Topkoffer wheelies!

Wat @RG-gamma geloofd is dat wat hem verteld is door de fabrikant, dat wat hij leest in de gebruikershandleiding, daar is niks mis mee. Wat hij niet zou moeten doen is anderen veroordelen op basis van die zelfde stuk tekst. Als we ons aan alle disclaimers moeten gaan houden die fabrikanten opstellen in die boekjes of stickers dan zou je die koffer niet eens moeten monteren op een motor die harder kan dan wat er op de opschrift vermeld staat omdat bij het overschrijden daarvan je niet alleen jouwzelf maar ook anderen in gevaar zou brengen. Net als dat er maar vijf kilo in die koffer mag. Pure bullshit, wat wil je dan meenemen in een vijfenveertig liter koffer om die helemaal te vullen en toch die vijf kilo niet te overschrijden? Een blok piepschuim?

Daarbij, ik weiger pertinent mijn gedrag aan te passen omdat anderen vinden dat ik niet goed bezig ben. Voordat je het weet rijden we allemaal in een VopelsWagen UpSignia 1.0 kw electric dildo powered truttomobiel en drinken we allemaal van die gore muntthee.
Willem je moet doen waar je zelf in geloofd,uiteindelijk ben jij de persoon die het zal ondervinden en dat er volgens jou overdreven gewaarschuwd word dat
mag je vinden maar laat mij maar luisteren naar de fabrikanten zo zijn we allebei happy,verder veroordeel ik niemand daar hebben we rechters voor ;)
 
Willem je moet doen waar je zelf in geloofd,uiteindelijk ben jij de persoon die het zal ondervinden en dat er volgens jou overdreven gewaarschuwd word dat
mag je vinden maar laat mij maar luisteren naar de fabrikanten zo zijn we allebei happy,verder veroordeel ik niemand daar hebben we rechters voor ;)
Precies, laat het aan de rechter over, dat was mijn hele punt. Ik “geloof” in gezond verstand.
De marge die fabrikanten aanhouden zijn groot, heeeel groot. Ik ondervind vooral last van de onkunde en angst van anderen. Als je niet kan fietsen dan stap je er niet op maar betuttel een ander niet.
Ik ga ook niet roepen dat op één wiel rijden gevaarlijk is omdat ik het zelf niet kan. En dat is ook nog eens echt bij wet verboden.
 
Ik heb een Givi bak die leeg al 3,5kg weegt, en het montagesysteem al een 2-tal kilo inneemt.
Voeg daarbij toe mijn 10 kg wegende rugzak met allerlei rommel in en ik doe nog steeds geen wheelies/stuiteren boven de 200km/h.
 
Ik rij eigenlijk altijd met koffer en merk bij +/-150-160 dattie wat zoekerig wordt. Nou rij ik teveel kilometers om regelmatig hard te rijden met het oog op de brandstofkosten, dus voor mij geen probleem. Moet wel zeggen dat ik minimaal 20 kilo onder de 100 zit, misschien zou dat ook schelen.

2011 Vstrom650
 
Je zegt 't precies goed!

Je voelt zelf wel aan wanneer de motor gaat zweven.
Als dat ruim boven jouw dagelijkse snelheid is, dan is er gewoon NIETS aan de hand.

Wel handig is om dat een keer te testen wanneer de motor wel gaat zweven. (en dat voelt zeker heel onprettig!)
1. Je weet WAT het is en 2. Je weet bij WELKE snelheid.

Diegene die boven kritische snelheid en zweven toch verder gaat, die komt in het kamikaze-gebied!
Snel rijden boven 200 'No Problemo' maar weet wel waar de grens ligt!
 
Dan ga je er al vanuit de de schokdemper in goede staat is. Dat is met een motor van 15+ jaar (soms zelfs jonger) bepaald niet vanzelfsprekend.

Yep.
Ik heb die van mij (van 2002) begin dit jaar laten voorzien van een Hyperpro streetbox set. Ik ga er van uit dat ik voorlopig wel goed zit op dat gebied.
 
Volgens mij zijn alle bovengenoemde motoren nog steeds niet hetzelfde als die van TS en zweeft de voorkant van zijn motor nog steeds boven door hem genoemde snelheden.
 
Volgens mij zijn alle bovengenoemde motoren nog steeds niet hetzelfde als die van TS en zweeft de voorkant van zijn motor nog steeds boven door hem genoemde snelheden.
Tja er zal dan niets anders opzitten voor de TS om zich te gaan vol proppen met vette hap totdat de gewenste 100kg +
bereikt is :Y :+
Zoiets dus,
imageproxy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan