Topsellerie zadels

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Hallo allen,

Rijd nu rond met een custom made zadel (van het origineel) op mijn Z1000SX, maar nog steeds krijg ik last van d'n bips na een uurtje rijden terwijl ik met vorige motoren een hele dag kon rijden zonder al teveel last. In dit zadel zit rolstoelschuim uit Amerika (soort Tempur achtig spul) maar werkt voor mij blijkbaar niet goed. Kan het laten vervangen door gel.

Maarrrr.. ik heb nu ook een heel mooi zadel van Topsellerie gezien voor mijn SX. Alleen zit daar geen gel in. Wie kan mij zeggen of een Topsellerie zadel sowieso beter zit dan een origineel zadel, ook al zit er geen gel in? Of zou je sowieso met gel nemen voor extra comfort? Thanks!
 
Als je zulke tere billen hebt ,kun je ook gewoon een fietsbroek onder je pak aandoen,werkt ook,
is eigenlijk t enige goede van t wielrennen _O-
 
Als je zulke tere billen hebt ,kun je ook gewoon een fietsbroek onder je pak aandoen,werkt ook,
is eigenlijk t enige goede van t wielrennen _O-
Mwa, nee, wat ik al zei: nooit eerder last gehad in m'n motorcarrière. Denk dat ik iets meer km's rijd dan de gemiddelde mooi-weer-rijder hier. Lees de testen er eens op na, zadel van de SX is gewoon kut...
 
Ik heb alleen een losse hoes van Topsellerie met een losse gelpad dus kan geen zinnig woord zeggen over de complete zadels.
Ik weet ook niet wat dat tempur achtige spul voor eigenschappen heeft maar vaak wordt zacht gelijk gesteld aan comfortabel maar een (te) zacht motorzadel is alles behalve comfortabel op de langere ritten.
 
Ik ben zeer tevreden over m'n Top Sellerie zadel op de FJR.
Ik heb gekozen voor een zadel met gel vulling en dit bevalt uitstekend.
Het standaard zadel is al heel comfortabel maar ik kan nu meer km maken tov het standaard zadel.
Ik heb gekozen voor een vervang zadel en later mijn eigen zadel op te sturen.
Wel een beetje omslachtig maar het werkt goed.
Ook de looks van het zadel is veel mooier, ik heb er FJR op staan.
 
Zelfde probleem gehad als de topic starter in het verleden toen ik net mijn Bandit 1250 had.
Toen een volledig topsellerie zadel op internet gekocht, MET gelvulling, en mijn problemen waren over!!
Was mij die Eur 350 meer dan waard.
Heb er 6 jaar met veel plezier gebruik van gemaakt en het zadel los verkocht toen ik de Bandit ingeruild had.
Rij nu al een jaartje rond op een Tiger 800, en deze zit met het originele zadel (voor mij) net zo comfortabel en heb nu geen andere zitbank nodig. Het lijkt dus echt persoonlijk en motortype gebonden. Een nadeel van gelvulling is wel dat het in de zomer erg lang heet kan blijven als je bijvoorbeeld terug opstapt na een terrasbezoek en je motor in de zon heeft gestaan.
Zoals anderen al schreven, je kan eerst proberen met een fietsbroek, maar dat was voor mij onvoldoende om van de problemen af te komen.
Succes.

full
 
Op mijn rt een topsellerie zadel met gewone vulling gehad en nu op mijn gtr zit er ook weer een
en ben er zeer tevreden over.
Mijn buur heeft er een op zijn motor zitten een maand geleden mee naar oostenrijk gereden en nergens last van :} :}
 
Ik had op mn thuunderace een topsellerie zadel en net voor mn hornet ook weer 1 besteld met gelvulling.

Zegt dat genoeg?
 
Iemand recent ervaring opgedaan met deze zadels? Welke te kiezen? Met of zonder gel? Hoe werkt het opsturen?
 
Ik rij zelf met een TopSellerie zadel op mijn Traver 900. Ik heb in beide zadels gel laten zetten.

Ik ben er zeer te spreken over. Na lange ritten geen houten kont. Is wat harder als het originele zadel, das wel effe wennen.

Kwaliteit is erg goed, stevige stoffen, degelijk gestikt, veel mogelijkheden om je eigen zadel samen te stellen.

Wat mij betreft de investering waard.
 
Iemand recent ervaring opgedaan met deze zadels? Welke te kiezen? Met of zonder gel? Hoe werkt het opsturen?

Toevallig sinds 3 weken mijn topsellerie gelzadel binnen. Zit prinsheerlijk. Heb een zadel op laten sturen en bij binnenkomst het orginele zadel terug gestuurd. Allemaal erg vlot en soepel.

Bedenk wel even dat je motor ook net iets hoger wordt met een dergelijk zadel.
 
Ik zie dat je ook kunt kiezen voor een lang zadel. Dan zit je dus 3 cm naar achteren? Is dat nuttig?
 
Ik zie dat je ook kunt kiezen voor een lang zadel. Dan zit je dus 3 cm naar achteren? Is dat nuttig?
Als je een zadel samenstelt, vraagt toe naar gewicht en lengte. Op basis hiervan zullen ze een extra advies geven op je samengestelde zadel, als dat beter blijkt te zijn.

Ik heb voor de optie gekozen om mijn zadel op te sturen en te laten verbouwen. Opsturen kost volgens mij een tientje of 3 als ik het me goed herinner.

Zou gewoon eens spelen in de configuratie en verschillende zadels samenstellen. Ik had ook 5 verschillende zadels gemaakt voordat ik mijn keuze heb gemaakt.
 
Mijn zadel terug sturen kostte geloof ik 19, euro. Ligt ook aan het gewicht van het zadel.

Eurootje of 19 staat me inderdaad bij.

Ik heb een zadel samengesteld, met gel voor en achter. De zitting voor de bestuurder 3cm verlengd en 3cm verhoogd. Dat was voor mij erg fijn (ben niet heel atletisch).

k ben er zeer te spreken over. Na lange ritten geen houten kont. Is wat harder als het originele zadel, das wel effe wennen.

Kwaliteit is erg goed, stevige stoffen, degelijk gestikt, veel mogelijkheden om je eigen zadel samen te stellen.

Inderdaad ook mijn ervaring.

Het zit vooral wat steviger, wat erg fijn is. Je zakt minder in één positie en hebt zo meer de keuze om te gaan zitten zoals jij dat fijn vindt.
Ik heb zelf het design uitgekozen, inclusief stiksels in de kleur van mijn motor en borduursel. Heel tevreden met hoe het er uit ziet!

Voor mij ook zeker zijn geld waard. Eerst had ik een zere reet na een uurtje rijden, nu kan ik normale afstanden rijden zonder problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan