Topkoffer kwijt

Wat bij die givi's tricky is, is dat je bij het bevestigen goed moet doordrukken, totdat je de vergrendeling hoort klikken. Dan pas zit hij goed vast.

Been there, done that. Het KLPD heeft de (resten van de) koffer weer bij me thuisbezorgd.
 
Kwestie van kwaliteit kopen en controleren of hij vast en dicht zit. Met zwaar overbeladen koffers, offroad en slechte wegen nog nooit enig probleem gehad, noch met givi, noch met andere koffers.
 
De mijne (Hepco & Becker 52 liter op Honda Deauville) is er vanochtend nog afgedonderd na een kuiltje gepakt te hebben met 50km/u. Voel je je opeens een stuk minder stoer. Straks maar een extra beveiliging maken, bv extra schroeven door bodem. Verder overigens niets aan de hand.
 
Is ook heel normaal,
Zelf trek ik er altijd een spanbandje overheen, dat geeft wat meer vertrouwen bij 180 op de autobahn O-)


:? Rij al jaren met 180 over de autobahn zonder spanband over de dakkoffer.
Nooit bij stil gestaan dat die er af kan vallen :$
 
Is er ( voor motoren ) dan troep te koop qua koffersets?

Nee, niet bij de bekendere merken, maar de kwaliteit wil best verschillen.
Een maatje van me heeft een Kappa topkoffer, dat wordt gezien als het B-merk van Givi. Dat merk je wel degelijk, het is allemaal wat slapper/dunner en het slotje werd al snel stroef in verhouding tot mijn Givi.
Je moet zo'n koffer op de bodemplaat vastklikken, bij een koffer van wat dunner materiaal is het dan toch wel uitkijken dat hij goed "pakt", omdat er van alles meegeeft. En als de zaak niet goed vastzit, dondert ie er een keer af.....

Het is trouwens wel zaak dat je alle bewegende delen van zo'n koffer af en toe smeert, ook een stroef slotje kan het verschil maken tussen goed vastklikken of er af donderen.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit meegemaakt dat ik een koffer verloren ben...... Zelfs zwaar overbeladen (meer dan 40KG aan een beeld in gietcement) in mijn GIVI Maxia topkoffer gaf (behalve "enige" instabiliteit) geen probleem. Ook 260 km/u met de driedelige set volgeladen gaf geen problemen.....
 
Begin dit jaar kwam ik er bij een tankstop achter dat ik mijn topkoffer kwijt was. Ik had net meer dan 100 km gereden en was al klaar om helemaal terug te rijden. Na de eerste bocht stand er een man die mijn topkoffer omhooghield. Nog geen 100 meter terug.

Koffer nog heel en alle sluitingen dicht. Het is een Hepco Becker en een raadsel waarom de koffer loskwam.
 
heb weleens me topkoffer bijna ontgrendeld gevonden. cilinder vol bagger. kon hem met alles wat grip had in de cilinder openen en dicht doen. zelf een keertje achterop gezet zonder vast te klikken was binnen 50 meter eraf. en de vorige eigenaar heeft Zaandam>IJmuiden gered waar hij hem bij het opgaan van de boot strooide.
 
Nee, niet bij de bekendere merken, maar de kwaliteit wil best verschillen.
Een maatje van me heeft een Kappa topkoffer, dat wordt gezien als het B-merk van Givi. Dat merk je wel degelijk, het is allemaal wat slapper/dunner en het slotje werd al snel stroef in verhouding tot mijn Givi.
Je moet zo'n koffer op de bodemplaat vastklikken, bij een koffer van wat dunner materiaal is het dan toch wel uitkijken dat hij goed "pakt", omdat er van alles meegeeft. En als de zaak niet goed vastzit, dondert ie er een keer af.....

Het is trouwens wel zaak dat je alle bewegende delen van zo'n koffer af en toe smeert, ook een stroef slotje kan het verschil maken tussen goed vastklikken of er af donderen.

Dank voor deze heldere uitleg, daar heb ik wat aan! :)
 
Ik rammel de koffer altijd even stevig op en neer en heen en weer, overigens nog nooit gehad dat er iets los kwam.
 
Ik haal hem er vrijwel nooit af, vind het wel sportief staan zo'n topkoffer op m'n motor ;)
 
Mja, ik rijd 2 verschillende motoren en gebruik 1 koffer op beide, af en toe moet er dus gewisseld worden.
 
Wat mij opvalt is dat veel topkoffers zo 'los' op het rek zitten. De enige speling die er bij mijn topkoffer op zit is de compressie van de 4 rubber dopjes waar de koffer effectief op staat. Hij ramelt ook totaal niet.
Volgens mij zit er ook verstelmogelijkheid in de haak van het rek die in de koffer gaat, zodat de koffer altijd goed vast zit.

verder regelmatig smeren (de cilinder, maar ook het mechaniek van het slot en bevestiging)
 
Terug
Bovenaan Onderaan