Topsellerie zadels

Eurootje of 19 staat me inderdaad bij.

Ik heb een zadel samengesteld, met gel voor en achter. De zitting voor de bestuurder 3cm verlengd en 3cm verhoogd. Dat was voor mij erg fijn (ben niet heel atletisch).



Inderdaad ook mijn ervaring.

Het zit vooral wat steviger, wat erg fijn is. Je zakt minder in één positie en hebt zo meer de keuze om te gaan zitten zoals jij dat fijn vindt.
Ik heb zelf het design uitgekozen, inclusief stiksels in de kleur van mijn motor en borduursel. Heel tevreden met hoe het er uit ziet!

Voor mij ook zeker zijn geld waard. Eerst had ik een zere reet na een uurtje rijden, nu kan ik normale afstanden rijden zonder problemen.

Ik zoek ook een mogelijkheid om de zitpositie te verbeteren . Om mijn lange benen meer ruimte te geven zit ik ook te denken aan wat centimeters verhoging.
Nu is mijn vraag : door te verhogen zorgen zij ook voor een mooie pasvorm rondom de tank en naar de achterkant toe ?
Ik heb op mijn Yamaha Fz1 een los achter zitje . Want door te verhogen verandert denk ik ook de afstanden naar tank en naar achter toe.

540.jpg
 
Ik zoek ook een mogelijkheid om de zitpositie te verbeteren . Om mijn lange benen meer ruimte te geven zit ik ook te denken aan wat centimeters verhoging.
Nu is mijn vraag : door te verhogen zorgen zij ook voor een mooie pasvorm rondom de tank en naar de achterkant toe ?
Ik heb op mijn Yamaha Fz1 een los achter zitje . Want door te verhogen verandert denk ik ook de afstanden naar tank en naar achter toe.

540.jpg
Neem eens een kijkje op de site. Daar staan legio foto's van verschillende merken/types.
Dan krijg je een indruk wat er mogelijk is.
 
Ik zoek ook een mogelijkheid om de zitpositie te verbeteren . Om mijn lange benen meer ruimte te geven zit ik ook te denken aan wat centimeters verhoging.
Nu is mijn vraag : door te verhogen zorgen zij ook voor een mooie pasvorm rondom de tank en naar de achterkant toe ?
Ik heb op mijn Yamaha Fz1 een los achter zitje . Want door te verhogen verandert denk ik ook de afstanden naar tank en naar achter toe.

540.jpg




Ik heb een iets ouderwetser type zadel.

Oordeel zelf zou ik zeggen. Ik vind het goed aansluiten en de lijnen lopen natuurlijk, foto's van mijn geval in de spoiler.

1606555378659.png

1606555405092.png

1606555435509.png


Op de website kun je inderdaad foto's zien van wat ze aanbieden.
Verhoogd en verlengd ziet er voor jou zo uit:

Zo te zien, op de pagina met standaard ontwerpen, heb je bij de normale versie een klein rugsteuntje, bij de verlengde zitting niet. Bij de verhoogde zitting heeft het achterste gedeelte ook een verhoging...



Houd er trouwens rekening mee dat je, afhankelijk van hoe veer je zadel nu inzakt, al iets hoger gaat zitten omdat het nieuwe zadel waarschijnlijk steviger gaat zijn. Dat is alleen niet heel veel. Die 3cm extra ben ik echt heel erg blij mee, mijn knieën zijn me zeer dankbaar, vooral op langere saaie/snelweg ritten. De 3cm lengte vind ik vooral fijn voor de extra bewegingsruimte die je hebt. Als je even het gas open trekt, kont tegen de steun en gaan, als je lekker in de bochtjes zit kun je tegen de tank aan kruipen. Zo blijft het billenvlees ook vers. (Een houten kont krijg je blijkbaar vooral als je in één positie zakt en daar niet meer uit komt.)
 
Zadel is besteld! Van de week gaat het originele zadel op reis. 22 jaar geleden zijn motor en zadel in Japan verenigd, de aankomende paar weken zijn ze een tijdje van elkaar gescheiden. :)
 
Toen ik een aantal jaren geleden mijn topsellerie zadel kocht was het nog mogelijk om te kiezen voor een geheel nieuw zadel compleet met bodemplaat, zodat je het oude zadel niet terug hoefde te sturen. Meen dat je dan iets van €80 meer kwijt was, maar je kon wel thuis wisselen van zadel als je de motor verkocht of inruilde zoals ik gedaan heb. Het losse zadel levert bij een mp verkoop bijna op wat je er voor betaald hebt.
Jammer dat die mogelijkheid niet meer geboden wordt.
Je zou natuurlijk wel een zadel van een schade motor ergens op kunnen doen en terug sturen als jouw originele zadel O-)
 
Toen ik een aantal jaren geleden mijn topsellerie zadel kocht was het nog mogelijk om te kiezen voor een geheel nieuw zadel compleet met bodemplaat, zodat je het oude zadel niet terug hoefde te sturen. Meen dat je dan iets van €80 meer kwijt was, maar je kon wel thuis wisselen van zadel als je de motor verkocht of inruilde zoals ik gedaan heb. Het losse zadel levert bij een mp verkoop bijna op wat je er voor betaald hebt.
Jammer dat die mogelijkheid niet meer geboden wordt.
Je zou natuurlijk wel een zadel van een schade motor ergens op kunnen doen en terug sturen als jouw originele zadel O-)
Volgens mij is die mogelijkheid er nog steeds?
 
Toen ik een aantal jaren geleden mijn topsellerie zadel kocht was het nog mogelijk om te kiezen voor een geheel nieuw zadel compleet met bodemplaat, zodat je het oude zadel niet terug hoefde te sturen. Meen dat je dan iets van €80 meer kwijt was, maar je kon wel thuis wisselen van zadel als je de motor verkocht of inruilde zoals ik gedaan heb. Het losse zadel levert bij een mp verkoop bijna op wat je er voor betaald hebt.
Jammer dat die mogelijkheid niet meer geboden wordt.
Je zou natuurlijk wel een zadel van een schade motor ergens op kunnen doen en terug sturen als jouw originele zadel O-)
Dat kan nog steeds.
 
Hallo allen,

Rijd nu rond met een custom made zadel (van het origineel) op mijn Z1000SX, maar nog steeds krijg ik last van d'n bips na een uurtje rijden terwijl ik met vorige motoren een hele dag kon rijden zonder al teveel last. In dit zadel zit rolstoelschuim uit Amerika (soort Tempur achtig spul) maar werkt voor mij blijkbaar niet goed. Kan het laten vervangen door gel.

Maarrrr.. ik heb nu ook een heel mooi zadel van Topsellerie gezien voor mijn SX. Alleen zit daar geen gel in. Wie kan mij zeggen of een Topsellerie zadel sowieso beter zit dan een origineel zadel, ook al zit er geen gel in? Of zou je sowieso met gel nemen voor extra comfort? Thanks!
Een Topsellerie gelzadel is 't 8ste wereldwonder niet.Zelf heb ik er ééntje op een SX.Vroeger nooit pijn gehad bij andere motoren.Je kunt proberen waar de zadel voorzien is vd boutjes daar enkele mm's op te hogen dmv een dikke rondel(len).Kan zijn dat dit ook werkt,daar je dan een beetje gekanteld naar voor zit.Good luck!
 
Een Topsellerie gelzadel is 't 8ste wereldwonder niet.Zelf heb ik er ééntje op een SX.Vroeger nooit pijn gehad bij andere motoren.Je kunt proberen waar de zadel voorzien is vd boutjes daar enkele mm's op te hogen dmv een dikke rondel(len).Kan zijn dat dit ook werkt,daar je dan een beetje gekanteld naar voor zit.Good luck!
Quote je nou net serieus een 4 jaar oud bericht? :}
 
En nu, met het nieuwe zadel? Ben benieuwd!
Krijg het volgende week binnen. Ik ben zelf ook erg benieuwd!

Ik zag in het bericht van DHL dat het helemaal uit Portugal moet komen. Blijkbaar heet Topsellerie daar ook een filiaal. Ik moest het opsturen naar Frankrijk en blijkbaar sturen zij het dan zelf door naar Portugal.
 
Heb je nog iets anders besteld? Heb ook een FZ1N en vind het zadel ook oncomfortabel. Zelfs op m'n R1 destijds zat ik lekkerder.

Ik zoek ook een mogelijkheid om de zitpositie te verbeteren . Om mijn lange benen meer ruimte te geven zit ik ook te denken aan wat centimeters verhoging.
Nu is mijn vraag : door te verhogen zorgen zij ook voor een mooie pasvorm rondom de tank en naar de achterkant toe ?
Ik heb op mijn Yamaha Fz1 een los achter zitje . Want door te verhogen verandert denk ik ook de afstanden naar tank en naar achter toe.

540.jpg
 
Vanmorgen bezorgd met DHL vanuit Portugal.....
Bestelling gedaan op 1 december en zelfde dag nog mijn originele zadel verstuurd naar Frankrijk, retour vanuit Portugal in 22 dagen.

Nog niet gereden, maar eerste indruk is weer net zo goed als destijds het zadel wat ik had op mijn Bandit (in 2010 besteld, mee gereden tot 2015 en daarna los verkocht)

(sluit op de foto hieronder nog niet goed aan op de tank, moest nog een paar rubber dopjes terug plaatsen)
IMG20201222134532.jpg


IMG20201222134554 (1).jpg


Heb ondertussen ook een (nieuw) origineel zadel overgenomen van een MF'er die zijn Tiger niet meer had, zodat ik hetzelfde kunstje met losse verkoop kan herhalen als de Tiger ooit een keer weggaat. Voorlopig nog niet, nu een nieuw zadel, nieuwe bandjes en grote beurt gehad 3 maanden geleden, en doet het naar alle tevredenheid.
 
Heb je nog iets anders besteld? Heb ook een FZ1N en vind het zadel ook oncomfortabel. Zelfs op m'n R1 destijds zat ik lekkerder.

Ik heb via MP een bagster buddy gevonden . Dit is echter wel van een Fazer. De bestuurders seat zit echt goed en past. ( niet mee gereden , dat wordt voorjaar ) . Hij is harder en hoger. ook heb ik een setje beugels op MP gevonden om de motor wat te verhogen . Alles bij elkaar heb ik ruim 3 cm beenruimte gewonnen. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een duo seat. ( hier misschien iemand ? ) dan kan ik deze laten bekleden in dezelfde stof als de bestuurders seat. De duo van een Fazer past niet op een N. De basis is anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan