Top van een Zx6r

Subby

Die hard MF'er
29 sep 2004
280
0
Schijndel
Even een klein vraagje weet iemand wat de top is van een zx6r uit '95 met standaard tandwiel verhouding. De mijne komt met moeite maar tot 220 :r . Ik dacht dat ie toch iets harder moet kunnen.
 
Ik heb met mijn '97 model 240 op de teller gereden maar hij moet 260 kunnen. Lijkt mij dat het '95 model wat precies hetzelfde is ook deze top moet halen.

Op de 220 zit ik iig heel erg snel })
Vandaag nog gecheckt
 
je gaat inderdaad geen 220 doen met 25Kw. mijn zx6r 2001 25Kw staat aangeduid dat hij max 175 haalt. => dit op papier natuurlijk :]
285 haalt hij (dyno-jet + volledige arrow pijp)

Dus er is wat anders aan de hand met de motor van Subby... Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Als er met de tandwielverhouding is geknoeid moet ie optrekken als een jekko :)
 
Nee hoor hij is geen 25kw. En optrekken vind ik persoonlijk ook wel meevallen kan harder. Mijn broertje met zijn zijn fazer 600 uit 2004 trekt met met 2 man/vrouwtje erop nog uit.
 
Loopt ie niet beroerd dan? Schokken? Vage geluiden?

Ik zou er iig geval geen vrede mee hebben. Ik heb in een grijs verleden ook een keertje een ZX6R ('97) gereden en naar mijn weten ging hij toch echt heel makkelijk naar de 200km/u. Ik zou teleurgesteld zijn als het dan ook zou stoppen...
 
Laatst bewerkt:
Luchtfilter verversen (checken valse lucht)
en bougietjes + kijk of je mengsel goed is Witte of zwarte bougies!

Misschien is er wel iets met je uitlaat??
Heb je een sportdemper of standaard
ik las het net !!
misschien te veel of te weinig tegendruk van je uitlaat!!

Als ie mooi loopt eerst naar de basic dingen kijken
daarna pas actie ondernemen!!
 
hoi subby ik zie dat je uit Sint Michielslgestel komt.
misschien een keer op de testbank dan weet je in iedergeval wat er mis is, want er is IETS mis.
bij JOMA, net over de grens bij reusel, hebben ze een testbank en het kost daar niet veel.
maar het een en ander nakijken; benzienekraan, benziene, slangen/filter, gaskabels.
hoe lang heb je haar al, waar gekocht, had de vorige eigenaar er ook last van.
kan zijn dat hij ,,,, sorry, zij, nooit de top gezien heeft bij de andere eigenaren.
 
Hoi

Ik heb hem al een sinds eind augustus. Mijn eerste motor. Dus eerst even rustig aan. Maar nu ik harder ga rijden merk ik toch dat ie met moeite tot de 220 kom en nu geen garantie meer ;( .

Maar ik zal hem eens op de testbank zetten (als ik een keer tijd heb)kijken wat daar uit komt.

Tevens met orginele uitlaat zelfde top. Wel krijg ik van mensen opmerking dat er blauwe rook uit mijn uitlaat komt maar kan eigenlijk geen echt olieverbruik constateren.
 
Volgens mij was de eerste test die ze toen in de Kicxstart deden een top van over de 250 echte km's dus op de teller zeker 260-270.
Er is dus denk ik iets niet helemaal in orde als ook een Fazer met 2 personen erop je voor blijft.... :X
 
Moet je op het kenteken bewijs wel terug kunnen vinden, staat op wanneer dit afgegeven is, je motor is van 95 dan zal het kenteken later afgegeven zijn.

Maar ik zou hem inderdaad zoals eerder al een keer gezegd door andere, ff op een bank zetten en dan maar kijken wat ie aangeeft.

Ik heb zelf een '98 zx6r, met open demper, k&n, en dyno kit en, die trok voor mijn gevoel ook niet zoals het moest (zat een dip in), heb ik hem weggebracht naar een zaak met een bank, en die hebben hem hellemaal goed afgesteld. Paar dingen verandert en nou is het perfect. Hij loopt trouwens op de teller net geen 280, 278 ofzo, ga er vanuit dat de teller wel behoorlijk overdrijft, maar die van jou zou dus ook echt wel harder moeten lopen op de teller.

succes ermee, Mikey.
 
In Duitsland worden heel veel motoren geknepen i.v.m. de verzekering. Dan heb je b.v ook 35 kw of 55 kw en dan kom je wat tekort. Soms zijn de deksels van de gasklephuizen lager dan normaal, zodat de gasschuiven of zuigers niet volledig naar boven kunnen komen.
 
Op het kenteken staat dat ie uitgegeven is op 1995 dus geen import dan. Jammer want 55 komt wel aardig in de buurt met de prestaties die ik heb denk ik. Aangezien als je bij mij met zijn 2e er op zit zakt de snelheid wel erg in. Ik laat het binnenkort even testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan