Topsnelheid 130 km/u van Triumph Daytona 675

lancevance

MF'er
24 mei 2008
131
0
Ik heb een Triumph Daytona 675 en die is onlangs door de dealer op 25kw gezet.

Nu heeft deze een topsnelheid van 135 op de teller. Is dit normaal, aangezien ik in z'n 2 al bijna 120 rijd.
Heeft er hier iemand ervaring met motors die op het gas begrenst zijn?
 
135 is wel heeel erg langzaam... Had je niet toevalling wind tegen en zat je rechtop? Bij mijn gsx die was begrenst op 25kw ging ie met tegenwind ook niet harder dan 140 op de teller. Met wind mee ging ie ongeveer 165. Is hij na het begrenzen ook getest op de dyno? Die van mij was trouwens ook op het gas begrenst.
 
HAHAHHAA, sorry, kom ik met mijn er-5 nog voorbij knallen. Zie het gewoon helemaal voor me, ik met mijn brikkie, een daytona 675 (een van de mooiste motoren ooit) voorbij knallen. maar om te antwoorden op je vraag. Ik heb mijn twijfels over dit verhaal. Mijn er-6 haalt, al doet die er lang over, 160. Zou toch ff checken.
 
Ik had wel wat wind van de zijkant, maar zo heel sterk was die niet. Ik lag zo veel mogelijk achter het ruitje als mogelijk, zo heel hoog is dat ruitje nou ook weer niet. Het duurde zeker een minuut van 120 naar 135, een beetje gevaarlijk met inhalen.
Heb jij ook een maximale uitslag van de gashendel van ongeveer een halve centimeter?
Hij is niet op de dyno gezet, de dealer heeft gewoon dat plaatje erin gezet en dat was het. Het kostte me wel ongeveer 150 euro. Ik voel me nu wel een beetje genaaid :(
 
HAHAHHAA, sorry, kom ik met mijn er-5 nog voorbij knallen. Zie het gewoon helemaal voor me, ik met mijn brikkie, een daytona 675 (een van de mooiste motoren ooit) voorbij knallen. maar om te antwoorden op je vraag. Ik heb mijn twijfels over dit verhaal. Mijn er-6 haalt, al doet die er lang over, 160. Zou toch ff checken.

Ik heb het 2 keer getest, een keer zonder wind, de andere keer met wat zijwind. Ik lees hier allemaal verhalen dat iedereen 180 haalt met z'n 25kw motor en dan kom ik op m'n Daytona, vol met carbon en maar 174kg wegend, voorbij pruttelen met een slakkengangetje :(

Je kan je vast wel inbeelden hoe ik me voel ;) Zelfs m'n husqvarna haalde 170, alleen niet echt comfortabel ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had wel wat wind van de zijkant, maar zo heel sterk was die niet. Ik lag zo veel mogelijk achter het ruitje als mogelijk, zo heel hoog is dat ruitje nou ook weer niet. Het duurde zeker een minuut van 120 naar 135, een beetje gevaarlijk met inhalen.
Heb jij ook een maximale uitslag van de gashendel van ongeveer een halve centimeter?
Hij is niet op de dyno gezet, de dealer heeft gewoon dat plaatje erin gezet en dat was het. Het kostte me wel ongeveer 150 euro. Ik voel me nu wel een beetje genaaid :(

Dubbel genaaid houd beter 1 150 euries lichter en 2 ding komt niet meer vooruit ;(
De CB1 400cc van een jongen die ik ken is ook 25kw maar rijd wel 160
 
Heb jij ook een maximale uitslag van de gashendel van ongeveer een halve centimeter?
Hij is niet op de dyno gezet, de dealer heeft gewoon dat plaatje erin gezet en dat was het. Het kostte me wel ongeveer 150 euro. Ik voel me nu wel een beetje genaaid :(
Terug naar de dealer, en op een fatsoenlijke manier laten begrenzen.

Hij zal wel lekker zuinig zijn nu ;)
 
Terug naar de dealer, en op een fatsoenlijke manier laten begrenzen.

Hij zal wel lekker zuinig zijn nu ;)

De dealer zegt dat het niet anders kan, omdat dit de enige legale manier is. Hij zegt dat hij het plaatje heeft verzegeld en als hij het eraf het niet meer geldig is :?
Hij is niet echt zuinig nu, ik moet 50 in z'n 1 rijden, omdat hij in z'n 2 dan gaat haperen en stotteren :(
 
Met jou durf ik wel een sprintje te trekken _O-

Ik zou eens met die vent gaan praten mischien kan ie er nog iets aan veranderen. Heeft ie m op de dyna bank gehad ? hij word te veel geknepen naar mijn idee

Laten we dat maar niet doen, het schaamrood staat me nu al op de kaken. Ik werd er gewoon door m'n broer in de mercedes uitgetrokken :(

Er zit gewoon een standaard metalen plaatje in, daar is niks aan te verstellen :(
Behalve misschien er wat vanaf slijpen ofzo, maar dan is het dus niet meer geldig volgens de dealer en kan ik net zo goed onbegrensd gaan rijden dan.
Zo ziet het plaatje eruit:

restrictor.jpg
 
hebben ze vast verkeerd plaatje erop gezet en zonder uitdraai ?? dus is het dacht ik nog niet legaal..

jouwn motor hoort gewoon 170a180 te halen.
 
Laten we dat maar niet doen, het schaamrood staat me nu al op de kaken. Ik werd er gewoon door m'n broer in de mercedes uitgetrokken :(

Er zit gewoon een standaard metalen plaatje in, daar is niks aan te verstellen :(
Behalve misschien er wat vanaf slijpen ofzo, maar dan is het dus niet meer geldig volgens de dealer en kan ik net zo goed onbegrensd gaan rijden dan.
Zo ziet het plaatje eruit:

[afbeelding]


PFFFFFF ben ik blij dat ik dit niet heb hoeven meemaken zeg. sucses met je brommert en dat ie er maar snel uit mag })
 
PFFFFFF ben ik blij dat ik dit niet heb hoeven meemaken zeg. sucses met je brommert en dat ie er maar snel uit mag })

Ja, het was een van de meest traumatiserende ervaringen uit mijn leven ;)
Officieel moet hij nog een jaartje op 25kw staan, maar ik denk niet dat ik dat zo lang kan volhouden })
 
Ooh dat is ook niet best voor de slijtage van je motor..... Ik zou nooit zo'n porno bike op 25kw zetten... Heeft zo'n ding geen 2etype goedkeuring dan kan je via de rdw een 25kw kenteken aanvragen en dan gewoon ontgrensen zodra je het kentekenbewijs hebt.
 
Meteen er uit laten halen, hier klopt niets van. Een vriend van mij heeft ook een 25kW Daytona. Deze is op het gas begrensd, hij heeft dus een hele korte slag op het gashendel. Motorisch is er niets veranderd en hij rijd met gemak 180. Ik zou er nog eens goed naar laten kijken, desnoods door een ander bedrijf
 
tja mijn bandit 600s haalt met windtegen 120 op de GPS (130 op teller, grootverschil)
hardste tot nu toe is 152 op de gps (heuvel afwaarts in belgië omlaag naar viaduct)

nog maar tot half november! :P :P :P
 
Ik heb een Triumph Daytona 675 en die is onlangs door de dealer op 25kw gezet.

Nu heeft deze een topsnelheid van 135 op de teller. Is dit normaal, aangezien ik in z'n 2 al bijna 120 rijd.
Heeft er hier iemand ervaring met motors die op het gas begrenst zijn?

Vreemd dat de Daytona zo slecht loopt op 25 Kw. Is hij door een officiele dealer op 25 kw gezet? De SV van mijn dochter staat ook op 25 kw maar loopt nog prima.

Ga anders eens langs Tovami in Goes om hem af te laten stellen.
 
Vreemd dat de Daytona zo slecht loopt op 25 Kw. Is hij door een officiele dealer op 25 kw gezet? De SV van mijn dochter staat ook op 25 kw maar loopt nog prima.

Ga anders eens langs Tovami in Goes om hem af te laten stellen.

Ja, door een officiële dealer. Ik ga ook zo snel mogelijk naar een andere dealer toe, want deze heeft meerdere fouten gemaakt en heeft me heel veel geld gekost.
Het blijkt dus dat ik een van de weinigen ben met zo'n lage topsnelhied, dus hoop ik dat dat zo snel mogelijk opgelost wordt :)
 
Begrenzen op gas is het meest effectief, op de testbank kunnen ze hem dan netjes tot 25Kw maken. Lijkt me stug dat hij dan zo langzaam rijdt.
Mijn vorige motor (CBR600f uit '99) was legaal begrensd (met officiele 25Kw-kitje) en liep 185 km/u. Huidige motor (Fazer 600 uit 2000) loopt 170 met 25Kw!
Maarja, harder dan 140 rijdt ik eigenlijk toch nooit, dus voor mij niet zo boeiend!
Succes!
 
Begrenzen op gas is het meest effectief, op de testbank kunnen ze hem dan netjes tot 25Kw maken. Lijkt me stug dat hij dan zo langzaam rijdt.
Mijn vorige motor (CBR600f uit '99) was legaal begrensd (met officiele 25Kw-kitje) en liep 185 km/u. Huidige motor (Fazer 600 uit 2000) loopt 170 met 25Kw!
Maarja, harder dan 140 rijdt ik eigenlijk toch nooit, dus voor mij niet zo boeiend!
Succes!

Bedankt :)
Maar ik loop hier echt niet te liegen of zo hoor. Waarom zou ik dat doen? Wat voor voordeel zou ik daar uit halen?
Ik heb juist van meerdere mensen gehoord dat begrenzen op de cdi de beste manier is. Helaas is het voor de Triumph alleen legaal als die op gas begrenst is en dat is dan ook precies gebeurd bij de dealer.
Dat is waar ik nu ook zo ontevreden over ben, omdat nu de top zo absurd laag is en ik er zelfs door auto's uitgetrokken wordt ;(
 
Laten we dat maar niet doen, het schaamrood staat me nu al op de kaken. Ik werd er gewoon door m'n broer in de mercedes uitgetrokken :(

Er zit gewoon een standaard metalen plaatje in, daar is niks aan te verstellen :(
Behalve misschien er wat vanaf slijpen ofzo, maar dan is het dus niet meer geldig volgens de dealer en kan ik net zo goed onbegrensd gaan rijden dan.
Zo ziet het plaatje eruit:

[afbeelding]

Wat de dealer daar zegt is gelul.
Het gaat erom: jouw motor mag max. 25kw hebben. Als je met méér kw's gaat rijden, heb je daar geen rijbewijs voor, en dekt je verzekering niet bij een ongeval. EN je kan een bon krijgen van oom agent.

In jouw geval: jij moet weten hoeveel KW je fiets nu heeft. Daar kom je alleen achter door hem op een testbank te zetten. Als ik jou was zou ik dát laten doen.
Je dealer heeft ongetwijfeld zo'n ding staan, en het kost hem 10min om te kijken hoe en wat. Jij hebt hem gevraagd (neem ik aan) om hem te begrenzen tot 25KW (dus niet tot 20 KW). Ik zou er dus lekker bij blijven staan, en goed meekijken met wat hij doet.
Mocht het minder KW's zijn, laat je hém dat lekker oplossen op ZIJN kosten! :W
 
Dat vind ik nou ook!
De dealer heeft alleen geen testbank staan en wil niks aan het plaatje veranderen omdat die verzegeld is :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan