Topkoffer of Tanktas....

Topkoffer of Tanktas

  • Topkoffer

    Stemmen: 8 36,4%
  • Tanktas

    Stemmen: 13 59,1%
  • Bagagewagen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Auto

    Stemmen: 1 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    22

Moebius_Sandman

Die hard MF'er
12 dec 2002
841
0
Amsterdam
Vraagje aan de vakantie gaanden onder ons... :)

Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van een tanktas (Bagster met tankcover) of een topkoffer. Ik heb al twee zij pannen, maar voor Les Vaccances is het wenselijk om wat meer stouw ruimte te hebben (de vriendin gaat mee dus er moet ruimte zijn voor de haardroger, krulspelden en make-up koffer :P )(Nee tis geen optie om de vriendin met bagage achter te laten... 8-) ... hoewel O-) )

Gaarne uw mening/opinie/inzicht/ervaring
 
Als je alleen rijd geef ik de voorkeur aan mijn tanktas.
Als er iemand achterop zit dan de koffer.

Waarom?

Als je alleen bent en je hebt een koffer die behoorlijk zwaar is dan kan je last krijgen van onbalans omdat je het gewicht hoog erop heb zitten en dan kan je gaan slingeren.
Tenminste ik heb daar wel last van.
 
Als ik zie wat er bij komt zou ik zeggen beide...

Topkoffer is afsluitbaar, kan voordeel hebben. Zware dingen in de zijkoffers, dan is de topkoffer geen probleem. Tanktas kan ook weer gelijk een kaart in etc. en gewicht wat meer naar voren. keuzes, keuzes, keuzes.

Bij mij gaat binnenkort alles weer in zij en topkoffers en vrouw op d'r eigen motor met een eigen softpack achterop, beste oplossing ;) .
 
Als ik zie wat er bij komt zou ik zeggen beide...

Topkoffer is afsluitbaar, kan voordeel hebben. Zware dingen in de zijkoffers, dan is de topkoffer geen probleem. Tanktas kan ook weer gelijk een kaart in etc. en gewicht wat meer naar voren. keuzes, keuzes, keuzes.

Bij mij gaat binnenkort alles weer in zij en topkoffers en vrouw op d'r eigen motor met een eigen softpack achterop, beste oplossing ;) .
:^

full

full


Een lage tanktas is volgens mij erg handig, voor portemonnee, kaarthouder, sleutels van de kofferset, wat te drinken, regenbroek . . . .
 
Wat zonde van die grote zwarte kolossen op zo'n mooie motor |(
(het is maar een mening hoor trek je er niet te veel van aan)
 
Allebei en de zware dingen in je tanktas stoppen. In topkoffer alleen lichte zaken, zware topkoffer heeft nogal negatief effect op het sturen.
 
Ja, als ik het zo lees, dan denk ik inderdaad dat het toch een topkoffer word, dan heb ik dus twee zijkoffers van 30 liter, een topkoffer van ik meen 40 liter.
En dan inderdaad een tanktas/rugzak ding voor de portemonaie/reisbescheiden/mobiel... lijkt me de beste combi....

In de topkoffer, truien, joggingbroek, toiletart.
In de zijkoffers schoenen, tshirt's, broeken,

Maakt het feit dat we met 2 op 1 motor zit nog wat uit in verhouding tot gewicht van de topkoffer (i.e. is ie dan iets minder gevoelig voor gewicht?)

zijn er trouwens mensen die gebruik maken van de koffertassen (voor in de koffer dus? )

BTW...thanx all sofar!!! :}
 
Contoleer wel even het maximum toelaatbaar gewicht. Hoef je je natuurlijk niet aan te houden, maar het is meer een indicatie. Plus met pak, laarzen en Helm ben je meeestal al zo'n 5 a 10 kilo zwaarder als normaal. Merk je toch wel
 
Wat zonde van die grote zwarte kolossen op zo'n mooie motor |(
(het is maar een mening hoor trek je er niet te veel van aan)
:^

Ben het natuurlijk helemaal met je eens, maar:

1. Rek is er binnen 5.2 minuten af !
2. Je moet toch ergens je zooi in meenemen
3. Zonder bestuurder en passagier ziet het er een stuk kolossaler uit

Ik rijd ook het liefste zo:

full
 
zijn er trouwens mensen die gebruik maken van de koffertassen (voor in de koffer dus? )

Ik gebruik binnentassen in de koffers. Voordeel is dat ik op de camping de binnentassen zo in de tent kan leggen. De koffers kan ik dan gebruiken als begruimte van bijv. de motorkleding (als ze droog zijn) etc.
Vooral als je niet op 1 plek blijft, maar (bijna) elke dag verkast kan je het in- en uitpakken efficienter doen.

Er is maar 1 klein nadeeltje dat de binnentassen zelf ook wat ruimte nodig heben en dat je daardoor niet de volledige volume van de koffer kan gebruiken.
Persoonlijk vind ik de voordelen groter dan het nadeeltje.
Als je op motor met vakantie gaat hoor je toch alleen maar het hoognodige mee te nemen ;) .
 
Nou, hier dan het "vrouwtje" van Sandman...

Ten eerste kan ik gewoon niet rijden, dus dat is gewoon geen optie...dus (voorlopig) blijft deze dame lekker achterop zitten *D

Ten tweede ben ik niet van plan veel mee te nemen, want ik weet dat dat gewoon niet kan...dus grote tas op mijn rug is geen optie ;) (en ook niet nodig :P )

Toch fijn dat er reacties zijn gekomen, zodat Sandman zijn eigen mening kan vormen m.b.v. jullie ervaringen.
 
Topkoffer, gelijk veel veiliger voor je duo, vang je twee vliegen in 1 klap. Heb ik ook, plus tanktas als er meer mee moet. Kan tevens kaart in en voor spulletjes die je direkt bij de hand wilt houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan