Top aanschaf Beginners naked bike

5 mei 2021
11
0
Hoi allemaal!

ik ben toe aan mijn examen. En nu ben ik langzamerhand aan het kijken wat voor motor ik moet aanschaffen. Ik ben 26!

nu ben ik helemaal fan van de ktm duke 390 of de Kawasaki z650

Maar zijn dit goeie beginners motoren en wat raden jullie mij aan?

mijn budget is 6500 euro. šŸ„°
 
#metoo , foldertjes en t uiterlijk zijn prachtig ,maar t draait om t zitten en rijden met zo n ding :t
 
Hoi allemaal!

ik ben toe aan mijn examen. En nu ben ik langzamerhand aan het kijken wat voor motor ik moet aanschaffen. Ik ben 26!

nu ben ik helemaal fan van de ktm duke 390 of de Kawasaki z650

Maar zijn dit goeie beginners motoren en wat raden jullie mij aan?

mijn budget is 6500 euro. šŸ„°
Hoe lang ben je? Ik heb ook pas mijn eerste motor en ben 1,70, ik wou een duke 690 maar bij het rijden was die veels te hoog. Ben toch voor een Z750 gegaan. Er zit behoorlijk wat verschil in zadelhoogte volgens mij (dit zal niet veel uitmaken als je wat langer bent) maar ik zou toch voor de Z gaan omdat die een cilinder (volgens mij) meer heeft en dat wat makkelijker is voor een beginnende bestuurder (dit is speculatie trouwens ik heb nog geen ervaring met 1 en 2 cilinder motoren)
 
Hoe lang ben je? Ik heb ook pas mijn eerste motor en ben 1,70, ik wou een duke 690 maar bij het rijden was die veels te hoog. Ben toch voor een Z750 gegaan. Er zit behoorlijk wat verschil in zadelhoogte volgens mij (dit zal niet veel uitmaken als je wat langer bent) maar ik zou toch voor de Z gaan omdat die een cilinder (volgens mij) meer heeft en dat wat makkelijker is voor een beginnende bestuurder (dit is speculatie trouwens ik heb nog geen ervaring met 1 en 2 cilinder motoren)
Super bedankt. Ik ben 1,75
 
Mijn zusje was 43 toen ze haar rijbewijs haalde, en rijdt nu op een mv agusta brutale. Motor bevalt haar goed, en ze is nog niet gevallen, dus zal vast een goede beginnersfiets zijn. Ook voor degene met meer ervaring is dat ding echt fun.:]
Van welk bouwjaar heeft je zusje
 
Oke dan zal het niet veel uitmaken wat betreft zadel hoogte want de 390 is een stuk lager dan de 690 heb ik net gezien, dan zou ik toch even een testrit op beide maken om te kijken wat beter rijdt, hoe lullig het ook klinkt. Ik weet wel dat de Z650 veel als rijlesmotor wordt gebruikt dus waarschijnlijk is dat de betere eerste motor zijn maar uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen, of iemand hier moet ze beiden hebben gereden om te zeggen die of die is beter als eerste motor
 
Oke dan zal het niet veel uitmaken wat betreft zadel hoogte want de 390 is een stuk lager dan de 690 heb ik net gezien, dan zou ik toch even een testrit op beide maken om te kijken wat beter rijdt, hoe lullig het ook klinkt. Ik weet wel dat de Z650 veel als rijlesmotor wordt gebruikt dus waarschijnlijk is dat de betere eerste motor zijn maar uiteindelijk zal je zelf moeten beslissen, of iemand hier moet ze beiden hebben gereden om te zeggen die of die is beter als eerste motor
Ja ik ga sowieso proefritten maken! Maar ik dacht als iemand nou goede ervaringen heb kan ik dat mee nemen! Bedankt voor de reactie.
 
Een KTM 390 of Z650 zijn wel hele verschillende motoren. Dus zeker even rijden met beiden. Ik zou je wel adviseren om voor de klasse Z650/MT-07 te gaan, blijft wel langer leuk vermoed ik.
 
Ik zou zelf voor een zwaardere bike gaan. Die motoren wat je noemt raak je snel op uitgekeken qua power naar mijn mening. Kijk eens voor een GSR 750 inderdaad, of een FZ8.
 
Ik zou zelf voor een zwaardere bike gaan. Die motoren wat je noemt raak je snel op uitgekeken qua power naar mijn mening. Kijk eens voor een GSR 750 inderdaad, of een FZ8.
Ik vind de Yamaha mt 09 helemaal geweldig! Maar was bang dat dit te zwaar werd.
 
Qua gewicht is een MT-09 niet zwaar. Qua vermogen ook niet overdreven. Maar het is wel een redelijke tricky motor als beginner. Kan natuurlijk prima, maar je moet er wel wat terughoudender op rijden in het begin dan bijv op een MT-07.
 
Volgens mij mis ik een stukje waarvoor en hoe vaak je de motor wil gaan gebruiken? Eerste types mt-09 zou ik je niet aanraden als beginner. Een z650 is een makkelijke motor met best wat pit en vriendelijk met onderhoud. Met je budget kan je een bijna nieuwe kopen en flink wat jaren vooruit. Er is ook een versie met kuip of een allround Versys 650. Een Duke 690 is hier meer vergelijkbaar mee, dan een 390.

Andere opties: Suzuki sv650, Yamaha mt-07 of Tracer 700, Honda NC, etc
 
Qua gewicht is een MT-09 niet zwaar. Qua vermogen ook niet overdreven. Maar het is wel een redelijke tricky motor als beginner. Kan natuurlijk prima, maar je moet er wel wat terughoudender op rijden in het begin dan bijv op een MT-07

Regen stand een optie?
 
Gas minder enthousiast open draaien scheelt al heel veel. Heb je geen regenstand voor nodig. En slipt ie een keer, verwissel je thuis je onderbroek en volgende keer is er de herinnering van de eerste keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Terug
Bovenaan Onderaan