Topkoffer kwijt

syma

Rookie
8 aug 2011
2
0
Wie heeft er ervaring met het volgende. Na 65 km. op de grote weg en ongeveer 20 km in Amsterdam te hebben gereden, werd ik er op de A4 na ongeveer 40 km. op geattendeerd dat mijn topkoffer eraf gevallen was. 100% zeker dat ik hem goed heb bevestigd. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd, maar heeft iemand ook zoiets meegemaakt of ervan gehoord?
 
Ik zie wel vaker motoren met een achterrek, maar zonder topkoffer.
Die ga ik er niet op attenderen dat zijn topkoffer weg is.
Geldt ook voor zijkoffers.

Kwam je er zelf achter of werd je er echt door een medeweggebruiker op geattendeerd?

Ik heb ook koffers, maar die vergrendeling is toch vrij zeker, qua handeling, vergrendeling en sleutel/slot.

Niet te hopen dat iemand schade heeft of iets ergers overkomen is door het verlies van jouw topkoffer.
 
Ik weet van een collegaatje dat hij zijn topkoffer wel eens heeft verloren. Gelukkig ook weer teruggevonden.
 
Je weet dus waar die eraf gevallen is? Misschien dat die heel toevallig ongeschonden de berm is ingerold?
 
Geen ervaring mee en ik rijd dagelijks met topkoffer naar mijn werk. Maar ik vind de bevestiging van Givi niet echt prettig en handig. Ik heb wel eens gehad dat de klep openvloog tijdens het rijden. Gelukkig met een lege koffer.

Mocht deze ooit stukgaan komt er weer een Krauser.
 
Wie heeft er ervaring met het volgende. Na 65 km. op de grote weg en ongeveer 20 km in Amsterdam te hebben gereden, werd ik er op de A4 na ongeveer 40 km. op geattendeerd dat mijn topkoffer eraf gevallen was. 100% zeker dat ik hem goed heb bevestigd. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd, maar heeft iemand ook zoiets meegemaakt of ervan gehoord?

Je zou er als nietsvermoedende motorrijders maar bovenop rijden :X O-)

:+
 
Nooit poblemen gehad met Givi. Krauser dan weer wel.
Zijkoffer open geprongen op de snelweg en de volledige inhoud over de weg gestrooid. Tas ,pennen, kladblok, rekenmachine, agenda, gsm etc.
 
Yep, ervaring met een givi koffer die van z'n orignele rek af werd gezogen naar voren toe tegen m'n rug omdat ik de koffer niet goed vast had gezet.

Ik reed toen 100 ofzo.

mvg

db
 
Heb het ook een keer gehad, had het zelf direct door. Jammere was dat hij op de andere weghelft terecht kwam en door een tegenligger werd aangereden. Gelukkig weinig schade (aan de auto, koffer was aan gort) en had er zelf nog niets inliggen (had de dag ervoor mijn motor opgepikt voor montage van het ding, gloedjenieuw dus).

Ik schrok me kapot, begon aan mezelf te twijfelen toen ik richting automobilist (en koffer) liep. Bleek dat de 'grondplaat' nog aan de koffer zat. Had de dealer hem niet goed bevestigd, te klein bevestigingsmateriaal gebruikt :X

Gelukkig allemaal verzekeringswerk, even bij de boer die aan de weg woonde samen met de automobilist de boel genoteerd. De dealer heeft het uiteindelijk ook weer opgelost. Hoop gedoe.

En, wat ik me realiseerde, de koffer was nogal ver van huis gemonteerd (lang verhaal), ik heb dus dik een uur met dat ding slecht gemonteerd gereden (inclusief snelweg). Hij viel er uiteindelijk dicht bij huis af doordat ik over een boomwortel onder het asfalt reed. Ik ben HEEL blij dat hij er niet op de snelweg af is gevallen...
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen ervaring mee. Ik heb zelf ook een Givi topkoffer met bijbehorend rek en rijd er al een aantal jaar zonder problemen mee. Zelfs toen ik onderuit ging en de motor eigenlijk bleef rusten op o.a. de topkoffer, geen enkel probleem. Ik ben dus toch erg tevreden over Givi. Maar wel lullig om mee te moeten maken. :( heb je de koffer inmiddels wel redelijk ongehavend teruggevonden?
 
ook ik ben eens mijn givi maxi topkoffer verloren, maar dat was nadat ik een tikje van een auto had gehad, en de motor 50 meter verderop lag :X Was wel een tikje van de zijkant met 80 km/u

Koffer was nog heel (en dicht), was gewoon van de grondplaat gescheurd.

Wat bij die givi's tricky is, is dat je bij het bevestigen goed moet doordrukken, totdat je de vergrendeling hoort klikken. Dan pas zit hij goed vast. Vaak genoeg gereden zonder dat de deksel vergrendeld was, daar nooit problemen mee gehad.
 
Een kennis van mij heeft ook een keer haar topkoffer(givi) verloren,
deze schoof met 120km/h over de snelweg.
Als extra borging strekken we er nu een bandje omheen.
 
Tijdens mijn eerste ritje met koffers ( zij en top ) was op de snelweg 1 van mijn zijkoffers er af gevallen.

Blijkbaar niet goed vastgeklikt ofzo.

Daarna niks meer mee gehad.
 
Haha, als ik dit zo lees is het eerder regel dan uitzondering dat je je koffers een keer verliest!
 
Haha, als ik dit zo lees is het eerder regel dan uitzondering dat je je koffers een keer verliest!
De vraag was toch of iemand zoiets wel eens meegemaakt of van gehoord heeft?
Logisch dus dat je alleen leest dat het wel eens gebeurt, want voor iedereen waarbij het niet gebeurt is geldt de vraag niet :+
Ik hoor trouwens bij de groep waarvoor de vraag niet geldt.
 
De vraag was toch of iemand zoiets wel eens meegemaakt of van gehoord heeft?
Logisch dus dat je alleen leest dat het wel eens gebeurt, want voor iedereen waarbij het niet gebeurt is geldt de vraag niet :+
Ik hoor trouwens bij de groep waarvoor de vraag niet geldt.

Heb je een punt. En als nou alle leden van het forum gaan reageren met 'nee, heb ik nooit meegemaakt' is dat ook een beetje een dooddoener :+
 
hee....ik hoor ook bij die club :+
een splinternieuwe givi koffer verloren op de A 9 gelijk na aankoop '(
en ja nog een ouwe vroeger van krauser..
tevens de zijkoffers wel eens :( van die ouwe krauser sooi :Y
je staat dus niet alleen :+
 
Rijden jullie ook wel eens met dakkoffers op een auto, of met aanhangers of caravans?
Er wordt hier, in dit topic gedaan, alsof het heel normaal is dat je allerlei bagagemogelijkheden verliest.
 
Laatst bewerkt:
Rijden jullie ook wel eens met dakkoffers op een auto, of met aanhangers of caravans?
Er wordt hier, in dit topic gedaan, alsof het heel normaal is dat je allerlei bagagemogelijkheden verliest.


Is ook heel normaal, een vriend is 3 jaar terug zijn dakkoffer verloren. Was gelukkig voor hem nog leeg. Het ding torpedeerde wel de radiator van de achter hem rijdende auto, die dus afgesleept moest worden.

Zelf trek ik er altijd een spanbandje overheen, dat geeft wat meer vertrouwen bij 180 op de autobahn O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan