topkuip (laten) repareren?

PalmeroStravos

Die hard MF'er
25 jan 2005
457
0
Hoi,

Ik kan een mooie zx7r kopen, helemaal wat ik wil.. maar de hoek van de topkuip is beschadigd.



Is dit te fixen?? (nieuwe topkuip = €880,-)


Groeten,



Stravos


:+
full
 
kijk dat zijn de leuke dingen, gewoon flink va de prijs afmoet omdat er toch een nieuwe topkuip op moet van dik 800,- ;(

dan idd zelf abs er in smelten, niet erg als het eerst fout gaat kapot is ie toch al ;)
netjes schuren en laten spuiten is ie weer als nieuw en ziet ie er uit om te :9~


succes met de aankoop en het "opknappen"

RFast
 
bedankt heren,

en een prijs indicatie van spuiten en abs(anti-blokkeer-systeem.. ja ik ben een leek met schades...)

Trouwens, het stukje dat eruit is heeft de verkoper nog..

Alle info is welkom,

groeten,


Stravos



:+
 
Laatst bewerkt:
Abs is een kunststofsoort, het soort plastic waarvan de kuip gemaakt is. Als het afgebroken stukje er nog is kan je via de achterzijde met een soldeerbout de delen aan elkaar smelten. Dit plamuur je en schuur je mooi glad. Dan spuiten.
 
het er in "solderen" zou ik zelf doen, net als het plamuren en schuren,
dat is gewoon een kwestie van beginen en komt van zelf goed. oefening baart kunst :+

daarna naar de spuiten en netjes laten spuiten, maar wat dat kost :? :?

RFast
 
Abs is een kunststofsoort, het soort plastic waarvan de kuip gemaakt is. Als het afgebroken stukje er nog is kan je via de achterzijde met een soldeerbout de delen aan elkaar smelten. Dit plamuur je en schuur je mooi glad. Dan spuiten.

ho even....niet alleen de achterkant hoor,ook de voorkant.dus beide zijde

heb het zelf een keertje gedaan...ook alleen de achterkant,de boel schuren,plamuren,spuiten enz......en dan tot de ontdekking komen dat je weer van vooraf aan kunt beginnen omdat onder bepaalde spanning de voorkant ging wijken :(

dus beide zijde doen....extra werk maar wel zo stevig *D
 
het zou handig zijn mocht je het missende onderdeel hebben om het er dan terug in te lassen. Voor het lassen van kunststof kuipen gebruik ik een regelbare hete lucht föhn. En als toevoegmateriaal gebruik ik oude kappen die ik in fijne reepjes snij daar dit uit exact hetzelfde materiaal bestaat.
Ik heb ook met abs staafjes geprobeerd maar dit had geen vaste hechting op de kappen, heb ik mijn kuipdelen bij de carrossier binnengedaan die al meermaals kappen heeft gelast en die kreeg het ook niet aan elkaar. Heeft het dan maar met een soldeerbout aan elkaar gesmolten, dit is minder sterk dan lassen. Mijn achterkap was er een stuk afgebroken en vermist, dit heb ik opgelast met reepjes van een andere kap met hetzelfde materiaal.
resultaat: toegevoegde materiaal is evensterk als de rest, je kan dan alle gaatjes opvullen met toevoegmateriaal en gladschuren. Minder opvulpolyester gebruiken want dit draagt niet bij tot de stevigheid. Enige nadeel is dat je er wel eventjes mee bezig bent, maar als dit je hobby is geeft het niet ;)
 
het zou handig zijn mocht je het missende onderdeel hebben om het er dan terug in te lassen. Voor het lassen van kunststof kuipen gebruik ik een regelbare hete lucht föhn. En als toevoegmateriaal gebruik ik oude kappen die ik in fijne reepjes snij daar dit uit exact hetzelfde materiaal bestaat.
Ik heb ook met abs staafjes geprobeerd maar dit had geen vaste hechting op de kappen, heb ik mijn kuipdelen bij de carrossier binnengedaan die al meermaals kappen heeft gelast en die kreeg het ook niet aan elkaar. Heeft het dan maar met een soldeerbout aan elkaar gesmolten, dit is minder sterk dan lassen. Mijn achterkap was er een stuk afgebroken en vermist, dit heb ik opgelast met reepjes van een andere kap met hetzelfde materiaal.
resultaat: toegevoegde materiaal is evensterk als de rest, je kan dan alle gaatjes opvullen met toevoegmateriaal en gladschuren. Minder opvulpolyester gebruiken want dit draagt niet bij tot de stevigheid. Enige nadeel is dat je er wel eventjes mee bezig bent, maar als dit je hobby is geeft het niet ;)

Zou ik idd ook doen.

Het losse stuk erin laten lassen.

b.t.w. je kunt ook een 2e hands topkuipje zien te vinden en die laten spuiten.
Je moet toch wel een onbeschadigd kuipje kunnen vinden voor 60-120 euri.
 
Maak je zelf een topic aan, reageer je niet!!!! |(

Ik heb inmiddels door deze topic wel iemand anders geholpen, dus is het niet voor niets geweest.

Laterzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Terug
Bovenaan Onderaan