Toppunt van ongeluk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Heb deze week op dezelfde dag 3 bonnen gekregen (eergisteren) voor te hard rijden, allemaal op dezelfde snelweg, 3 traject controles achter elkaar, 4 kilometer te hard per stuk (BELACHELIJK?) en totaal 54 euro boete, ik bedoel, zucht? Geef liever 1000 euro aan een goed doel dan 54 euro voor 3 boete's omdat de k*t overheid een staatsschuld van vele miljarden heeft. (Zonder dollen, het was 84 waar je 80 mag...) daar vraag je toch geen 18 euro voor?
 
;(

nee het zit je niet echt mee.

Maar 84 te hard is dus 89 voor correctie en met een gemiddelde kilometertellinafwijking van 10% moet je op de teller toch 98 hebben gereden. Had je vast wel kunnen zien.

Goed, als je de marge van je teller alvast erbij rekend rij je nog niet tehard, maar als je alle marges opgebruikt heb je dus de kans dat je zwaar de lul bent, en dat ben je nu dus.

balen, maar 54 euro is nou niet echt het toppunt van ongeluk, toch?

en voor de staatschuld zal het ook wel niet veel helpen, maar je kan natuurlijk altijd nog die 1000 euro naar dat goeie doel overmaken als dat je een beter gevoel geeft *D



nouja, vooruit, een beetje sympathy voor je dan, als het mij zou overkomen zou ik me ook zwaar genomen voelen, dat dan weer wel ;)
 
Laatst bewerkt:
In België beginnen de boetes aan 50€ .. ook voor 1 km/h te snel.
Had dus 150€ kunnen zijn.. desnoods met verschijning voor rechtbank voor recidive.. *D

t*ring trajectcontrole, de hond die daar op gekomen is moesten ze aan de hoogste bomen.. etc..
 
het was een traject controle, ik reed 84 kilometer ongecorrigeerd, maar was over 3 kilometer per keer ofzo, dus geen correctie uiteindelijk, ik bedoel 4 fucking kilometer te hard, ik ga voortaan wel 90 in woonwijken rijden aangezien ze daar niet flitsen? -.-

En het is gewoon een kut weg, iedereen rijdt 80, je kan niet inhalen, linker baan wordt niet gebruikt, en tis FUCKING druk, ga ik links rijden, rijd ik ietsjepietsje harder, krijg ik zo'n kutbekeuring (x3 *O* )
 
Laatst bewerkt:
ik reed 84 kilometer ongecorrigeerd

??? kan je dat niet aanvechten dan (niet dat je dat wil voor die paar centen) Ik leefde in de veronderstelling dat men altijd corigeerde omdat geen enkel aparaat ter wereld 0,0% afwijking heeft.

het is beetje mierenn**ken van de overheid, dat wel, maar dat lijkt me ondertussen geen vaerassing, toch?
 
;(

nee het zit je niet echt mee.

Maar 84 te hard is dus 89 voor correctie en met een gemiddelde kilometertellinafwijking van 10% moet je op de teller toch 98 hebben gereden. Had je vast wel kunnen zien.

:?

Hoe kom je er bij dat een teller gemiddeld 10% afwijkt? Da's een broodje aap verhaal... :)
Afwijking wel, maar gemiddeld 10%? Bull! Want als de mijne 3% afwijkt, dan moet een ander aan 17% zitten en da's echt belachelijk teveel... ;)

Bovendien wijken ze meer af op hogere snelheden... bij mij scheelt het 6 km/u bij 80 km/u echte snelheid, dus rij ik dan 86 op de teller. Om een boete voor 4 km/u overschrijding, moet je 87 km/u rijden... hetgeen bij mij 93 op de teller is... misschien wel 94 op de teller... en bij jou 10% afwijking dus 95,7 en geen 98... :)

Ow... en dat zwaar de lul vinnik ook al zo overdreven... :Y
4 km/u te snel (na correctie want ook die politieshit werkt niet altijd even goed 100%) vind ik nou niet bepaald iets om een bekeuring voor 18 euro (14 bij een overtreding op de snelweg) voor op te sturen. Die hele actie kost meer dan het oplevert, dus achterwege laten die onzin! Niemand die er zich wat van aantrekt, dus resultaat levert het ook niet op... ;)
 
Volgens mij gaat er over een trajectcontrole ook gewoon correctie hoor. Alleen meet dat apparaat de gemiddelde snelheid over een bepaalde afstand, en gooit daar de correctie overheen. Bij de trajectcontrole op de A10 is dat ook zo. Als je daar uitgaat van je tellerafwijking en de correctie kan je rustig 90/95 op je teller gaan rijden (je mag 80). Ik hou hem daar voor de marge altijd op 90 op de teller en heb daar nog nooit een boete gehad

En verder, ik vind klagen over een snelheidsboete altijd een beetje kinderachtig. Natuurlijk is het klote, en soms een hoop geld, maar jij bent zelf toch echt degene die het gas opendraait of intrapt en dan moet je ook niet moeilijk doen als het je geld kost. En ja ik rij ook vaak genoeg te hard, en krijg ook af en toe post van het CJIB, maar dan is het toch echt alleen mijn eigen schuld
 
Laatst bewerkt:
Foto kenteken ingaan, foto kenteken uitgaan, tijdsverschil = x
afstand (3,000/x=snelheid)... niet zo moeilijk toch? Maargoed, ik vind t gewoon weer een debiele kutactie van de overheid. Ik krijg per jaar mss 2-3000 euro aan snelheidsovertredingen, het boeit me niet, want als ik ze in werktijd krijg rekent mn baas het gewoon door op de klant, maar ik haat het als ik naar huis rijd en er een stel apen rechtsrijden met een 70 vaart, als ik inhaal wil ik dat vlot doen, kan ik vervolgens wel t gas loslaten, maar dan rijd ik weer te langzaam voor die persoon achter me, moet hij/zij t zelfde doen, zo schiet je toch geen fuck op? En 80 in zn 5 is bullshit, bijna iedereen die ik ken rijdt uit principe 80 in zn 4 of soms zelfs in zn 3, waarom? Omdat 80 een debiele snelheid is en de benzine toch vergoed wordt, way to go overheid! (wat boeit het mij nou hoeveel fijnstof ik verspreid, als ze nou een paar goeie scheikundigen hadden konden ze zo een GOED filter maken) NOx wordt al gefixed, nu de CO2 uitstoot en de fijnstof deeltjes nog, nounou, 3 jaar terug leerde ik hoe dat probleem opgelost kon worden, nu is t nog steeds niet gedaan? _O-
 
Laatst bewerkt:
het was een traject controle, ik reed 84 kilometer ongecorrigeerd, maar was over 3 kilometer per keer ofzo, dus geen correctie uiteindelijk, ik bedoel 4 fucking kilometer te hard, ik ga voortaan wel 90 in woonwijken rijden aangezien ze daar niet flitsen? -.-

De laagste boete in Nederland is pas vanaf 4 km te hard... en dan zijn ALLE correctie's er al af.

Met correctie rij je dus idd precies zoals ZZR-UK al aangeeft... op je teller al ergens tussen de 90 en 100km/u...


En dan zeg ik niet dat dat op zich zulke vreselijke waarde's zijn... maar als je zo 3 x achter elkaar rijdt op een stuk waarvan je weet dat er controle is.... dan vraag ik me toch af wat je met dit topic denkt aan te tonen :X |(
 
Laatst bewerkt:
De laagste boete in Nederland is pas vanaf 4 km te hard... en dan zijn ALLE correctie's er al af.

Met correctie rij je dus idd precies zoals ZZR-UK al aangeeft... op je teller al ergens in de buurt bij de 100km/u...


En dan zeg ik niet dat dat op zich zulke vreselijke waarde's zijn... maar als je zo 3 x achter elkaar rijdt op een stuk waarvan je weet dat er controle is.... dan vraag ik me toch af wat je met dit topic denkt aan te tonen :X |(
Gemeten snelheid 84 km/h
Correctie ---
Overtreding snelheid 84km/h

Aangetoond: ER IS GEEN CORRECTIE bij traject controles langer dan 400 meter? (dit is volgens mij echt zo)
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? Dat je niet in staat bent je aan een maximum snelheid te houden ofzo?
Als het je nou 1 keer gebeurd dat je een boete krijgt bij een trajectcontrole, ok, vervelend, maar da's te overzien en ga je niet over zeuren. Als je het voor elkaar krijgt om 3 keer op 1 dag te hard rijd waar je weet dat er controle is, sorry, maar dan kan ik alleen maar lachen.
 
ik zou dit niet het toppunt van ongeluk noemen.. trajectcontroles zijn kut, maar neus op de teller en max 3 - 4 km eroverheen (In mijn geval op de GPS) wat op de teller toch al gauw 10 km harder is..

3 boetes en in totaal voor 54 Euro klaar zijn noem ik eigenlijk best een mazzeltje.. :+
 
Gemeten snelheid 84 km/h
Correctie ---
Overtreding snelheid 84km/h

Aangetoond: ER IS GEEN CORRECTIE bij traject controles langer dan 400 meter? (dit is volgens mij echt zo)

Mooi, leer ik weer eens wat bij... waar staat dat omschreven.... neem niet op jou papiertje, maar in Nederland staat alles in wetten vastgelegd... ??

Baksteen houdt zich niet zo bezig met snelheidsdingen, maar dan nog... vind ik het " niet slim" om je drie keer achter elkaar te laten pakken op een stuk waarvan je weet dat er een trajectcontrole hangt ;)
 
Ik moet meteen weer aan iemand anders denken. Iemand die ook altijd pech heeft en het ligt niet aan hem:
full

Toch zijn deze topics wel degelijk ergens goed voor.

Je hebt mijn hele dag weer goed gemaakt, bedankt!
 
Foto kenteken ingaan, foto kenteken uitgaan, tijdsverschil = x
afstand (3,000/x=snelheid)... niet zo moeilijk toch? Maargoed, ik vind t gewoon weer een debiele kutactie van de overheid. Ik krijg per jaar mss 2-3000 euro aan snelheidsovertredingen, het boeit me niet, want als ik ze in werktijd krijg rekent mn baas het gewoon door op de klant, maar ik haat het als ik naar huis rijd en er een stel apen rechtsrijden met een 70 vaart, als ik inhaal wil ik dat vlot doen, kan ik vervolgens wel t gas loslaten, maar dan rijd ik weer te langzaam voor die persoon achter me, moet hij/zij t zelfde doen, zo schiet je toch geen fuck op? En 80 in zn 5 is bullshit, bijna iedereen die ik ken rijdt uit principe 80 in zn 4 of soms zelfs in zn 3, waarom? Omdat 80 een debiele snelheid is en de benzine toch vergoed wordt, way to go overheid! (wat boeit het mij nou hoeveel fijnstof ik verspreid, als ze nou een paar goeie scheikundigen hadden konden ze zo een GOED filter maken) NOx wordt al gefixed, nu de CO2 uitstoot en de fijnstof deeltjes nog, nounou, 3 jaar terug leerde ik hoe dat probleem opgelost kon worden, nu is t nog steeds niet gedaan? _O-



Joh.... wat denk je nu aan te tonen met deze reply..... enig idee wat dit soort reply's over jezelf zegt...??

Doe relaxt, aan het begin ff de cruise contol erop, doet iedereen en die paar kilometer ff relaxt in het treintje auto's rondhangen...
PPpffft... als je je om dit soort dingen al zo druk maakt, weet ik nog wel betere dingen te bedenken in deze maatschappij.
 
Volgens boetes.nl

"Gelden de correctiemarges ook bij trajectcontrole?

Ja. Net als bij alle andere vormen van snelheidscontroles, krijgen weggebruikers bij trajectcontrole een bekeuring als er 7 km/uur (limieten tot 100 km/uur) of 8 km/uur (limieten boven 100 km/uur) te hard is gereden. Bij het vaststellen van de boete wordt standaard een meetcorrectie aangebracht. Bij een gemeten snelheid van minder dan 100 km/uur bedraagt de correctie 3 kilometer; bij een snelheid van meer dan 100 km/uur is het 3% van de gemeten snelheid. Op de acceptgiro staat zowel de gemeten als de gecorrigeerde snelheid vermeld."

Dus geen wetsartikel erbij, maar ook de correctie is dus gewoon van toepassing bij trajectcontrole.

Je krijgt dus pas vanaf 87km/u een boete, en daar gaat de correctie van 3 vanaf, dus 84km/u. Blijft het wel vreemd dat er geen snelheid zonder correctie op de bon van TS staat
 
Laatst bewerkt:
Die 3 km aftrek is onzin, anders had hier wel 81 km/h op het papiertje gestaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan