engels.
volop lol dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan