Top-Up-Oil van Shell

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Moest laatst olie bijvullen bij men motor om dat die op het onderste streepje stond.
Ging naar het dichtbij zijnde tankstation om olie te halen.
Medewerker adviseerde mij om de nieuwe Top-Up-Oil te gebruiken.
Toen ik na het vullen de fles goed bekeek zag ik er geen gegevens opstaan.
Dus geen 10w40 of zo . Krijg ik nu een probleem??
Koste trouwens ook nog 28 euro voor een liter.
Is dat niet erg veel?
 
Moest laatst olie bijvullen bij men motor om dat die op het onderste streepje stond.
Ging naar het dichtbij zijnde tankstation om olie te halen.
Medewerker adviseerde mij om de nieuwe Top-Up-Oil te gebruiken.
Toen ik na het vullen de fles goed bekeek zag ik er geen gegevens opstaan.
Dus geen 10w40 of zo . Krijg ik nu een probleem??
Koste trouwens ook nog 28 euro voor een liter.
Is dat niet erg veel?

Zoals ik lees is deze olie bestemd voor bestuurders die niet weten waarmee ze moeten bijvullen. Het is een "universele" olie, waarmee maximaal 1 liter bijgevuld mag worden. Ik zou echter zelf dit nooit zo doen, altijd de goede olie kopen. Sowieso is de olie bij een tankstation is echt heel erg duur.

 
28 euries............... :X
Motul 5100 met10W40 op veel plaatsen te koop voor ca €8

Maar ja, onderweg ben je altijd de klos! In Italië had ik ineens veel meer olie-lekkage als verwacht.
Blijkbaar door hitte is olie dunner en toen ging kleppendekselpakking veel harder lekken dan in NL. Inmiddels vervangen!
Bij een plaatselijke motor-dealer olie gekocht. Je hebt dan natuurlijk ook een heel slechte onderhandelingspositie.
In NL zou je bij heel dure olie zeggen dat je wel op een andere plek olie gaat kopen.
Dus die Italiaanse dealer wist voor mij de dure olie wel te vinden! Fles met 1 liter was toen ook ca €20
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dit niet,meeste Shell stations hebben motorfietsolie staan,maar ja een medewerker iets vragen die daar hun tijd staan
vol te maken is vragen om problemen,een broodje bal of sigaretten verkopen lukt meestal nog wel maar ga geen technische vragen
stellen,de meeste kijken je dan schaapachtig aan🥴,op een enkele uitzondering na.
 
28 euries............... :X
Motul 5100 met10W40 op veel plaatsen te koop voor ca €8

Maar ja, onderweg ben je altijd de klos! In Italië had ik ineens veel meer olie-lekkage als verwacht.
Blijkbaar door hitte is olie dunner en toen ging kleppendekselpakking veel harder lekken dan in NL. Inmiddels vervangen!
Bij een plaatselijke motor-dealer olie gekocht. Je hebt dan natuurlijk ook een heel slechte onderhandelingspositie.
In NL zou je bij heel dure olie zeggen dat je wel op een andere plek olie gaat kopen.
Dus die Italiaanse dealer wist voor mij de dure olie wel te vinden! Fles met 1 liter was toen ook ca €20

Dat meen je niet :+
 
Ik heb toch wel een goede ervaring met een klein tankstation in een dorp in Italië: op mijn vraag of ze 10w-40 hadden vroeg het vrouwtje: mineraal, half-of volsynthetisch, voor ik antwoord kon geven en na een blik op m'n motor gaf ze me een kan halfsyntheet voor weinig.
Bij een pomp in Oostenrijk dezelfde vraag, we hebben alleen volsyntheet, of ik een liter goud kocht. Ik kreeg er wel een prachtig bijpassend etuitje bij en dat is dan wel fijn in je tanktas vol kleding.
 
Laatst bewerkt:
In Italië had ik ineens veel meer olie-lekkage als verwacht.
Blijkbaar door hitte is olie dunner en toen ging kleppendekselpakking veel harder lekken dan in NL. Inmiddels vervangen!
Bij een plaatselijke motor-dealer olie gekocht. Je hebt dan natuurlijk ook een heel slechte onderhandelingspositie.
In NL zou je bij heel dure olie zeggen dat je wel op een andere plek olie gaat kopen.
Dus die Italiaanse dealer wist voor mij de dure olie wel te vinden! Fles met 1 liter was toen ook ca €20
Dat zal vast niet met de Blackbird zijn geweest......
 
Nee, niet de Blackbird. Die had ik toen nog niet.
Maar ook die zal een pakking hebben die lek kan!

In NL was kleppendekselpakking maar net iets aan het zweten. Iedere paar 100km effe poetslap erlangs.
In de hitte van Italië begon het ineens 'echt lekken' te worden.

Om pakking te vervangen moet radiator eraf.
Tja, en als je dan zover bent, toen ook maar gelijk de kleppen gesteld. De boel ligt dan toch open.
 
maar ja een medewerker iets vragen die daar hun tijd staan
vol te maken is vragen om problemen
En zo als altijd weer even positief (not :N)

Ik stond olie te peilen om 02:30 snachts en liep daarna naar het olierek trok de ene fles na de andere eruit en ineens hoorde ik achter het raam vandaan "JA! die moet je hebben!" was inderdaad exact de goeie voor die Volksbus...
maarja dat was een BP...
 
Moet dat met een kouwe motor gebeuren??? Ik ging geen kleppen stellen bij die BP hoor...
Als er een liter in moet maakt koud of warm ook niet uit... En met 1 op 2500 reed ik toch al van lampie tot lampie, het wou nou alleen niet aangaan...
 
En zo als altijd weer even positief (not :N)

Ik stond olie te peilen om 02:30 snachts en liep daarna naar het olierek trok de ene fles na de andere eruit en ineens hoorde ik achter het raam vandaan "JA! die moet je hebben!" was inderdaad exact de goeie voor die Volksbus...
maarja dat was een BP...
Ik schreef er ook bij op een enkele uitzondering na,ik ben bij diverse stations geweest toen ik synthetische olie moest hebben,verder dan
daar staat de olie die we hebben kwamen ze niet,zat ook een BP station bij,ook heb ik ooit eens de nodige stations van Mobil bezocht omdat ik 2 takt olie moest hebben,4stations verder kwam er 1 achter de kassa op het heldere idee om de manager te bellen die heeft het uiteindelijk voor mij geregeld.
 
't is gewoon waar wat je zegt, maar als jij mag trollen mag ik het toch ook??
Jij wel als MF knuffeltroll:+
imgbin-plush-dj-suki-guy-diamond-stuffed-animals-cuddly-toys-toy-ds8ADpF4zhbgnYPdUSSaZvNtY.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan