Topkoffer wheelies!

Kleine onbalans in voorband kan een rol spelen, de vering kan zeker ook een rol spelen. Zelfs de jongste Blackbird is ruim 10 jaar oud, de eerste generatie 20+. Met de nodige kilometers op de klok is de kans behoorlijk dat de schokdemper niet meer helemaal fris is. En vering achter heeft een niet te onderschatten invloed op het gevoel aan de voorkant.
 
100% dat die topkoffert/windvanger het probleem is. Gooi dat ding er af en ga het nog eens proberen. Zelf ben je al een aerodynamisch drama maar dat kan je met het ruitje een beetje opvangen. Maar een meter achter je achteras staat een halve vierkante meter wind te vangen, dat geeft een leuke hefboom.
 
Zelfde motor, nog nooit last gehad zelfs niet met koffers met 250 :+ . Bij vol gas wel ja, das niet zo gek ook door dat gewicht.
 
Een topkoffer ziet er niet uit, maar het is wel vreselijk makkelijk!!

Ik ben een BB-rijder en heb ook een Givi-koffer achterop. Zelfs de allergrootste Maxxia.
Pas bij 220 begint ie een klein beetje te zweven. Nee, ik zou met deze koffer zeker niet boven 250 willen/ durven.
Kan het iets te maken hebben met je eigen gewicht? Zelf ben ik 110kg en daarom heb ik natuurlijk ook druk op het voorwiel.

Ik plaats de koffer ook achterop mijn FZ.
Ook daarop heb ik een rek voor dezelfde koffer. Hier begint het zweven al bij 200.

Echter heb ik hiermee ook een andere ervaring. Hierboven is dat punt al geopperd.
In de vakantie heb ik direct achter mijzelf een rolbag en een rol met tent op de buddy vastgesjord.
Dan wordt het gat tussen jezelf en de koffer ahw gesloten en wordt alles 1 geheel.
Wat nog tegenwerkt in de vakantie is dat de achterzijde best wat extra gewicht te dragen heeft. Dus sneller zweven.
Op de terugweg op de Duitse Autobahn heb ik zelfs met alle bagage en koffer boven 230 gereden. (soms heb je haast!)
Nergens last gehad van zweven!!!

Overigens mag je vlgs spec niet boven de 120 met de koffer.🥴
De max belasting vwb gewicht is ook extreem weinig.
Als je je werkelijk aan deze specs zou houden, dan heeft de koffer nauwelijks nut.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst eens je vering/demping zowel voor als achter laten nakijken. Is alles nog wel heel en/of staat de boel niet compleet verkeerd ingesteld.

Wat jij beschrijft hoort gewoon helemaal niet en is goed fout.
Dat los je niet op met 1 of 2 klikjes hier en daar, dat mag nooit het verschil worden tussen een zwevend voorwiel of niet.
 
Wat heb je wel allemaal in je topkoffer zitten?


Wat een last moet deze man dan wel niet hebben. _O-

minivan%20on%20motorcycle.jpg
 
Een topkoffer ziet er niet uit, maar het is wel vreselijk makkelijk!!

Ik ben een BB-rijder en heb ook een Givi-koffer achterop. Zelfs de allergrootste Maxxia.
Pas bij 220 begint ie een klein beetje te zweven. Nee, ik zou met deze koffer zeker niet boven 250 willen/ durven.
Kan het iets te maken hebben met je eigen gewicht? Zelf ben ik 110kg en daarom heb ik natuurlijk ook druk op het voorwiel.

Ik plaats de koffer ook achterop mijn FZ.
Ook daarop heb ik een rek voor dezelfde koffer. Hier begint het zweven al bij 200.

Echter heb ik hiermee ook een andere ervaring. Hierboven is dat punt al geopperd.
In de vakantie heb ik direct achter mijzelf een rolbag en een rol met tent op de buddy vastgesjord.
Dan wordt het gat tussen jezelf en de koffer ahw gesloten en wordt alles 1 geheel.
Wat nog tegenwerkt in de vakantie is dat de achterzijde best wat extra gewicht te dragen heeft. Dus sneller zweven.
Op de terugweg op de Duitse Autobahn heb ik zelfs met alle bagage en koffer boven 230 gereden. (soms heb je haast!)
Nergens last gehad van zweven!!!

Overigens mag je vlgs spec niet boven de 120 met de koffer.🥴
De max belasting vwb gewicht is ook extreem weinig.
Als je je werkelijk aan deze specs zou houden, dan heeft de koffer nauwelijks nut.
Je vraagt je af waarom ze daarvoor waarschuwen,zou die fabrikant soms gek zijn,sommige motoren kunnen instabiel worden bij hogere snelheden,
en zo dat de motor met een beetje pech onderuit gaat,hierdoor zijn ongelukken gebeurd met dodelijke afloop,dus dat waarschuwen doen ze niet voor niets.
 
De fabrikant dekt zich natuurlijk helemaal in.
Als er eens iemand onderuit gaat met zwaar letsel of erger, dan zegt fabrikant dat ze WEL hebben gewaarschuwd.

Max snelheid 120 en max belasting 10kg.
Als je je hieraan zou houden, dan kan je beter helemaal geen koffer plaatsen. Dan meer last als plezier van!

De ene motor zal meer last van zweven hebben dan de andere. Maar TS met Blackbird die met koffer 150 niet haalt, dat is echt niet OKE.
In mijn vakantie kost het me bijna een breuk om koffer op het rek te plaatsen vanwege gewicht.
Snelheid is nooit een probleem omdat ik in de vakantie zelden 200 haal. Alles bij elkaar is topkoffer voor mij dus TOP:t
 
De fabrikant dekt zich natuurlijk helemaal in.
Als er eens iemand onderuit gaat met zwaar letsel of erger, dan zegt fabrikant dat ze WEL hebben gewaarschuwd.

Max snelheid 120 en max belasting 10kg.
Als je je hieraan zou houden, dan kan je beter helemaal geen koffer plaatsen. Dan meer last als plezier van!

De ene motor zal meer last van zweven hebben dan de andere. Maar TS met Blackbird die met koffer 150 niet haalt, dat is echt niet OKE.
In mijn vakantie kost het me bijna een breuk om koffer op het rek te plaatsen vanwege gewicht.
Snelheid is nooit een probleem omdat ik in de vakantie zelden 200 haal. Alles bij elkaar is topkoffer voor mij dus TOP:t
Die 120 zal inderdaad aan de veilige kant zijn,maar als ik hier verhalen leest dat men meer dan 200 met een topkoffer gaat rijden dan ben je toch wel enigsins
niet goed bezig. :)
 
Zo zie je maar weer................... :9
Als die 2x waar is, dan is er zelfs nog 40km marge....! (en op de motor voelt dat ook zo)

Ik denk dat RG-gamma soms een beetje te bang is gemaakt.
 
Hmm...ik ben met mijn ZZR1100, met de drie volle en ook nog grootste Givi koffers vanuit saureland gereden. Volgens de teller was dat met een constante van 180 km/u (pakweg 170 km/u gps) en werkelijk geen centje last. Scheelt misschien wel dat ikzelf 100 kg ben.🙂
IMG_2219.JPG


Het verbaast mij dus echt dat de motor van de TS los komt.
 
Zo zie je maar weer................... :9
Als die 2x waar is, dan is er zelfs nog 40km marge....! (en op de motor voelt dat ook zo)

Ik denk dat RG-gamma soms een beetje te bang is gemaakt.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr🙀
Valt wel op dat het gewichtige personen zijn die nergens last van hebben,een Boeing Jumbo 747 heeft ook een lange startbaan
nodig om op te stijgen. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik weet hoe erg het kan zijn om over het wegdek te schaven. (racefiets)
Met de motor heb ik dat nog NOOIT geprobeerd. Mss meer geluk dan wijsheid?
Toch wil ik dat gewoon zo blijven houden!
 
Zo zie je maar weer................... :9
Als die 2x waar is, dan is er zelfs nog 40km marge....! (en op de motor voelt dat ook zo)

Ik denk dat RG-gamma soms een beetje te bang is gemaakt.
Wat @RG-gamma geloofd is dat wat hem verteld is door de fabrikant, dat wat hij leest in de gebruikershandleiding, daar is niks mis mee. Wat hij niet zou moeten doen is anderen veroordelen op basis van die zelfde stuk tekst. Als we ons aan alle disclaimers moeten gaan houden die fabrikanten opstellen in die boekjes of stickers dan zou je die koffer niet eens moeten monteren op een motor die harder kan dan wat er op de opschrift vermeld staat omdat bij het overschrijden daarvan je niet alleen jouwzelf maar ook anderen in gevaar zou brengen. Net als dat er maar vijf kilo in die koffer mag. Pure bullshit, wat wil je dan meenemen in een vijfenveertig liter koffer om die helemaal te vullen en toch die vijf kilo niet te overschrijden? Een blok piepschuim?

Daarbij, ik weiger pertinent mijn gedrag aan te passen omdat anderen vinden dat ik niet goed bezig ben. Voordat je het weet rijden we allemaal in een VopelsWagen UpSignia 1.0 kw electric dildo powered truttomobiel en drinken we allemaal van die gore muntthee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan