Topkoffer met of zonder Rek

Topkoffer Met of Zonder rek

  • Met rek

    Stemmen: 5 22,7%
  • Zonder rek

    Stemmen: 17 77,3%

  • Totaal aantal stemmers
    22

Hatsikidee

Die hard MF'er
21 mrt 2004
670
0
Nijmegen e.o.
Hallo,

Voor mijn Moto Guzzi Breva 850 wil ik een topkoffer kopen. De Givi Maxia lijkt mijn 1e keus te worden. De looks en de mogelijkheid om er een 2e remlicht in te bouwen (hoe geen idee, maar dat komt nog wel). Maar nu kun je als accessoire ook een rekje erop kopen. Het lijkt me wel handig maar ... ziet het er nu uit als een imperial op een auto uit de 70's of niet?

Je stem graag en evt ervaringen zijn welkom!

De motor:
full


Koffer zonder rek:
full


Koffer met rek
full


De edit was het vervangen van de echte foto's ipv de thumbs |(
 
Laatst bewerkt:
Er is maar 1 MF'er die hier het antwoord op kan geven en dat is Kofferrek :Y
 
Moet je zoveel kwijt dat je ook nog een extra rekje er bovenop moet hebben?
Dat zijn al flinke koffers. Ik zou dan eerder rijden met die topkoffer en een tanktas voor wat niet in de koffer past.

Wat betreft dat extra remlicht, daarvoor kan je bij Givi kitjes bestellen.
 
Realiseer je wel dat je met een topkoffer aardig wat gewicht achterin aanbrengt, dat bovendien redelijk hoog zit. Met een beladen topkoffer merk je al dat je motor anders gaat sturen, doordat je minder gewicht op het voorwiel hebt.
Als je dan nog meer gewicht op dat rekje aanbrengt wordt het lastig sturen....
 
Realiseer je wel dat je met een topkoffer aardig wat gewicht achterin aanbrengt, dat bovendien redelijk hoog zit. Met een beladen topkoffer merk je al dat je motor anders gaat sturen, doordat je minder gewicht op het voorwiel hebt.
Als je dan nog meer gewicht op dat rekje aanbrengt wordt het lastig sturen....

:^

Beter zo iets monteren
gewicht zit dan boven je duo zit, wat de meest ideale plek is om gewicht te vervoeren met behoud van stuureigenschappen, en je hebt naast de tas ook nog een rekje om extra spullen op vast te knopen.
 
raar, maar wel handig.
een topkoffer heb je toch al neit voor de looks. dus een subtiel rekje erop maakt dan ook niks meer uit. Terwijl (als je echt op reis gaat) een rekje echt een groot voordeel heeft. je kan er (haast) oneindig dingen aan knuppen.
 
mijn pa heeft ook zo'n rekje op zijn koffer, doet er nooit wat mee...
Hij kan altijd alles kwijt in zijn top- en zijkoffers... wat hij dan niet kwijt kan (tent o.i.d.) gaat op de buddy...

(Pa rijdt FJR 1300)
 
Ik heb een origineel Guzzi rek + een (zwarte) Norge koffer op mijn 1200 Sport (Breva idem). Normaal rijd ik met een klein tanktasje op het rek en als mijn meissie mee gaat dan doe ik de koffer er op t.b.v. ruggesteun en enige bagage (handtas!). Rekje op je topkoffer? Misschien niet fraai maar kan handig zijn.... De achterkant van de Givi koffer (met of zonder rekje) lijkt sowieso op de acherkant van een koekblik! Toch? Mooie kleur Breva trouwens!
 
Ik zie de handigheid er wel van in, dus ik zou 'm nemen met rek.

Maar ja, ik ben jou niet :+
 
al zie ik al hoeveel kracht er op een blikje die in me koffer ligt komt. (komt er na 3 km al uit alsof er flink mee gevoetbald is)

als je die krachten gaat verlengen door van alles erop te knopen. gaat volgens mij je rek eraan(waar jeje koffer op klikt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan