topkoffers Givi monolock of monokey

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.472
744
Hallo,

ik ben op zoek naar een topkoffer om toch af en toe wat spullen mee te nemen of 2 helmen in op te bergen.
Kwa prijs stelling komt Givi even beter in de buurt dan hepco en nog wat.
Ik zie 2 systemen bij Givi en dat is de monolock en monokey.
Monokey zou voor het zwaardere werk zijn , ik zie alleen motoren met monolock en scooters met monokey op internet.

Ik rijd een yahama bulldog bt1100.

De vraag is : wie heeft er ervaring en kan er wat over roepen welk systeem je het beste zou kunnen nemen?
Als je bijvoorbeeld op reis gaat kan zo’n koffer er dan makkelijk af voor het meenemen naar hotelkamer?
Als die ergens staat , zit zo’n koffer dan ook op slot zodat ze niet de gehele koffer eraf kunnen pakken?
Mocht er iemand zijn die zijn koffer kwijt wil dan kan je dat ook aangeven.

Mocht je overgestapt zijn op een ander merk , waarom ? beter , makkelijker, trilt minder.

Een beetje zoek dus naar bevestiging , tip en trucks alvorens wat te kopen.
 
Ik heb Monokeys, tweedehands voor een prikkie. De 47 liter via Marktplaats incl montageplaat voor €50 en de 30 liter via mijn motorman voor €40. Allebei "oud", maar ze gaan gewoon lang mee.
 
Het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt vervoeren maar als je er ook mee op vakantie gaat zo ik toch monokey zeggen. Deze koffers zijn veel steviger en mogen tot 10 kg geladen worden. De monolock is de lichtere uitvoering die tot 5 kg mag en mee bedoeld is voor bijvoorbeeld woonwerk.

Beide zijn met een sleutel af te sluiten en zitten dan aan je kofferrek vast (als je bijvoorbeeld een terrasje wilt pikken). Ter plekke kun je de koffer er af klikken en mee naar binnen nemen.

De monokey kost natuurlijk wel iets extra maar je krijgt ook meer natuurlijk.

Ik heb zelf overigens altijd met de monokey gereden op de motor. Bij GIVI blijft het rek gelijk, alleen de bevestigingsplaat die je er op plaats, bepaald of het monolock of monokey wordt.

Ik heb jaren met GIVI gereden en altijd met volle tevredenheid. Heb eenmalig een hepco&Becker gehad (wel een wat ouder model) maar vond die persoonlijk minder dan de GIVI's van dezelfde tijdsperiode.
 
De bedoeling is dat we zeker een paar daagjes op pad gaan zo nu en dan.
Dan zal de vrouw ook mee gaan en 10kg is dan zo gevuld.🥴
 
Even een tussenvraag: je bijvoorbeeld de E460 en de E460N , wat betekent de N.
 
De bedoeling is dat we zeker een paar daagjes op pad gaan zo nu en dan.
Dan zal de vrouw ook mee gaan en 10kg is dan zo gevuld.🥴

Ik heb een monolock koffertje, er mag officieel maar een paar kilo in maar we hebben afgelopen weekend gewoon heel Nederland doorgereden met een koffer met zeker 10-15kg bagage. Let op, het rijdt minder lekker, je merkt het de eerste paar kilometers echt wel in je stuurgedrag maar daar pas je vanzelf op aan.
 
Op me cb doe ik wel es 30Kg aan gereedschap in me Krauser topkoffer en zolang het niet kan stuiteren in me koffer dan merk ik er niet zo veel van.
Ik heb ook givi koffers maar dat is harder plastic en ik denk dat er eerder een scheur in komt dan in me Krauser topkoffer. De motor van me vrouw is al es op de Krauser zijkoffers gekletterd en daar zat niet een krasje op naderhand.
 
Ik heb op mijn vfr een tweedehandse monolock Givi gekocht op MP voor een schijntje, zegmaar de scooter uitvoering. Veel aanbod en ik vond het zo voldoende....

Kan mijn spulletjes prima in kwijt zoals gereedschap/drinken/eten etc voor onderweg...
 
Op me cb doe ik wel es 30Kg aan gereedschap in me Krauser topkoffer en zolang het niet kan stuiteren in me koffer dan merk ik er niet zo veel van.
Ik heb ook givi koffers maar dat is harder plastic en ik denk dat er eerder een scheur in komt dan in me Krauser topkoffer. De motor van me vrouw is al es op de Krauser zijkoffers gekletterd en daar zat niet een krasje op naderhand.
Jij durft
 
Ik heb nog een gebruikte Monolock in de schuur liggen, een E470 Simply iii. Ook veel gebruikt om boodschappen te vervoeren en vaak volgestouwd met spullen voor vakanties. Gaat prima, nooit een probleem mee gehad en de koffer was gewoon stabiel.
Vergeet steeds dat ding op marktplaats te gooien, hij mag weg voor een prikkie. Ik heb nu een aluminium topkoffer, dat staat beter bij een allroad. :P

Maar zoals gezegd wil je je topkoffer eigenlijk niet zwaar beladen. Zware zooi wil je het liefst in een tanktas of zijtassen/koffers proppen, dat rijdt fijner.
 
Grappig dat ik nu dit topicje tegenkomt.
Van de week een 36 liter koffertje besteld bij Vida XL.
Kosten: € 32,-

Zal je niet veel van kunnen verwachten zou je zeggen.
Maar ziet er nog best redelijk en stevig uit..
En voor een weekendje weg of een weekje, niets mis mee....
Ze hebben hem ook voor 2 helmen, die kost geloof ik 5tientjes



(NB: ik rij dan ook alleen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan