TOP 3 500cc Brno

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
17
Lunteren
Dit weekend is de GP van Brno wat wordt de Top3 volgens jullie?
ik denk:
1) Biaggi
2) Rossi
3) McCoy

Oja Jurgen wordt volgens mij 10e!
 
1. Biaggi
2. Capirossi
3. Criville

Rossi pleurt er (hoop ik) hard af. Mag ie de volgende race weer een poging doen om Max in te halen.
 
Motorcyclenews wrote
MAX BIAGGI continued where he left off in Germany five weeks ago at Brno today when he produced a provisional pole position time that really turned up the heat on arch 500 title rival Valentino Rossi at the Czech GP.

Looking relaxed after a holiday in Ibiza during the summer break, Biaggi clocked the fastest ever lap of the Czech Republic circuit with a blistering 2.00.34. That was almost a second inside the previous best he set when claiming pole at Brno last year. And although not officially classed as a record lap because they are only taken from races, the time obliterated Alex Criville’s 1998 benchmark by two seconds – and was set using race tyres, not qualifying rubber.

At the time Biaggi’s lap opened up a massive 1.1s gap on the rest and by the end he was still 0.7s ahead of second-placed Loris Capirossi, quickest this morning.

Brno is one Biaggi’s best tracks and in his last seven visits he’s walked away with 25 points on five occasions. And there was nothing on today’s evidence to suggest that anybody will be able to stop him taking the spoils again come Sunday afternoon.

Biaggi, who tested at Brno earlier this month, said: \" I’ve got to be satisfied with that. It’s unbelievable. When I went over the line I couldn’t believe the time. What makes it more satisfying is that it was nine tenths faster than my pole last year and I was using qualifiers then. \" The 500 champions from the last two years – Criville and Kenny Roberts – completed the front row.

Rossi - who has only qualified 11th in the last two races - was once again down the order, this time having to settle for seventh, 1.4s adrift of Biaggi.
PROVISIONAL GRID

1 Max Biaggi, Italy (Yamaha YZR500)

2 Loris Capirossi, Italy (Honda NSR500)

3 Kenny Roberts, USA (Suzuki RGV500)

4 Alex Criville, Spain (Honda NSR500)

5 Garry McCoy, Australia (Yamaha YZR500)

6 Alex Barros, Brazil (Honda NSR500)

7 Valentino Rossi, Italy (Honda NSR500)

8 Carlos Checa, Spain (Yamaha YZR500)

9 Norifumi Abe, Japan (Yamaha YZR500)

10 Jurgen Vd Goorbergh, Holland (Proton KR)

11 Olivier Jacque, France (Yamaha YZR500)

12 Sete Gibernau, Spain (Suzuki RGV500)

13 Jose Luis Cardoso, Spain (Yamaha YZR500)
 
Jurgen 10 getraint in de 1e qualificatie, goed bezig Jurgen! Nu nog ietsjes beter QFP 2.
Max B. was trouwens niet zo\'n klein beetje sneller dan de rest. :}
 
Biaggi word winnaar de rest er achter,Biaggi is een klasse apart op brno.
Heeft hij al meerdere malen bewezen,dat circuit ligt hem gewoon. :]
 
Rossi in de vrije training nu ook onder 2.01 misschien iets te vroeg gejuicht.
Dat kon nog wel eens een spannende race worden!
 
Rossi heeft vandaag samen met Capirex snellere rondetijden gereden dan Biaggi. Biaggi is over het algemeen wel constanter wat betreft rondetijden, daarbij komt nog dat die van de laatste 7 races op Brno er 6 heeft gewonnen.

1. Biaggi (fotofinish }) )
2. Rossi
3. McCoy
4. Capirossi
6. v/d Goorbergh
 
Balen dat Biaggi eraf ging, werd net spannend. ;(

En ook balen van Jurgen, dacht net dat die machine eindelijk eens echt snel werd maar helaas. Valt tegen.

Al met al een vrij saaie race, had er meer van verwacht. :(
 
Die Biaggi heeft zijn kansen om het wereldkampioenschap aardig verknalt. |(
Ik zat net te wachten dat het spannend zou worden, flikkerd die sukkel eraf!
En Jurgen ook nog uitgevallen! :(
Wat een k*t-race alleen de 125 was spannend.
O.k. het gevecht om de 2e plaats in de 500 tussen Criville, Capirossi en Abe was ook wel spannend.
Maar toch was Brno niet wat ik er van verwacht had.
 
Vandaag weer eens met de neus op de feiten gedrukt... de NOS zuigt grote tijd... Sjeeez wat een K*Tzooi... Weer nauwelijks iets gezien van de race... |(
 
Vandaag weer eens met de neus op de feiten gedrukt... de NOS zuigt grote tijd... Sjeeez wat een K*Tzooi... Weer nauwelijks iets gezien van de race... |(
Moet je zo\'n \"oude\" analoge schotel kopen, die kosten tegenwoordig bijna niks (sommige elktro-zaken hebben ook 2e hands liggen)
Dan kun je Eurosport ontvangen, en nog een sloot duitse zenders die niemand boeit.
Heb je wel het engelse commentaar en dat is echt wel beter :}
 
Ik vond het idd ook niet zo\'n hele spannende race.
Wat ik wel super vond, was de manier waarop Rossi finishde.
Gewoon een wheelie met een hand en ondertussen gewoon ff met het vingertje zwaaien, GEWELDIG!

Qua showtjes roeleert Rossi echt wel, dus :} Rossi
 
Biaggi stond aardig onder druk,hij kon rossi niet losrijden keek te veel om en ging te ver verdomme had een mooie slotronde kunnen zijn.

Met jurgen woerd het weer niks voor de zoveelste keer en het zal niets worden ook,next year in een ander team(sauber?/suzuki?yamaha redbull?)
 
Op Zondag 26 augustus 2001 19:02 schreef TurboTeunis het volgende:Heb je wel het engelse commentaar en dat is echt wel beter :}
Krijg je dan beter commentaar dan vandaag op EuroSport? \" Op de 2e plaats Capiro......Rossi, daarachter Roberts, nee...Abe, dan eeehhhhhh.......Ross....Capirossi\".
Vertel me nou niet dat er ergens duidelijker commentaar wordt geleverd :r . Volgens mij hebben die 2 van vandaag 26 lijstjes voor zich hangen met allemaal informatie die ze zelf niet in hun hoofd hebben zitten.
Nee, dan toch liever Jaap Timmer. Veel overbodige informatie, maar wel altijd alle namen, plaatsen en tijden goed. Oke, soms wil je liever weten wie op welke plek rijdt dan \"wie er een buurman heeft die een zwembad in de vorm van een gitaar heeft\" ( of zoiets ), maar toch.
En jammer dat Biaggi eraf ging, ben een fan van Rossi maar het had een strijd moeten blijven.
 
Sl(J)aap Timmer :z

We hebben al jaren zo\'n analoge schotel antenne en luisterden braaf naar Jaap Timmer, gaat Eurosport oppeens het Nederlandse commentaar decoderen, wij zetten hem dus over naar het engelse commentaar.......
Veel Beter! die gasten hebben er pas verstand van en schreeuwen zich schor als het spannend is.
Bovendien doet niemand minder dan Randy Mamola verslag vanuit de pits met zijn mobile zender.
Ook zijn die gasten fan van vendie Goorburgh!
Eurosport had al veel eerder het nederlandse commentaar moeten gaan decoderen! })

Een kennis van mij kan overgens op de kabel ook het engelse commentaar ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Afstandbediening van onze TV heeft zo\'n knop waarmee je kunt switchen tussen NL en UK commentaar, ideaal is dat. :)
We zitten gewoon op de kabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan