Ik had voorheen een FZ6 Fazer (topkuip) maar na een ongelukje heb ik toch besloten te gaan voor een FZ6-N(aked) Het geeft wel wat meer druk, en als je 140+ rijd is dat naked een stuk minder leuk dan met de topkuip. Maar het grote voordeel van de naked vind ik dat je schone wind tegen je helm hebt. Met de topkuip had ik constant geklapper en gebulder en werd mijn hoofd alle kanten op geduwd door de wind. Als ik ging staan op de stepjes, of op de tank ging liggen was het weg, maar verder was er nauwelijks aan te ontwijken. Nu is het veel stiller, en kan ik mijn hoofd makkelijker stil houden.
Qua nat worden en regen maakt het geen zak uit volgens mij, maar met een goed pak heb je sowieso nergens last van.
Wel stuurt de naked voor mijn gevoel veel lekkerder, de motor voelt speelser aan, valt lekkerder de bocht in, ik ben nog steeds blij met mijn naked.
(heb deze week 2 keer 150km naar enschede gereden, da's prima te doen, natuurlijk voel je de spieren in je schouders en nek een beetje, maar als ik met de auto ga voel ik mijn kont ook na anderhalf uur zitten. Als je lekker tegen de wind in hangt is er weinig kracht nodig om te blijven zitten.
Qua nat worden en regen maakt het geen zak uit volgens mij, maar met een goed pak heb je sowieso nergens last van.
Wel stuurt de naked voor mijn gevoel veel lekkerder, de motor voelt speelser aan, valt lekkerder de bocht in, ik ben nog steeds blij met mijn naked.
(heb deze week 2 keer 150km naar enschede gereden, da's prima te doen, natuurlijk voel je de spieren in je schouders en nek een beetje, maar als ik met de auto ga voel ik mijn kont ook na anderhalf uur zitten. Als je lekker tegen de wind in hangt is er weinig kracht nodig om te blijven zitten.