Toppie van Termaat

Daar sluit ik mij bij aan. Jij hebt een probleem, zij een oplossing. Voor wat hoort wat, geven nemen enz.
Zij leveren een service, waar ik voor betaal. Dan vind ik het vreemd dat je dan ook nog eens uren vrij moet nemen omdat het niet op alle tijden kan waarop de winkel geopend is.

Is het inmiddels wel al geregeld met haar helm? Wat je anders zou kunnen doen is zorgen dat je om 9 uur voor de deur staat op zaterdag. Even vroeg je bed uit, maar dan is het in ieder geval nog rustig. (En je hebt daarna de hele dag om te gaan motorrijden natuurlijk ;) )
Helaas niet. Ik heb de vorige keer ook voorgesteld om dan maar meteen aan het begin van de dag op de stoep te staan. Dat is nu geen probleem begrijp ik? Het zou erg fijn zijn i.i.g.
 
Helaas niet. Ik heb de vorige keer ook voorgesteld om dan maar meteen aan het begin van de dag op de stoep te staan. Dat is nu geen probleem begrijp ik? Het zou erg fijn zijn i.i.g.

Ja nou ja... Ik werk er nog niet zo lang dus wil niet als officieel woordvoerder spreken :P . Maar inderdaad, tussen 9 en 9.30 is het nog rustig, dus dan moet het volgens mij geen probleem zijn. Als je het helemaal 200% zeker wilt weten moet je op vrijdag even bellen of het goed is als je zaterdag ochtend vroeg komt.
 
Kalsbeek :X

Hebben me een motor verkocht waarvan ze of geen afleverbeurt aan hebben gedaan welk berekend, of ze hebben zelf de olie aftapplug er met vloeibare pakking in gezet...
Bij Kalsbeek koop je kleding, daar zijn ze heel goed in :Y
 
Kijk nou zeg een echte hollander, ik wil perfecte service maar ze mogen niet aan me verdienen.

Is 2 richtingsverkeer hoor. Ik wil ook graag goed service, maar ik gun iedereen zijn marge.

Ik ben dus niet zo'n lul die 20 helmen gaat passen bij een winkel en hem dan goedkoper gaat bestellen op internet.

Dan moet je ook niet naar de supermarkt gaan... Die verdienen ook van je geld. Alles draait om geld. De bank waar je geld op hebt staan verdient aan je geld.

het kan er soms nogal druk zijn idd, je moet of vroeg komen of doordeweeks, zelfs dan duurt het vaak nog lang voor je geholpen wordt, maar dan moet je zelf alvast even rondkijken en gaan passen. Het hangt er allemaal op maat, heel duidelijk dus je kunt zelf aan de gang.

Bij andere toko's hangt alles kris kras door elkaar.
Lastig he, sarcasme. Was het niet duidelijk hoe kevinblade en van-helden het bedoelden? :+
 
Laatst bewerkt:
Als een verkoper op die manier maar 4 klanten per dag kan helpen, geloof me, dan is het geen goede verkoper... het zal een leerlingverkoper zijn geweest met aanleg voor service.
Die jongen komt er wel, maar is er nog niet.

Hm... Ik snap je denkwijze, en zo werkt het in principe ook natuurlijk. Maar omdat het bij Termaat anders werkt, komen mensen uit alle uithoeken van de Benelux erheen en komen ze na het eerste bezoek ook terug.

En tja, het is toch ook logisch dat klanten er ruim de tijd voor willen nemen? Zeker mensen die in 1x een complete oufit willen aanschaffen geven toch in één klap een hoop geld uit, het oog wil ook wat, je wilt er in principe jaren mee doen, het moet echt lekker zitten en vooral belangrijk: je wilt zeker weten dat het veilig is. Dan wil je ook zeker weten dat je koopt wat voor jou persoonlijk echt het beste van het beste is. Dat weet je nu eenmaal niet als je 1 pak hebt aangeprobeerd.
 
Zij leveren een service, waar ik voor betaal. Dan vind ik het vreemd dat je dan ook nog eens uren vrij moet nemen omdat het niet op alle tijden kan waarop de winkel geopend is.Helaas niet. Ik heb de vorige keer ook voorgesteld om dan maar meteen aan het begin van de dag op de stoep te staan. Dat is nu geen probleem begrijp ik? Het zou erg fijn zijn i.i.g.

"een service" is nogal relatief. Je hebt uiteraard de algemene voorwaarden doorgespit, waarin staat dat je "ten alle tijde" binnen kunt wandelen om spullen te ruilen of na te laten kijken? Jij hebt een bepaald idee over service. Echter, je hebt daar geen afspraken over gemaakt (waarschijnlijk) bij de aankoop.

Ik kan niet objectief aangeven of het redelijk is dat je een afspraak moet maken voor de "service" (mijn mening staat automatisch tot subjectief), maar het lijkt mij in ieder geval niet onredelijk.

Het is een afweging binnen het bedrijf tussen veel service en geduld (kwaliteit) en weinig service en minder geduld (kwantiteit), waarbij het eerste ook er voor kan zorgen dat je een afspraak moet maken, wil je kwaliteit verwachten.

Sorry voor de langen post, maar je moet dingen niet opkroppen O-)
 
nog leuke overalls of combi's hangen voor een leuk prijsje momenteel, of alles voor de hoofdprijs in het hoogseizoen? :?

Prijzen hebben op zich niet met hoogseizoen te maken, meer met nieuwe collectie. 2008 replica pakken van Alpinestars zijn uiteraard duurder dan pakken van vorig jaar. Er hangen altijd wel aanbiedingen bij. Moet je even op de site kijken.
 
Prijzen hebben op zich niet met hoogseizoen te maken, meer met nieuwe collectie. 2008 replica pakken van Alpinestars zijn uiteraard duurder dan pakken van vorig jaar. Er hangen altijd wel aanbiedingen bij. Moet je even op de site kijken.
'nieuwe collectie' betekend dat er dus wat 'oude collectie' voor minde rde deur uit gaat? O-)

misschien maar eens langs hoppen dan binnenkort voor een ander velletje...
 
Zij leveren een service, waar ik voor betaal. Dan vind ik het vreemd dat je dan ook nog eens uren vrij moet nemen omdat het niet op alle tijden kan waarop de winkel geopend is.

De helm misschien achterlaten en de volgende dag ophalen ?

Ik ben zelf nog nooit bij Termaat geweest (misschien toch maar eens gaan doen), maar je kan natuurlijk niet verwachten dat ze maar op elk moment van de dag wanneer jij binnen stapt (op jouw tijd dus, zonder afspraak) maar voor je zullen rennen en vliegen. Service leveren is natuurlijk belangrijk, maar je kunt ook begrip hebben voor die mensen die voor al die andere klanten die er op dat moment binnen zijn hard aan het werk zijn en dan even geen tijd hebben voor jouw helm. Nogmaals, ik ben er zelf nooit geweest dus ik weet ook niet hoe druk het daar kan zijn of hoe groot die zaak ik. Maar ik kan me indenken na alle reactie's te hebben gelezen dat het een behoorlijk drukke toko is.
 
"een service" is nogal relatief. Je hebt uiteraard de algemene voorwaarden doorgespit, waarin staat dat je "ten alle tijde" binnen kunt wandelen om spullen te ruilen of na te laten kijken? Jij hebt een bepaald idee over service. Echter, je hebt daar geen afspraken over gemaakt (waarschijnlijk) bij de aankoop.
Het is dezelfde service die geleverd wordt wanneer je een product wil aanschaffen. Het "product" dat ik nu wil aanschaffen is het opvullen van een helm en daar betaal ik ook gewoon voor. Het heeft niets te maken met ruilen en het is ook niet een geval van gewoon na laten kijken. Vanuit jouw perspectief dien je dus voor elke aanschaf een afspraak te maken, de winkel levert immers service door jou te helpen.

Je doet nu net alsof ik verwacht binnen te kunnen lopen en per direcht geholpen te worden. Ik vind het helemaal niet erg om binnen te komen wandelen en te moeten wachten omdat er meer klanten zijn hoor. Ik vind het wel erg als ik moet wachten (eigenlijk dus niet langs mag komen) omdat men het belangrijker vind een product te verkopen dat op dat moment meer geld oplevert, dat zou betekenen dat je voor een paar handschoenen altijd moet wachten op diegene die bijvoorbeeld een een combi koopt.

Het is gewoon jammer dat je in dit geval niet de keus krijgt om gewoon netjes op je beurt te wachten.

De helm misschien achterlaten en de volgende dag ophalen ?
Op moment dat de winkel opent is mijn vriendin helaas al aan het werk in Utrecht. Jammer genoeg is het ook niet gemakkelijk om even een paar uurtjes danwel een hele dag vrij te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Prijzen hebben op zich niet met hoogseizoen te maken, meer met nieuwe collectie. 2008 replica pakken van Alpinestars zijn uiteraard duurder dan pakken van vorig jaar. Er hangen altijd wel aanbiedingen bij. Moet je even op de site kijken.
Hebben jullie ook Arlen Ness hangen? ik wil een Mugello passen maar heb 'm tot op heden nergens gevonden, heb nu een combi van Evo(lution) in maat 52, maar ik heb geen idee hoe die maten zich verhouden onderling :)
 
Het is dezelfde service die geleverd wordt wanneer je een product wil aanschaffen. Het "product" dat ik nu wil aanschaffen is het opvullen van een helm en daar betaal ik ook gewoon voor. Het heeft niets te maken met ruilen en het is ook niet een geval van gewoon na laten kijken. Vanuit jouw perspectief dien je dus voor elke aanschaf een afspraak te maken, de winkel levert immers service door jou te helpen.

Je doet nu net alsof ik verwacht binnen te kunnen lopen en per direcht geholpen te worden. Ik vind het helemaal niet erg om binnen te komen wandelen en te moeten wachten omdat er meer klanten zijn hoor. Ik vind het wel erg als ik moet wachten (eigenlijk dus niet langs mag komen) omdat men het belangrijker vind een product te verkopen dat op dat moment meer geld oplevert, dat zou betekenen dat je voor een paar handschoenen altijd moet wachten op diegene die bijvoorbeeld een een combi koopt.

Het is gewoon jammer dat je in dit geval niet de keus krijgt om gewoon netjes op je beurt te wachten.Op moment dat de winkel opent is mijn vriendin helaas al aan het werk in Utrecht. Jammer genoeg is het ook niet gemakkelijk om even een paar uurtjes danwel een hele dag vrij te nemen.


het lijkt mij niet iets wat je ff in een half uurtje doet, dat opvullen en meten...

en op een drukke zaterdag ff een uurtje tussendoor zoiets doen schiet ook niet op...
ik werk dan bij een tuincentra en daar hoef je op zaterdag ook niet direct te verwachten dat een reparatie ter plekke word uitgevoerd die bijvoorbeeld wel op een maandag kan worden uitgevoerd.

en een paar handschoenen verkoop je binnen en kwartier lijkt mij, een combi doe je toch snel wat langer over.

mensen die met een kleinigheid op een drukke verkoopdag verwachten dat je uren bezig bent om ze te helpen ipv in dat zelfde tijdbestek voor duizenden euro's te verkopen snappen het niet helemaal |(
 
Ik heb zeer binnenkort een leren overall nodig (of misschien word het toch wel een combi).
Ik zit te denken aan Arlen Ness of anders Alpinestars. Ik heb op de beurs al iets aan gehad en had het idee dat Alpinestars wat beter zat, Arlen Ness pak was te kort zeg maar, kon m'n rug niet te strekken.

Ik was van plan om naar Ten Kate te gaan te Nieuwleusen of kan ik beter naar Termaat rijden?

Kan iemand hier een objectief advies geven? ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is dezelfde service die geleverd wordt wanneer je een product wil aanschaffen. Het "product" dat ik nu wil aanschaffen is het opvullen van een helm en daar betaal ik ook gewoon voor. Het heeft niets te maken met ruilen en het is ook niet een geval van gewoon na laten kijken. Vanuit jouw perspectief dien je dus voor elke aanschaf een afspraak te maken, de winkel levert immers service door jou te helpen.

Je doet nu net alsof ik verwacht binnen te kunnen lopen en per direcht geholpen te worden. Ik vind het helemaal niet erg om binnen te komen wandelen en te moeten wachten omdat er meer klanten zijn hoor. Ik vind het wel erg als ik moet wachten (eigenlijk dus niet langs mag komen) omdat men het belangrijker vind een product te verkopen dat op dat moment meer geld oplevert, dat zou betekenen dat je voor een paar handschoenen altijd moet wachten op diegene die bijvoorbeeld een een combi koopt.

Het is gewoon jammer dat je in dit geval niet de keus krijgt om gewoon netjes op je beurt te wachten.

Service is geen nieuw product, maar hoort bij het product. Ik probeer aan te geven dat jouw idee over service verschilt van die van Termaat. Dat hoeft niet te betekenen dat als het afwijkt van jouw idee over service, dat dit betekent dat het onredelijk is.

Zij kiezen er voor om de maximale service te verlenen als je iets koopt. Daardoor blijft er minder tijd over voor de service als er iets niet in orde is (want dan zijn ze bezig met maximale service te verlenen aan iemand anders die iets koopt).

Als ze je nou niet wilden helpen, dan is dat onredelijk, want dit hoort bij service/garantie. Echter, ze willen jou wel helpen, maar ze vragen begrip van jou voor de drukte en de service die ze willen leveren. En kwaliteit kan tijd kosten.

Zie het niet als een persoonlijke aanval, maar als mijn idee over jouw idee ;)
 
Service is geen nieuw product, maar hoort bij het product. Ik probeer aan te geven dat jouw idee over service verschilt van die van Termaat. Dat hoeft niet te betekenen dat als het afwijkt van jouw idee over service, dat dit betekent dat het onredelijk is.

Zij kiezen er voor om de maximale service te verlenen als je iets koopt. Daardoor blijft er minder tijd over voor de service als er iets niet in orde is (want dan zijn ze bezig met maximale service te verlenen aan iemand anders die iets koopt).

Als ze je nou niet wilden helpen, dan is dat onredelijk, want dit hoort bij service/garantie. Echter, ze willen jou wel helpen, maar ze vragen begrip van jou voor de drukte en de service die ze willen leveren. En kwaliteit kan tijd kosten.

Zie het niet als een persoonlijke aanval, maar als mijn idee over jouw idee ;)
Het is natuurlijk wel zo dat het jouw helm is en dus in eerste instantie jouw probleem. Dat je garantie hebt en dat Termaat jouw probleem gaat oplossen is logisch, maar je kunt denk ik niet verwachten dat ze zich helemaal naar jouw wensen schikken en dat jij er niets voor op hoeft te offeren. Zoiets moet je toch samen oplossen en dat vraagt denk ik van beide kanten een 'offer'.
Bij een garantie is het niet zo dat de klant alles te eisen of te wensen heeft; die moet de leverancier in alle redelijkheid de kans geven om het probleem op te lossen. Ik kan me voorstellen dat Termaat op de drukste tijden van de week daar niet zo'n zin in heeft en dat liever doet wanneer ze daar wel de tijd voor hebben.
 
Maareh, waarom is een Arai net ff wat beter dan een Shark? Dat ligt maar net aan of ie wel op je kop past... En ik vind ze wat lawaaierig (schrijf je dat zo :+ )

De RSI van Shark is niet het topmodel van Shark, dat zijn momenteel de RSX en de RSR. Checkt ff de modellen van Arai.....aha ik zie dat je de Condor Retro hebt gekocht, 489 E kaal, is ook niet het topmodel van Arai (da's de RX-7). Uhhhhh....

Blablabla, waar het mij om gaat is de schaal van de helm, en waar die van gemaakt is. Helm van 300 E kan nooit slecht zijn, en het ligt er ook maar net aan wat er wel en niet op de kop past. :)
Wat een draak van een reactie dit zeg, excuus.. :$
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zeer binnenkort een leren overall nodig (of misschien word het toch wel een combi).
Ik zit te denken aan Arlen Ness of anders Alpinestars. Ik heb op de beurs al iets aan gehad en had het idee dat Alpinestars wat beter zat, Arlen Ness pak was te kort zeg maar, kon m'n rug niet te strekken.

Ik was van plan om naar Ten Kate te gaan te Nieuwleusen of kan ik beter naar Termaat rijden?

Kan iemand hier een objectief advies geven? ;)

Man......het is mooi weer dus ga naar Ten Kate en Termaat zou ik zeggen. :]
 
Ben nou eigenlijk wel benieuwd wat die "erg goede prijs" was. *D Araitjes zijn erg duur, meen ik, plus je hebt er ook nog een vizier "bijgekregen". Dusssss....
Waar veel mensen zich in vergissen is in het denken dat 'zij, korting krijgen' terwijl iedereen korting krijgt, zo'n procentje of 15 op de prijs die in de winkel hangt dacht ik... geen idee of dat nog steeds zo is...

niets mis mee overigens... maar goed...
 
er wordt hier ook geroepen dat áls een medewerker 2 uur of langer aan 1 klant besteed voor een goede helm, dat dit niet goed zou zijn voor de inkomsten van termaat; juist hierom heeft termaat redelijk veel mensen in dienst, en willen ze gerust je uren helpen (zeker in rustige uren) voor een helm of whatever. want wat ze daarvoor terugkrijgt is eigenlijk onbetaalbaar: een tevreden klant, deze gaat dan reclame maken voor termaat, welke TS ook heeft gedaan. verder zal een tevreden klant blijven terugkomen naar termaat (zolang de klant tevreden blijft natuurlijk) en zodoende blijft geld rollen.

ik zag hier ook afgesloten topics van spammers, deze worden door moderators meteen afgesloten (of in ieder geval zsm) de bericht van de ts kan je eigenlijk als spam classificeren, maar er kwam een stevige discussies uit over termaat, vele tevreden, maar ook enkele ontevreden klanten.


Ikzelf ben een tevreden klant van termaat, ik reis er gerust een uurtje (heen én terug) om de zaak te bezoeken. ook mij hebben ze zonder problemen uren willen helpen, maar ik ben snel tevreden met de kleding enzo :D en ze zullen me snel zien, want voor de zomer moet ik een nieuwe lederen jas hebben (de oude was door een schuiver lang gelee versleten) en voor de winter wil ik ook texiel kopen (ja ik rij de hele jaar door)

Zooropa
 
Man......het is mooi weer dus ga naar Ten Kate en Termaat zou ik zeggen. :]

Ja, dat snap ik maar m'n vriendin wil ook mee, en die wil dat hele eind (we vertrekken uit zoetermeer) niet achterop. Effe naar Scheveningen is ok maar om nou +/- 3 uur totaal achterop te zitten is niet echt een pretje.

Dus we gaan met het koekblik,

In m'n eentje was ik zondermeer op de motor gegaan, uiteraard!
 
Vandaag naar Termaat geweest voor een helm. Shark RSI in gedachte. Advies aan een wat kleinere jongen gevraagd (sorry, weet je naam niet) Niet gezegd wat mijn voorkeur was. Neem aan dat op zaterdag hun drukste dag is. Die jongen neemt 2 uur de tijd om alle mogelijke helmen te laten "proeven". Bij iedere helm weer een ander verhaal. Uiteindelijk met een prachtige Arai Condor Retro Black de deur uit gegaan. inclusief donker en transparant visier en een pinlock. Topservice en ze maken hun goede reputatie helemaal waar !!!!

De Kale

Conclusie: je ging voor een helm van 250 euro en komt thuis met een helm van 500 euro

goede verkoper :+
 
Laatst bewerkt:
ik zag hier ook afgesloten topics van spammers, deze worden door moderators meteen afgesloten (of in ieder geval zsm) de bericht van de ts kan je eigenlijk als spam classificeren, maar er kwam een stevige discussies uit over termaat, vele tevreden, maar ook enkele ontevreden klanten.

Zooropa

Als iemand vertelt over een slechte ervaring met een zaak wordt er vaak geschreven dat alleen negatieve verhalen worden verteld en geen positieve. Nou ja, bij deze dus. En inderdaad, echt een spam topic is het volgens mij niet geworden, meer een discussie, met zowel de voor- als nadelen van een zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan