Top Motorparts ervaring

RISL

MF veteraan
11 mrt 2012
1.332
598
Ik heb laatst wat besteld bij Top Motorparts, de achterste cilinderkop voor mijn Virago.

Ik kreeg (naar later bleek) de voorste cilinderkop geleverd. Deze is aan de buitenzijde identiek aan de achterste, maar er zit een gespiegelde nokkenas in.De cilinderkop was erg prijzig en niet in beste staat. Het vlakken van de kop ging nog maar net, er zaten diepe putten in. Ik heb die kosten op me genomen omdat ik vond dat ik daar beter naar had moeten informeren voor de aanschaf.
Dus, gevlakt en op de achterste cilinder gebouwd. De motor loopt dan wel, maar erg slecht. Ik ben lange tijd aan het tobben geweest voor ik erachter kwam dat er dus een andere nokkenas in hoort. De timing lijkt ook te kloppen als je kijkt naar de distributieketting en kettingwiel, dus het was echt even geen simpele kwestie. Ook hiervoor nog kosten gemaakt, omdat ik nog twee motorzaken heb gevraagd om het probleem te vinden. Uiteindelijk ben ik er toch zelf achter gekomen dat er een verkeerde nokkenas in zit.

Dus ik heb ze een mailtje gestuurd dat ik voor veel geld een kapotte, verkeerde kop van ze heb gekregen.
Kreeg een lullig mailtje terug, dat het langer dan twee weken geleden was en dat ze daarna niet meer weten waar het over gaat en verder niks. Geen oplossing, niet eens excuses (waar het mij vooral om ging).

Op het volgende mailtje dat ik ze heb gestuurd, kreeg ik niet eens meer reactie.
Die twee weken waar ze het over hebben in hun mail, staan nergens genoemd op hun website, dat hoor je dus pas als je na 2 weken reageert. Op hun website staat dat het niet goed-geld terug is, en dat op complete motorblokken 3 weken garantie zit. Dus het mailtje raakt kant noch wal. Dat ik na deze lange tijd niet mijn (volledige) aankoopbedrag terug krijg, snap ik best, maar dat ze niet eens even meedenken of excuses aan bieden, vind ik erg jammer. Er staat op de website dat ze hun klanten behandelen zoals ze zelf graag behandeld willen worden. Dat is dus maar een loze kreet.

Dus, als je er iets besteld, check driedubbel binnen twee weken of je het juiste hebt gekregen en of het werkt, anders ben je gewoon je geld kwijt.
Ik ben zelf een hoop geld en tijd kwijt en kan nog steeds op zoek naar een nokkenas of complete kop. Ik zet niet gauw een negatieve recensie over een bedrijf op internet, maar ik wilde dit wel even delen.
 
Sowieso bij tweedehands spul altijd driedubbel checken (direct bij ontvangst).
Fouten en vergissingen worden daar nu eenmaal sneller gemaakt dan wanneer het nog in de originele verpakking met oem nummer zit.
 
“RETOURNEREN

Indien de bestelling niet aan uw wensen voldoet , dan kunt u de bestelling retourneren. Retourkosten komen voor de consument zijn rekening. Retourneren is mogelijk binnen 7 dagen na aflevering van de bestelling onder opgaaf van redenen . Een retourzending dient vooraf per e-mail bevestigd te worden door WWW.TOPMOTORPARTS.NL”

dat is van hun site.

De 14 dagen die worden genoemd zijn diegene uit de wettelijke bedenktermijn.

van de Consumentenbond site


Spijt van je aankoop of bestelling
Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.”


Dat de afhandeling niet de schoonheidsprijs verdient ben ik wel met je eens maar het blijven nu eenmaal slopers en ik moet de eerste sloper met people skills nog tegenkomen

Daar komt bij dat je zelf een onderzoeksplicht hebt en dus van te voren goed had moeten (laten) checken of je het juiste onderdeel geleverd had gekregen.

Dus deze dan maar op marktplaats en proberen een andere te vinden.
 
Dit heeft niks met spijt te maken, maar dit is non-conformiteit, je hebt twee maanden om dat te melden. Zie Wat te doen bij een verkeerd geleverd product?

Ik heb in een ver verleden 1x iets besteld bij die toko, en me daarna voorgenomen dat dat ook meteen de laatste keer was. Herinner me dat ze vrij bot waren, en het geleverde onderdeel was ook niet geheel volgens wat ze per mail gezegd hadden. Heb het er verder bij laten zitten, was een klein bedrag en wilde niet nog langer wachten. Eigen keuze dus.
 
Zeker, het is deels ook mijn eigen schuld dat het zo lang geduurd heeft. Maar de oorzaak ligt gewoon bij hen, zij hebben een fout gemaakt die moeilijk te ontdekken is. Maar om dan gewoon maar niet te reageren als bedrijfje, vind ik niet netjes. Ik hoef hier niet mijn gelijk te krijgen of gram te halen, ik wil gewoon iedereen die daar iets wil kopen, waarschuwen voor hun manier van doen.

En mijn nokkenas krijg ik wel opgelost, daar ben ik niet bang voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan