Topic nummer 500: Leve de motorscooter!!!

Pombal

MF'er
9 nov 2007
92
0
Niet minder dan 500 topics binnen het 'motorscooter' forum! Een felicitatie waard aan ons allemaal. Ik hoop van harte dat dit ooit nog n's één van de beste bezochte fora zal worden!

Groeten, :Y

Pombal, die met de VESPA GTS 250 i.e.
 
Een mijlpaal en dat er nog vele motorscooter-topics mogen volgen!

full

-plaatje slechts ter verhoging van de feestvreugde-
 
Nog ééntje ter verhoging van de feestvreugde en tevens de grondlegger van de scooter [1946 kwam Enrico Piaggio met de 1e echte scooter].
full
 
De T-max, eerste MOTORscooter O-)

Da's in tegenstelling tot de voorgaande berichten in dit topic een subjectieve mededeling... :+
en feitelijk onwaar natuurlijk, de >200cc Lambretta's/Piaggio's/NSU's/Vespa's,etc. uit de fifties waren uiteraard ook al echte motorscooters.

In de midnegentiger jaren maakte de zgn 'Maxiscooter' [grote luxe motorscooter] een revival waarvan de Honda Helix en de Piaggio Hexagon de eerste vertegenwoordigers waren [en tot treurens toe in bladen met elkaar vergeleken werden want er waren er maar 2!!].

De T-max en de hierboven afgebeelde praktische [=mijns insziens belangrijke scootereigenschap] X9 500 waren de eerste motorscooters met rond de 40pk wat op zich natuurlijk niet héél bijzonder is maar wél leuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde "de eerste scooter met motorfiets frame"

Zoals dubbele kroonplaat, motor vast in frame, swingarm enz.

Zeg maar de eerste motorscooter die een duidelijk brug slaat tussen scooters en motorfietsen.
 
Aha,

als de 500ste topic een reden is om met alle schoons in huis uit te pakken ben ik van de partij, beide schoonheden op de foto vullen mijn leven.
Ben wel blij dat de Silverwing 250 kg weegt en mijn vrouw 65kg, en niet andersom!
full
 
Niet minder dan 500 topics binnen het 'motorscooter' forum! Een felicitatie waard aan ons allemaal. Ik hoop van harte dat dit ooit nog n's één van de beste bezochte fora zal worden!

Groeten, :Y

Pombal, die met de VESPA GTS 250 i.e.


Ach, dromen kan altijd toch?
 
Ach, dromen kan altijd toch?



tja de grootste dingen en gebeurtenisen in de werlelt zijn vaak tot stand gekomen door grootste dromen,
dus neem het ons niet kwalijk als we blijven dromen zodat jou ergste nachtmerie toch ooit bewaarheid word.
ik beloof je dat als het zover is wij een stuk milder en socialer zullen zijn dan de negatieve motor rijders onder ons.
 
tja de grootste dingen en gebeurtenisen in de werlelt zijn vaak tot stand gekomen door grootste dromen,
dus neem het ons niet kwalijk als we blijven dromen zodat jou ergste nachtmerie toch ooit bewaarheid word.
ik beloof je dat als het zover is wij een stuk milder en socialer zullen zijn dan de negatieve motor rijders onder ons.


Nee, het woord nachtmerrie heb ik nooit gebruikt...! Ieder zijn ding toch?

Durf het haast niet te zeggen, maar heb zelf ook een poos op een 180cc Aprillia SR gereden. Al was het dan maar voor erbij...
 
Terug
Bovenaan Onderaan