Two Wheeled Maniac
Sleutelende Student
Daarom zei ik ook in dit geval. Buiten dat jullie allebei een Honda hebben, houdt daar de gelijkenis wel op.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
What’s in a name bedoel je?Een topkoffert ? , raar taaltje. But what`s a name .
Nee.What’s in a name bedoel je?
Ik zou eerst eens je vering/demping zowel voor als achter laten nakijken. Is alles nog wel heel en/of staat de boel niet compleet verkeerd ingesteld.
Wat jij beschrijft hoort gewoon helemaal niet en is goed fout.
Dat los je niet op met 1 of 2 klikjes hier en daar, dat mag nooit het verschil worden tussen een zwevend voorwiel of niet.
Je vraagt je af waarom ze daarvoor waarschuwen,zou die fabrikant soms gek zijn,sommige motoren kunnen instabiel worden bij hogere snelheden,Een topkoffer ziet er niet uit, maar het is wel vreselijk makkelijk!!
Ik ben een BB-rijder en heb ook een Givi-koffer achterop. Zelfs de allergrootste Maxxia.
Pas bij 220 begint ie een klein beetje te zweven. Nee, ik zou met deze koffer zeker niet boven 250 willen/ durven.
Kan het iets te maken hebben met je eigen gewicht? Zelf ben ik 110kg en daarom heb ik natuurlijk ook druk op het voorwiel.
Ik plaats de koffer ook achterop mijn FZ.
Ook daarop heb ik een rek voor dezelfde koffer. Hier begint het zweven al bij 200.
Echter heb ik hiermee ook een andere ervaring. Hierboven is dat punt al geopperd.
In de vakantie heb ik direct achter mijzelf een rolbag en een rol met tent op de buddy vastgesjord.
Dan wordt het gat tussen jezelf en de koffer ahw gesloten en wordt alles 1 geheel.
Wat nog tegenwerkt in de vakantie is dat de achterzijde best wat extra gewicht te dragen heeft. Dus sneller zweven.
Op de terugweg op de Duitse Autobahn heb ik zelfs met alle bagage en koffer boven 230 gereden. (soms heb je haast!)
Nergens last gehad van zweven!!!
Overigens mag je vlgs spec niet boven de 120 met de koffer.
De max belasting vwb gewicht is ook extreem weinig.
Als je je werkelijk aan deze specs zou houden, dan heeft de koffer nauwelijks nut.
Die 120 zal inderdaad aan de veilige kant zijn,maar als ik hier verhalen leest dat men meer dan 200 met een topkoffer gaat rijden dan ben je toch wel enigsinsDe fabrikant dekt zich natuurlijk helemaal in.
Als er eens iemand onderuit gaat met zwaar letsel of erger, dan zegt fabrikant dat ze WEL hebben gewaarschuwd.
Max snelheid 120 en max belasting 10kg.
Als je je hieraan zou houden, dan kan je beter helemaal geen koffer plaatsen. Dan meer last als plezier van!
De ene motor zal meer last van zweven hebben dan de andere. Maar TS met Blackbird die met koffer 150 niet haalt, dat is echt niet OKE.
In mijn vakantie kost het me bijna een breuk om koffer op het rek te plaatsen vanwege gewicht.
Snelheid is nooit een probleem omdat ik in de vakantie zelden 200 haal. Alles bij elkaar is topkoffer voor mij dus TOP
Zijn altijd getest met het dubbele van wat jij ermee mag..Die 120 zal inderdaad aan de veilige kant zijn,maar als ik hier verhalen leest dat men meer dan 200 met een topkoffer gaat rijden dan ben je toch wel enigsins
niet goed bezig.
Dan ga je er al vanuit de de schokdemper in goede staat is. Dat is met een motor van 15+ jaar (soms zelfs jonger) bepaald niet vanzelfsprekend.
BrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrZo zie je maar weer...................
Als die 2x waar is, dan is er zelfs nog 40km marge....! (en op de motor voelt dat ook zo)
Ik denk dat RG-gamma soms een beetje te bang is gemaakt.
Maakt geen reet uit. Materiaal is stevig genoegDie 120 zal inderdaad aan de veilige kant zijn,maar als ik hier verhalen leest dat men meer dan 200 met een topkoffer gaat rijden dan ben je toch wel enigsins
niet goed bezig.
Ja maar je reet ook als het mis gaat ?Maakt geen reet uit. Materiaal is stevig genoeg
Wat @RG-gamma geloofd is dat wat hem verteld is door de fabrikant, dat wat hij leest in de gebruikershandleiding, daar is niks mis mee. Wat hij niet zou moeten doen is anderen veroordelen op basis van die zelfde stuk tekst. Als we ons aan alle disclaimers moeten gaan houden die fabrikanten opstellen in die boekjes of stickers dan zou je die koffer niet eens moeten monteren op een motor die harder kan dan wat er op de opschrift vermeld staat omdat bij het overschrijden daarvan je niet alleen jouwzelf maar ook anderen in gevaar zou brengen. Net als dat er maar vijf kilo in die koffer mag. Pure bullshit, wat wil je dan meenemen in een vijfenveertig liter koffer om die helemaal te vullen en toch die vijf kilo niet te overschrijden? Een blok piepschuim?Zo zie je maar weer...................
Als die 2x waar is, dan is er zelfs nog 40km marge....! (en op de motor voelt dat ook zo)
Ik denk dat RG-gamma soms een beetje te bang is gemaakt.