topkoffer of zijtassen

ambtshof

Rookie
3 apr 2009
15
0
hallo
weet iemand van jullie wat het mooiste lijkt op een fazer 600 uit 2001 een topkoffer of zijtassen? foto's?
gr joop :]
 
Het is allebei lelijk, maar volgens mij gaat het je erom hoe praktisch beide zijn tov elkaar neem ik even aan?

Dan zou ik voor de topkoffer gaan, beter mee door de file te rijden en handiger vast te maken, wel duurder.
 
Mee eens, maar zijtassen pak je er makkelijker af (geen achterblijvend rek) en dan is je motor ineens niet meer lelijk. En das ook best praktisch *D
 
Mee eens, maar zijtassen pak je er makkelijker af (geen achterblijvend rek) en dan is je motor ineens niet meer lelijk. En das ook best praktisch *D
dan is het nog de vraag of hij echt zijtassen bedoelt of zijkoffers. En anders nog de vraag of hij niet een tailpack kan gebruiken ipv een topkoffer, of een tanktas zoals eerder genoemd. Wellicht is een rugtas ook nog te doen. of een buideltas. Kortom er zijn heelveel mogelijkheden.
 
dan is het nog de vraag of hij echt zijtassen bedoelt of zijkoffers. En anders nog de vraag of hij niet een tailpack kan gebruiken ipv een topkoffer, of een tanktas zoals eerder genoemd. Wellicht is een rugtas ook nog te doen. of een buideltas. Kortom er zijn heelveel mogelijkheden.
sorry wat is een tailpack?
 
tanktas daar krijg je toch krassen van?


Je moet wel voorzichtig zijn ja. Of bagster met zo'n tankcover gebruiken.

Hoe vaak ben je de 'ruimte' nodig? Tanktas zou je ook een theedoek tussen kunnen doen ter bescherming.
 
Laatst bewerkt:
Een TAILPACK:

full
 
Topkoffer is het allerlelijkste maar ook het handigste voor woonwerkverkeer.
Voor vakantie raad ik een tanktas-zadeltas-bagagerol aan.
Ook voor een gunstiger zwaartepunt.
 
Offff.... allebei })

Topkoffer gebruik ik dagelijks, en de tassen zijn een prima valbeveiliging en nuttig voor extra spullen. :]

full


Als je een beetje de spulletjes aanschaft die bij je motor passen, rij je niet eens echt voor aap op je pakezel :+ ; op een woon-werkbrommer mag je best een beetje bergruimte hebben vinnik..

Tassen hebben ook nog eens het voordeel dat je ze er in een minuutje vanaf hebt als het moet, en het nadeel dat je kappen er van op hun falie krijgen; er komt zand tussen en dan kan je de rest wel raden..
 
Laatst bewerkt:
Topkoffer is steviger dan tassen, en meestal met reflecterende stickers veiliger (je wordt beter gezien). Tassen vind ik persoonlijk mooier maar zijn misschien minder praktisch, hangt er van af wat je zoal vervoerd.
 
Hoi Ambtshof,

Anders moet je je vraag ook eens stellen in het fazer topic.
Misschien zijn daar mensen met foto's en kan je zelf eens kijken wat je het mooiste vind.
Zelf heb ik een fazer fz6 S2, en heb daar een topkoffer op gemonteerd.
Ik gebruik de motor voor woon - werkverkeer en jaarlijks om een vakantie van enkele dagen te doen. Samen met een tanktas heb ik dan plaats genoeg voor bagage voor deze uitstappen.

Mooi is het nooit (sportieve look is dan wel volledig weg), maar het praktische moet voorgaan in dergelijke gevallen.
 
Ik gebruik een tailpack en wanneer nodig zijtassen. Ik heb de topkoffer er afgehaald omdat ik dat ook minder fraai vond. Het voordeel van een tailpack is dt die op je buddy uit de wind zit. Ook bij 200 blijft die daar zitten. Veel tassen worden niet op een rek bevestigd en dan krijg je altijd wat krasjes.
Met een topkoffer mag meestal (volgens de fabrikant) niet zo hard worden gereden. In NL is dat geen probleem als je je aan de regels houdt. Een topkoffer is wel heel praktisch, omdat die afsluitbaar is, zodat je wat spullen op je motor kan achterlaten. Bovendien kan je iemand achterop nemen.
Suc6 met de keuze.
 
Topkoffer :) met een beetje fatsoenlijk rekje is dat op een Fazer totaal geen stom gezicht, imo. Maargoed, ik ben dan ook wel echt heel erg van de ' mijn motor is om te gebruiken, niet om mee te posen ' :P Dus mijn kofferrekje is dan ook niet subtiel ofzo. En denk dan ook /care, want het is handig en nuttig voor vakanties :+

Maar, heb ook tassen gehad, en vind dat persoonlijk een stuk onhandiger dan koffers: zou dan ook nooit meer tassen willen en altijd kiezen voor koffers :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan