Topic sluiten na 2500 posts, of (eeuwig) doorgaan?

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje177

Guest
Om het grappige meuk topic er niet verder mee te vervuilen, even er een topic over aangemaakt, namelijk over

Topic sluiten na 2500 posts, of (eeuwig) doorgaan?

In het oude MF werden topics gesloten na 2500 posts.
In het nieuwe is dat niet meer nodig.
Dit zou komen omdat de oude software moeilijkheden had met langlopende topics, maar de nieuwe software dus niet.

De vraag is nu, mogen topics nog wel in delen opgesplitst worden en na een nieuw deeltje opgestart te hebben, het vorige sluiten?

Is niet nodig in elk topic, maar sommige topics, zoals het petflesspel en the riding game hebben daar wel baat bij (of zelfs nood aan), aangezien er in de eerste berichten lijsten en scores worden bijgehouden die niet eeuwig bijgewerkt kunnen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het sluiten van topics bij 2500+ reply was een noodoplossing in de oude software. Een oplossing waar soms best wat weerstand op was.

Nu hebben we software die alles aan kan, maar dan willen we de noodoplossing plots in stand houden ?

Mensen zijn rare wezens.

Openingsreply kunnen tot in lengte der dagen aangepast worden :Y

Persoonlijk zal het mij een biet zijn of ik zo nu en dan s een topic afsluit en er een volgend topic word geopend. Of zo nu en dan s een openingsreply aanpassen. Ik vind t allemaal best :)

Maar die andere zeurpieten uit de Crew zullen vast één richtlijn willen invoeren en dan ook nog dat we er ons allemaal aan houden.

Tot nu toe staat deze discussie nog niet op de Crewagenda aangezien er ( al dan niet achter de schermen ) nog voldoende werk is om Duderuud mee bezig te houden :+ Vroeg of laat ontstaat er 'beleid' en dan weten we wat het gaat worden ;)
 
Ik wist niet dat de oude software de reden was van 100 paginas danwel 2500 posts

Echter was iedereen dit 10 jaar lang zo gewend.
Sommige dingen zouden niet veranderd moeten worden.. de oude smilies (inmiddels opgelost) en 2500 post nieuw deel vallen hieronder naar mijn mening.
 
Ik wist niet dat de oude software de reden was van 100 paginas danwel 2500 posts

Echter was iedereen dit 10 jaar lang zo gewend.
Sommige dingen zouden niet veranderd moeten worden.. de oude smilies (inmiddels opgelost) en 2500 post nieuw deel vallen hieronder naar mijn mening.
Ik kan best begrijpen dat topics niet in deeltjes van 2500 posts moeten worden opgesplitst, zeker als dat niet nodig is.
Maar bij sommige topics is dat wel handig. Als een bepaald deel vol was, kon die persoon een nieuw deel aanmaken, maar als hij er geen zin meer in had om dat altijd bij te houden, kon iemand anders dat op zich nemen.
The riding game en het petflesspel zijn daar twee voorbeeldjes van, daar worden lijsten (scores) in bijgehouden, die aangepast worden door diegene die die post geplaatst heeft. (De opener van een nieuw TRG deel, tot nu toe is dat @Roeleey die dat steeds doet, neemt de OP, en de eerste 5 a 6 berichten erna voor zijn rekening, om die posts te gebruiken voor de scorelijsten).
Bij TRG past Roeleey dus voortdurend de scorelijsten aan, als het topic eeuwig doorloopt, kan hij dat nooit aan ieamand anders overlaten moest hij op een dag bijvoorbeeld zeggen, "mensen, ik heb het altijd met plezier gedaan, maar als er iemand het in het nieuwe deel van me wil overnemen, laat ik het graag over."

Dat bepaalde moderators graag de OP een beetje aanpassen op vraag van iemand, als die opener zelf niet meer actief is of zo, dan geloof ikdat graag, maar in TRG worden die lijsten wel heel dikwijls aangepast, dus lijkt het mij beter dat dat wel kan gebeuren door de opener (van dus bijvoorbeeld een nieuw deel) zelf kan gebeuren.

Of, weet niet of dat kan, maar kan een bepaalde post aan iemand anders overgedragen worden door de beheerders indien nodig in zulke situatie

Maar, als dit allemaal niet mogelijk is, is dat geen probleem, ik heb voor TRG al een andere (moeilijkere) mogelijkheid in gedachte, maar wacht er nog even mee.
 
Tsja, sommige dingen veranderen.
Verandering is niet altijd eng :N en een probleem is pas een probleem als je het als zodanig beschouwd. :Y
Mocht ik willen/moeten stoppen met het bijhouden van de puntjes in TRG dan is daar ook wel wat op te verzinnen.
 
Het opheffen van de 2500 posts limiet is voor iedereen makkelijker zou ik zeggen. Wellicht is een tussenoplossing 5000 posts?
 
Gewoon lekker doorgaan. En niets meer sluiten. Alleen op verzoek van de Topic-starter nog draadjes dichtgooien.

( wel in de gaten houden dat er bv. In de regio draadjes geen klachten zijn over topic-starters die niets meer bijhouden.)
 
Gewoon lekker doorgaan. En niets meer sluiten. Alleen op verzoek van de Topic-starter nog draadjes dichtgooien.

( wel in de gaten houden dat er bv. In de regio draadjes geen klachten zijn over topic-starters die niets meer bijhouden.)

Dat is dan voor de gebruikers, die gebruiken dan een topicreport als ze wat willen, het is ondoenlijk voor de Crew om al die topics bij te houden of er misschien ergens iemand is die iets aangepast wil hebben.
 
Eh ja.. :?

Ik blijf erbij; je wilt straks ook geen topics van 600 pagina’s... gewoon zoals al 10 jaar lang de boel na 100 pagina’s vernieuwen. Houd ook weer een beetje leven in de brouwerij..

Je geeft daarmee de kans aan anderen om de OP bij te houden. Kan best zijn dat de huidige topicstarter er niks aan doet of al maanden niet is ingelogd en dan verpaupert het topic beeje bij beetje..
 
Laatst bewerkt:
Alles is al gezegd, ik sluit me aan bij "Open laten tot in de eeuwigheid der eeuwigheden" tenzij er om redenen een slotje/nieuwe TS nodig is dat kan altijd nog.
 
Ik wist niet dat de oude software de reden was van 100 paginas danwel 2500 posts

Echter was iedereen dit 10 jaar lang zo gewend.
Sommige dingen zouden niet veranderd moeten worden.. de oude smilies (inmiddels opgelost) en 2500 post nieuw deel vallen hieronder naar mijn mening.




^
I
I
I

Soms ben ik het eens met die Haagse gek.




Niet verder vertellen a.u.b.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan