Topsnelheid CBR 900 RR

cupra_luis79

Rookie
20 mrt 2005
14
0
Grave
Hallo,

Wat zou de tellertop moeten zijn van een 1998 Fireblade? Helemaal origineel (behalve open uitlaat).

Ik kwam gisteren namelijk niet verder dan 255 km/h op de teller.

Omstandigheden:
- bestuurder van 100 kg
- geen leren pak (fladderpak)
- motor is ingevoerd en pas sinds kort op origineel vermogen (1e keer topsnelheid)
- in de 6e versnelling komt het toerental niet verder dan +/- 9.000

MVG Jeroen
 
Volgenns mij moet ie harder kunnen.
Je fladderpak helpt niet mee, maar kan niet de oorzaak zijn van zoveel verschil.
Lag je er plat op?

Aniewee Dynorun en je weet genoeg :Y

Succes
 
- uit welk land komt de blade??
- Krijgt ie genoeg, lucht, benzine en zulk soort dingen?? heb je dat al nagekeken??
- zit er bij jouw al een ram-air, zo ja dan moet je de flapper-mod-valve uitschakelen. dat is een klep die ervoor zorgt dat er binnen een bepaald toerental, de inlaatlucht wordt geknepen. zit in de luchtinlaat. Dit ding slaat nergens op, is alleen vanwege wettelijke bepalingen een noodzaak. (geluid e.d.) maar scheelt wel voor je verbranding, en dus vermogen.
- en een dyno-run kan heel veel zeggen!!!! ;) , wel bij een goed erkende dyno, zelf ervaring mee gehad. Aart Nolen in strijen = toppie ;)
 
Ik heb een CBR 900 RR "97
Ik haal een snelhijd van 260 km/h
in een leren pak strak plat op de tank
onder het kuipruitje.

De Blade is helemaal orgineel.
 
Ik heb ook een 97

-nikko carbon demper
-dynojetkit
-K&N luchtfilter
-en 1 tand kleiner voortandwiel

Ik haalde 270 op de teller vorige week, en wou echt niet harder.
 
Ik heb ook een 97

-nikko carbon demper
-dynojetkit
-K&N luchtfilter
-en 1 tand kleiner voortandwiel

Ik haalde 270 op de teller vorige week, en wou echt niet harder.


hee waus,

doordat je een kleiner tandwiel hebt, klopt je kilometerteller niet meer. je maakt meer toeren, waardoor je meer omwentelingen maakt. Maar je hebt daarintegen wel meer trekkracht onderin.

Zelf heb ik ook een kleiner tandwiel maaruh, mijn kilometers lopen weg, terwijl het blok (werkelijke kilometers) minder loopt. Dus het lijkt alsof 270 gaat, maar dat in werkelijkheid wel 240 zijn.
 
Zelf heb ik ook een kleiner tandwiel maaruh, mijn kilometers lopen weg, terwijl het blok (werkelijke kilometers) minder loopt. Dus het lijkt alsof 270 gaat, maar dat in werkelijkheid wel 240 zijn.
[/quote]

yep heb je helemaal gelijk in :Y bedoelde dus 270 op de teller. Mijn broetje heeft een blade uit 95 en knalde me nog ff flink voorbij. Ach hard rijden is niet belangrijk, snel optrekken vind ik veeel leuker !
 
Vind het ook niet belangrijk, maar ik heb er 240 mee gereden, kon niet zien op hoeveel toeren ik toen zat, helm zit dus niet helemaal perfect.......SCHUDDEN!!! Maar was dus niet voluit, ik heb een 97'er met BOS carbon demper. Moet nog afgesteld worden.

Hoe hard ie loopt is leuk om een x uit te proberen, verder is het alleen heel leuk om hard te acceleren. Topspeed zegt mij weinig.
 
Moet toch rapper kunnen lijkt me. Ik heb diverse dingen getest met mijn CBR600F en haal strak in pak en plat op de tank 250 op de teller, dat was 238,9 op de digi die ik erop heb gezet.

Jas/broek of compleet pak scheelt je 5 tot 10km/u topsnelheid, maar ik voel me niet veilig boven de 200 met lossen broek en jas aan.

Denk dat de 900RR toch wel 270+ op de teller moet halen eigenlijk. Heeft ie recent een beurtje gehad, olie- en luchtfilters vervangen, olie vervangen (en dus op pijl), afstelling van de carburatie etc....

En als het een 25kw is geweest moet ie natuurlijk aardig wat km's losgereden worden (veel variatie in toeren).
 
Het was geen 25 Kw, maar teruggezet naar 98 pk ivm duitse verzekering.

Ik lag aardig plat op de tank. Kan niet platter vanwege lengte (200 cm).

Zal het volgende week nog een proberen.

gr. Jeroen
 
IK had een '95 blade met 136 PK op het achterwiel.

Met veranderde nokkenassen, laser uitlaat, dynokit, k&n filter.

En die heb ik op de teller net boven de 300 gehad.

Een goed afgestelde blade moet zeker 285 , 290 halen
 
Trekt ie tot 200 wel goed etc?

Gewoon afentoe nog eens proberen en dan in 5 zover mogelijk doorhalen, en kijk uit voor onze vrienden he ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan