Topkuip of naked?

Ik had voorheen een FZ6 Fazer (topkuip) maar na een ongelukje heb ik toch besloten te gaan voor een FZ6-N(aked) Het geeft wel wat meer druk, en als je 140+ rijd is dat naked een stuk minder leuk dan met de topkuip. Maar het grote voordeel van de naked vind ik dat je schone wind tegen je helm hebt. Met de topkuip had ik constant geklapper en gebulder en werd mijn hoofd alle kanten op geduwd door de wind. Als ik ging staan op de stepjes, of op de tank ging liggen was het weg, maar verder was er nauwelijks aan te ontwijken. Nu is het veel stiller, en kan ik mijn hoofd makkelijker stil houden.

Qua nat worden en regen maakt het geen zak uit volgens mij, maar met een goed pak heb je sowieso nergens last van.

Wel stuurt de naked voor mijn gevoel veel lekkerder, de motor voelt speelser aan, valt lekkerder de bocht in, ik ben nog steeds blij met mijn naked.

(heb deze week 2 keer 150km naar enschede gereden, da's prima te doen, natuurlijk voel je de spieren in je schouders en nek een beetje, maar als ik met de auto ga voel ik mijn kont ook na anderhalf uur zitten. Als je lekker tegen de wind in hangt is er weinig kracht nodig om te blijven zitten.
 
naked natuurlijk!:Y
Ik heb inmiddels met verschillende volle en halve kuipjes gereden :] ,maar lekker 1 zijn met de weerselementen is toch wel het ware :Y
Vooral mijn Thundercat met z'n aerodynamische ruitje, daar kon je het lang op volhouden en nog hard gaan ook!
Tegenwoordig kan je toch nergens meer ongestraft hard en met een naakte fiets
heb je het toch wel sneller door hoe hard je gaat.
Nu rij ik dan naakt door regen en wind en ik heb nergens last van! :Y
Heerlijk juist!( Thunderkid rijd ook HAWK !!!) :}

stond jij al aangemeld in het NTV/Hawk topic? :9
 
ik heb nu een suzuki bandit met top huip en een losse naked koplamp...

na de winter heb ik een naked suzuki bandit en een losse topkuip.

zegt dat genoeg *D :]
 
Kijk, dit zijn reakties waar ik echt wat aan heb. Bedankt allemaal!

Ik denk dat ik nu wel zeker weten voor een naked ga. Met lessen ook al een paar keer rond de 150km/u gereden op de naked en van de wind heb ik geen last. Vind het juist wel lekker eerlijk gezegd. En als het met regen toch weinig uitmaakt, dan is de keus simpel. Turbulentieproblemen zit ik toch ook niet op te wachten.

Plus een naked is meestal nog wat goedkoper ook :)
 
Kijk, dit zijn reakties waar ik echt wat aan heb. Bedankt allemaal!

Ik denk dat ik nu wel zeker weten voor een naked ga. Met lessen ook al een paar keer rond de 150km/u gereden op de naked en van de wind heb ik geen last. Vind het juist wel lekker eerlijk gezegd. En als het met regen toch weinig uitmaakt, dan is de keus simpel. Turbulentieproblemen zit ik toch ook niet op te wachten.

Plus een naked is meestal nog wat goedkoper ook :)

klopt, en vooral als je hem neerlegt :X :X :X dan zit je echt niet op kuipwerk te wachten (je motor kan er total-loss op verklaard worden '( ) dan moet je er weer een fighter van maken enzo, en tjah, dan heb je ook weer een naked ;)
 
Ik ben ook een 'doorrijder'... ttz ik gebruik mijn motor dagdagelijks voor woon-werkverkeer en dit zowel in de zomer als in de winter.

Vroeger reed ik met een naked (Honda CB750) doch tijdens de tweede winter heb ik er toch maar een windscherm opgezet. Zonder scherm = berekoud.
Je merkt het verschil ook als het zwaar regent ...

Ik moet zeggen ... als het mooi weer is, is een naked ... :9~

Ondertussen rijd ik al enkele jaren met een motor met kuip (VFR), ik moet zeggen dat dit me (aangezien de Belgische weersomstandigheden) beter bevalt.

De keuze is niet gemakkelijk. Doch ik persoonlijk zou voor mijn eerste motor toch opteren voor een naked.

Veel rijplezier :]
 
yep
stond jij al aangemeld in het NTV/Hawk topic? :9
:Y sinds 1 april van dit jaar.En natuurlijk volg ik jouw belevenissen en die van mede HAWK en NTV bezitters nauwgezet op het NTV/HAWK topic :W
Ik voel me alleen een beetje genant. omdat bij mij de technische vaardigheden totaal ontbreken om op jullie nivo mee te kunnen kletsen. '(
Het slimste wat ik tot nu toe heb gedaan is mijn achterknippertjes vervangen.
Maar rijden op mijn Hawk is altijd een superbelevenis *O* *O* *O*
 
Ik heb een naked en een motor met topkuip. Die naked is echt geweldig met mooi weer. Maar als het regent of stevig waait, neem ik liever die met topkuip voor een stukje snelweg. Omdat je dan achter het kuipje kunt wegkruipen, en dat scheelt veel. Voor woon-werk, de winter door, zou ik je dus absoluut een topkuip aanraden. :Y
 
yep:Y sinds 1 april van dit jaar.En natuurlijk volg ik jouw belevenissen en die van mede HAWK en NTV bezitters nauwgezet op het NTV/HAWK topic :W
Ik voel me alleen een beetje genant. omdat bij mij de technische vaardigheden totaal ontbreken om op jullie nivo mee te kunnen kletsen. '(
Het slimste wat ik tot nu toe heb gedaan is mijn achterknippertjes vervangen.
Maar rijden op mijn Hawk is altijd een superbelevenis *O* *O* *O*

dat maakt niet uit joh :9 ik vind t ook maar gaande weg uit hoor _O- _O-
 
Topkuip! :} Heb een aantal keren op een naked bike gereden, maar boven de 120km/uur vond ik er geen bal meer aan. Je lichaam wordt steeds door de luchtstroom gedwongen een (andere) positie te zoeken. Relaxed achter mijn kuipje van de zrx moet ik daar nog wel eens aandenken. Wat dacht je van een leuk ritje naar Frankrijk? Zonder kuip lijkt mij dit bijkans niet te doen.
Uiteraard zorgt een kuipje, hoe klein ook, ervoor dat je niet zo snel nat wordt. Het moet wel heel hard doorregenen wil ik zeiknat worden. De meeste neerslag gaat langs mij heen... Wel heb ik, gezien mijn lengte van 1.98, een verhoogde ruit er ingezet. De druk komt dan uiteraard wat hoger op je lichaam terecht. Succes met je keuze! :W
 
t Gaat mij dus vnl. om of je met n topkuip minder last heb van n verregend vizier. Ik moet nl. zeggen dat ik het rijden op zich in de regen niet erg vind, maar je ziet geen fuk met n zijknat vizier.


Dan kan je beter voor 10 euro een flesje Rain-X halen. FF op je vizier smeren en boven ongeveer 50 km/u waaien alle druppels zo van je vizier af. Volgens mij kan je dat spul bij de meeste motorzaken wel krijgen.
 
stel je koop bijv. een bandit of hornet met kuipje en je wilt deze ombouwen naar naked. is dit makkelijk te doen of is dit een ingreep met grote gevolgen? volgens mij moet je in ieder geval andere spiegels monteren en voor de rest???

ik vind naked ook mooier trouwens. veel stoerder :} :}
 
stel je koop bijv. een bandit of hornet met kuipje en je wilt deze ombouwen naar naked. is dit makkelijk te doen of is dit een ingreep met grote gevolgen? volgens mij moet je in ieder geval andere spiegels monteren en voor de rest???

ik vind naked ook mooier trouwens. veel stoerder :} :}

hangt ervan af hoe de koplamp en topkuip is uitgevoerd (en de spiegels)

is het alleen een fly-screen, moet het niet al te moeilijk zijn, maar dit gaat alweer bijna richting naked

is het een volle topkuip, wordt t alweer wat rigoreuzer
 
stel je koop bijv. een bandit of hornet met kuipje en je wilt deze ombouwen naar naked. is dit makkelijk te doen of is dit een ingreep met grote gevolgen? volgens mij moet je in ieder geval andere spiegels monteren en voor de rest???

ik vind naked ook mooier trouwens. veel stoerder :} :}


Bandit S van voor 2000 ombouwen is binnen een uur gedaan. Wat je moet doen:

-topkuipje eraf halen
-beugels voor koplamp + koplamp erop zetten
-knippers erop zetten
-toeter erop zetten.

Spiegels zitten op het stuur en kunnen blijven zitten. Knippers en toeter kun je van het topkuipje afhalen (alhoewel ik denk dat je meteen die ijskasten van knippers vervangt door mooie kleine :) ). Wat je dus erbij moet kopen is een koplamp en de beugels daarvoor.

Bandits na 2000 hebben de tellers in het topkuipje en moet je dus kijken voor andere tellers (of je moet ze uit het topkuipje halen, weet niet of dat kan).


Je kunt natuurlijk ook een mooi streetfighterkuipje erop zetten ipv een koplamp (Z1000 kuipje vind ik persoonlijk ook mooi :9~ )
 
yep:Y sinds 1 april van dit jaar.En natuurlijk volg ik jouw belevenissen en die van mede HAWK en NTV bezitters nauwgezet op het NTV/HAWK topic :W
Ik voel me alleen een beetje genant. omdat bij mij de technische vaardigheden totaal ontbreken om op jullie nivo mee te kunnen kletsen. '(
Het slimste wat ik tot nu toe heb gedaan is mijn achterknippertjes vervangen.
Maar rijden op mijn Hawk is altijd een superbelevenis *O* *O* *O*
daarom is het hawk/ntv forum makkelijk,daar kan je alles vragen

en misschien woont er wel iemand in de buurt die helpen kan
 
Laatst bewerkt:
naked rules,dan heb je tenminste gevoel van snelheid
full
:Y :Y
 
FEEL THE POWER---------------------------------GO NAKED!!!!!!!!!!!

kale fietsen hebben meer beleveing en smoelen ook beter
al die tupperware bike's zijn alleen mooi tot het volgende jaar
ander streepje en je rijd op een oude fiets
kale fietsen zijn meer tijdloos en blijven mooier


doe ook veel woon werk rijden en vacantie en gropesritten
ong 25000km per jaar op een XJR
wil nooit meer anders
 
yeah, de mijne; 16 jaar oud;30000km; gaat als de vliegende brandweer!!!
FEEL THE POWER---------------------------------GO NAKED!!!!!!!!!!!

kale fietsen hebben meer beleveing en smoelen ook beter
al die tupperware bike's zijn alleen mooi tot het volgende jaar
ander streepje en je rijd op een oude fiets
kale fietsen zijn meer tijdloos en blijven mooier


doe ook veel woon werk rijden en vacantie en gropesritten
ong 25000km per jaar op een XJR
wil nooit meer anders
8-) :9 :Y *D
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan