Top-5 ergenissen op de weg

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Naar aanleiding van één van de vorige topics nu de top-5 ergenissen die men ervaart in het dagelijks verkeer.

Vul de poll in zover het kan, anders licht zelf een eigen antwoord toe :)

Mijn top-5:

1: wegpiraten=> mensen die eigen rechter gaan spelen op de weg (bijv. wanneer ik wil inhalen op een weg die later geritst wordt en een automobilist voor mij snijdt me daarom de pas af)

2: Trage Die => mensen die op de linkerrijstrook blijven hangen, langzamer zijn dan ik en eigenlijk makkelijk naar de rechterstrook kunnen gaan.

3: de bejaarden die met 60 km/h over de b-wegen rijden (en snelwegen)

4: FILES !!!

5: Mensen die geen richting aangeven.

[edit= top-5 ingevoerd]
 
Laatst bewerkt:
Alles wat je in de poll zet BEHALVE slecht weer (op gladheid na).
En ik erger me nog wel aan meer, maar was hier niet al eens ook een topic over geweest maanden terug? :)

Je bent trouwens scooters vergeten. takkelijers, denken dat de weg van hun is. Reed eergister nog 1 door rood, ging naast me rijden op dezelfde weg. Met z\'n vriendinnetje achterop, de sukkel. Ben lekker naast ze blijven rijden en lekker aan het gas gehangen, doet heel erg veel pijn aan je kop als je geen helm op hebt })
 
maar was hier niet al eens ook een topic over geweest maanden terug? :)

Kan wel, geen idee. Toen was ik er misschien nog niet. Eens zien wat de peilingen dit keer brengen :)

Je bent trouwens scooters vergeten.takkelijers, denken dat de weg van hun is. Reed eergister nog 1 door rood, ging naast me rijden op dezelfde weg. Met z\'n vriendinnetje achterop, de sukkel. Ben lekker naast ze blijven rijden en lekker aan het gas gehangen, doet heel erg veel pijn aan je kop als je geen helm op hebt })

Ze mogen niet zo hard als jij rijden :) En ik weet wat je bedoeld, heel af en toe heb ik ook van die gastjes achter me hangen. Lijkt wel of ze me in willen halen (zover laat ik het niet komen). Ze weten soms gewoon niet beter. |(
 
Ze mogen niet zo hard als jij rijden :) En ik weet wat je bedoeld, heel af en toe heb ik ook van die gastjes achter me hangen. Lijkt wel of ze me in willen halen (zover laat ik het niet komen). Ze weten soms gewoon niet beter. |(

Ik reed daar 40 achter een vrachtwagen aan, kon er helaas niet langs. Maar ze denken altijd dat ze sneller zijn, had al eens verteld dat ik een pizzabrommer naast me had staan die wedstrijdje wilde doen. Nou sorry hoor, maar dan vind ik het zelfs leuk om \'m te laten winnen. Maargoed, die jongen met z\'n anita achterop die raceplee dacht dat ie sneller was.

edit :Nog een ergernis : bejaarden die invoegen, die ben je vergeten. Dat ze met 50 of 60 invoegen (en ook die snelheid houden en de hele invoegstrook uitrijden tot ze op de snelweg moeten) en het verkeer er dan met 120km/u aan komt rijden. Ik blijf het eng vinden :(
 
Laatst bewerkt:
Toch best wel vaak dat die bejaarden een probleem vormen in het verkeer.

Hadden ze niet ooit eens iets besloten om die oudere menschen opnieuw op te laten gaan voor hun rijbewijs? Ik vond dat namelijk wel een goede zet!
 
WOORDVOERDER 3VO
FLITSENDE AGENTEN
WERKENDE FLITSPALEN
EN NATUURLIJK ALLE KOEKBLIKKEN GROOT EN KLEIN.

alleen motorfietsen toelaten :)
hoewel het er dan misschien niet veiliger op wordt :) :)
 
Toch best wel vaak dat die bejaarden een probleem vormen in het verkeer.

Hadden ze niet ooit eens iets besloten om die oudere menschen opnieuw op te laten gaan voor hun rijbewijs? Ik vond dat namelijk wel een goede zet!

Ik denk dat een soort van opfriscursus inderdaad geen slecht idee is.
 
En ik erger me nog wel aan meer, maar was hier niet al eens ook een topic over geweest maanden terug? :)

Yep: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=925 (Irritaties...)

Irriteer me vooral aan vrachtwagens (en andere langzame sukkels) die inhalen en mensen die geen knipperlicht gebruiken. Het ergste vind ik mensen die op een autoweg 80 rijden. Zijn ze som blind :?

g03.gif


G3. Autoweg. Dit bord geeft aan dat je een autoweg op rijdt. Dat houd in dat je hier 100 km/h mag rijden tenzij anders aangegeven.


Je kunt er vaak lastig inhalen dus zit ik me langdurig te irriteren. Weer een reden om toch maar op de motor te gaan :)
 
Laatst bewerkt:
Irriteer me vooral aan vrachtwagens (en andere langzame sukkels) die inhalen en mensen die geen knipperlicht gebruiken.

Zat gisteren op de snelweg en daar had je weer een vrachtwagen die vier andere vrachtwagens gingen inhalen. Het was al druk op de weg en door de actie van die chauffeur zag je het ontstaan van \'langzaam rijdend verkeer\', wat in de spits kan uitlopen tot een \'file\'.

Zien die mensen dat soms niet in hun spiegeltjes wat voor een lange rij er achter hun rijdt? Nou, ik denk van wel. Lijkt me eerder een kwestie van \"Schijt aan het verkeer, ik wil er langs!\". Dit kan ik misschien samenvatten in één woord: \"asociaal\". :(
 
Het is allemaal zwaar irritant, maar heb gekozen voor de inhalende vrachtwagens. Gaat de één de ander inhalen omdat hij welgeteld 1 km/u sneller rijdt. Kom op zeg...
 
nog niets gehoord over gewone koekblikken die mekaar inhalen met 5 per uur verschil... Is toch ook vrij irritant. De laatste keer ben ik er gewoon tussendoor gereden (vrij aso en gevaarlijk ik weet het... }) had gewoon geen zin om naar de derde rijstrook te gaan en terug)
 
hmmm, het zou de eerste 250 niet zijn die ik eruit rij op m\'n 180cc 2takt scootertje })
Fel ding hoor, scheer niet alles met 2 kleine wieltjes over 1 kam ;)

Ik had het over snorfietsen en bromfietsen ;)
Een RS125 rijd me er zelfs helemaal uit met m\'n 4 takt 250cc die gebouwd is op power onderin en voor in het zand, niet om mee te racen. Dus dat is appels met peren vergelijken vriend :)
 
Ik reed daar 40 achter een vrachtwagen aan, kon er helaas niet langs. Maar ze denken altijd dat ze sneller zijn, had al eens verteld dat ik een pizzabrommer naast me had staan die wedstrijdje wilde doen. Nou sorry hoor, maar dan vind ik het zelfs leuk om \'m te laten winnen. Maargoed, die jongen met z\'n anita achterop die raceplee dacht dat ie sneller was.

edit :

HAHA vind ik gewoon L :+ l
wist je dat die pizarijders het sneller koud hebben dan de piza\'s, ze gaan zo hard . hahaahaha wat een giller.

Vergeet te stemmen...vind die fossielen op de weg niet eens irritant maar levensgevaarlijk. Bellende sukkels ook heel link. Kijken niet of nauwelijks en hup even jou in de berm pletten, als er al een bermpje is. ditzelfde geld voor die fossielen die hun hoofd niet meer zo ver doorkunnen draaien om de DOOIE hoek te checken. Nou ik was laats dus door zo\'n fossieltje de weg afgedrukt (was ik ff blij dat ik met koekblik was) stond ik daar in de berm, :j in de berm ja en dat ventje heeft niet eens gemerkt dat ik in de berm was beland. Reed gewoon door zonder op of omkijken. Na sorry hoor maar dan moet je toch maar met het O.V. en karretje voor niet harder dan 40 aanschaffen. Alhoewel die dingen ook gewoon lekker doortuffen op een weg waar je 80 mag. :r

nou dat was\'t 8-)
miss M.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het over snorfietsen en bromfietsen ;)
Een RS125 rijd me er zelfs helemaal uit met m\'n 4 takt 250cc die gebouwd is op power onderin en voor in het zand, niet om mee te racen. Dus dat is appels met peren vergelijken vriend :)
Damn, poging tot jennen mislukt ;)
volgende keer beter }) (just kidding)
 
Iedereen die met pokke weer in een auto nog
langzamer rijd dan mij en dan ook nog eens
voor mijn snottert blijft rijden.
Opzouten stelletje angsthazen :j coming true
 
Weet jij wel hoe traag die dingen optrekken?
Pfff, als ze bij 90 per uur al geen reserve meer hebben zal ik ff afstappen en eens mee gaan duwen :P

edit: waren 2 recente auto\'s trouwens, een golf 4 en nog zoiets in die klasse)
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van één van de vorige topics nu de top-5 ergenissen die men ervaart in het dagelijks verkeer.

Vul de poll in zover het kan, anders licht zelf een eigen antwoord toe :)

Mijn top-5:

Ik heb een enorme hekel aan mensen die persee de binnenkant mijn uitlaat willen bekijken :j :j

1: wegpiraten=> mensen die eigen rechter gaan spelen op de weg (bijv. wanneer ik wil inhalen op een weg die later geritst wordt en een automobilist voor mij snijdt me daarom de pas af)

2: Trage Die => mensen die op de linkerrijstrook blijven hangen, langzamer zijn dan ik en eigenlijk makkelijk naar de rechterstrook kunnen gaan.

3: de bejaarden die met 60 km/h over de b-wegen rijden (en snelwegen)

4: FILES !!!

5: Mensen die geen richting aangeven.

[edit= top-5 ingevoerd]
 
De grootste ergernis voor mij is mensen die gewoon totaal niet nadenken tijdens het rijden |( |( |( . Dom autorijden dus.

Daar valt vanalles onder, een greep:

- Met gevaarlijke lage snelheden de oprit van een snelweg oprijden (rustig aan, dan rijd ik zuiniger).
- Geen richting aangeven en lekker onvoorspelbare dingen doen.
- Rechts blijven rijden terwijl de invoegstrook vol zit met verkeer en er plek is om links te gaan rijden.
- Alleen op de weg gedrag, geen rekening houden met wie dan ook (ook wel asociaal gedrag).
- De deur dichtsmijten door vroeg naar links te komen om de vrachtwagen (lees: stip in de verte) in te gaan halen.
- Of geen gas geven als je aan het inhalen bent, dus met 120 iemand die 115 rijdt inhalen. Als je inhaalt gas erop verdomme daarna weer netjes terug naar 120.

zo kan ik nog uren doorgaan, maar ik heb geen zin om me over achterlijken :j op te winden ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan