Top van een Zx6r

Subby

Die hard MF'er
29 sep 2004
280
0
Schijndel
Even een klein vraagje weet iemand wat de top is van een zx6r uit '95 met standaard tandwiel verhouding. De mijne komt met moeite maar tot 220 :r . Ik dacht dat ie toch iets harder moet kunnen.
 
Zo vandaag bij de dealer geweest en mijn motor komt inderdaad uit duitsland. Mijn dealer gaat zorgen voor orginele gaskleppen en dan kijken we volgende week of dat het probleem is. Ik ben benieuwd.
 
Afgelopen zaterdag ben ik bij de dealer geweest. En ze dachten eerst dat er nog andere gaskleppen in zaten. Was niet zo. Toen hebben ze alle 4 de carbarateurs eruit gehaald en schoongemaakt. Volgens hun bleef er 1 gas naald hangen. En een dingentje ( ben niet zo heel technisch) wat de lucht druk regelt tussen het ram-air systeem en de kamers bleef ook hangen hebben ze opnieuw gesmeerd. Ze zijn er in totaal 3 uur mee bezig geweest en dit alles onder garantie. Dus dat is wel netjes. Ik weet alleen nog niet of nu wel sneller loopt want het sneeuwde afgelopen zaterdag maar hij leek wel sneller te lopen. Maar achter wiel slipte steeds.

Nu hopen op goed weer en dan weet ik het. Mocht het nog niet goed zijn dan wil mijn dealer hem op de testbank laten zetten en het vermogen meten. Ik moet zeggen dat mijn dealer dit probleem wel heel erg netjes wil oplossen. Een pluim hiervoor. :}
 
Laatst bewerkt:
Hey, da's zeker netjes van ze! Ik wou dat ik destijds hetzelfde had mogen ervaren toen mijn Gixxer zo :( liep.

Maar terzijde: ik heb een aantal keren op een '95-er ZX6R mogen sjezen. En daarvan ligt me nog bij dat ik nog op de invoegstrook naar de A50 al de 200 dik gepasseerd was toen... een naast mij rijdende donkerblauwe Volvo 850 Estate mèt dak-antenne me eindelijk opviel

Ach ja, was een invoegstrook niet juist om snelheid te maken O-) ???
 
Tja het heeft allemaal niks uit gemaakt. Hij rijd nog steeds niet harder dan 210 ofzo. Aanstaande zaterdag op naar de testbank en dan weet ik hopelijk meer. Dit alles wel onder de kosten van mijn dealer *D .

Ik laat het wel weer weten.
 
Zo gisteren op de testbank gezet die motor van me. En wat blijkt ik heb ongeveer 80 pk op het achterwiel. Wat er orgineel 91-92 zou moeten zijn. Ik mis dus blijkbaar toch wat vermogen '( . Ook konden we zien dat hij onder in 60 tot 140 veel te rijk liep en van 180 tot 220 veel te arm liep. Hijheeft ook een proef gedaan met open luchtfilter maar hiermee liep ie nog veel beroerder. Mijn motor staat nu weer bij de dealer. En die ging het oplossen. Ik wacht dus weer even af.

Heeft er iemand trouwens nog ideeën wat het zou kunnen zijn?
 
trek hem even helamaal open in 2de of zo, en chek hoeveel toeren hij haalt...(neem nu 14.000rpm)

dan ga je naar 6de, en als hij bijvoorbeeld aan 120Km/h 6.000rpm draaid en aan 160Km/h 8.000rpm, dan zou hij theoretisch gezien aan 14.000pm in zesde 280Km/h halen...

nu, wat mijn zx-6r 2001 betreft, hij haalt de 16.000, en in 6de haalt hij nog 15.000rpm.
aan 120km/h in 6de draait mijn motor precies 6.000rpm, aan 160Km/h ook precies 8.000rpm... dus altijd je toerental delen door 100 en vermenigvuldigen met 2.(of delen door 50... :+ )

nu aan 15.000rpm haal ik geen 300Km/h, maar wel 285...

maar bon, zo kan je toch ongeveer kijken hoe snel je fiets zou moeten zijn indien hij niet genepen is...

suc6

( hopelijk is het wat duidelijk :+ )
 
Ik was laatst in Duitsland op de autobahn, met mijn duitse import ZX6r van 1996.
Deze (niet groene) ninja, liep zeer makkelijk naar de 240km/h. Helaas reed ik toen al de Nederlandse grens over, MAAR, ik had nog genoeg over. 255km/h moet zeker mogelijk zijn.

255 is ook wat er opgegeven wordt voor dit model.

ps. Het schijnt dat Groene Ninja's nog sneller lopen!
 
Er zit toch wel een klein beetje groen op mijn Ninja!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/150442/360de16581a4e0c0d8ef7492e437dc68 (myninja.JPG)​
 
full


Ik ben bang dat dat niet genoeg is ;) :P

Maar het is tenminste een ninja B|
 
Zou de mijne dan overgespoten zijn ooit? Als groene harder moeten lopen.

Oh ja laatste update hij staat nu bij een tuner om erachter te komen wat het probleem is.

Ik w8 nog steeds af.
 
Ondanks dat mijn Ninja :] niet groen is.
Krijg ik toch vaak de vraag hoeveel cc inhoud mijn ninja heeft!

Collega motorrijders snappen niet dat je met maar 600cc er zo hard vandoor kan (mits je de ninja boven de 8000tpm houdt).

ZX6r ninja is Super :} (veel bruter dan al het andere 600cc geweld)
 
Vandaag telefoontje gekregen van de dealer dat mijn motor klaar is. En ik heb nu 20 pk meer aan het achterwiel. :9 .

Het probleem zat hem in de carbs terwijl er met het blote oog niks aan te zien was. Liep mijn motor na het monteren van andere carbs wel gewoon goed dwz. met 91pk aan het achterwiel. Toen hebben ze mijn carbs dus in een ultrasoonbad gelegd. En na montage bleek mijn motor weer standaard te lopen. ;) . Maar jah standaard...ik had dus meteen gevraagd of hij hem verder wou tunen. Ze zijn toen aan de gang gegaan en als eind resultaat heb ik nu 100pk aan het achterwiel. Niet slecht toch voor een motor die standaard 105 pk aan de krukas heeft. Ik ga hem zaterdag weer ophalen. en ik ben benieuwd een verschil van 20pk zal je toch wel moeten merken denk ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan