topsnelheid cbr600

Met 270 teller KM's mag je je handjes dichtknijpen (heb ooit 272 op mn '02FS gezien).
 
Ligt er een beetje aan of het alleen de demper is, of vol systeem.
Maar ik denk dat je 270 Teller km's wel moet halen, zal zo'n 255 echte km's zijn.
 
opletten :)
 
Laatst bewerkt:
betreft een compleet systeem en zou op de teller van een blade ook die 270 lopen?

is de motor van een kennisje van me, uiteraard altijd de bekende grote verhalen maar leek me nogal overdreven zodoende. moet er wel eerlijk bij zeggen dat hij het ding wel best rap is en dat ik wel moet blijven opletten :)

270 op de teller gaat wel lukken met een compleet systeem.
Alleen moet je er wel een beetje geduld voor hebben ;)
 
<-- had een volledig yoshimura systeem eronder liggen voor een CBR 600 F uit '92. ben helaas aan 25kw gebonden dus de prestaties waren met systeem minder als met orginele uitlaat. En hij liep er slechter mee. Maar nu haal ik de 200 wel.
 
Maak geen kont uit voor eindsnelheid wat voor pijp je erop heb.
Die verschillen in pk zijn overigens ook marinaal ,maar stel dat je er 5 pk bij zou hebben (dyno) ga nog steeds niet harder met je mooie full-kachelpijp.
Je brommer wordt alleen krachtiger.
 
Maak geen kont uit voor eindsnelheid wat voor pijp je erop heb.
Die verschillen in pk zijn overigens ook marinaal ,maar stel dat je er 5 pk bij zou hebben (dyno) ga nog steeds niet harder met je mooie full-kachelpijp.
Je brommer wordt alleen krachtiger.
:z

Ik ben met je eens dat je met alleen een demper en geen aanpassingen in de carburatie weinig tot niks wint. Maar met een volledig systeem (en dynojetkit en open luchtfilter en afstellen op een bank) is er echt wel wat vermogen te winnen. En meer topvermogen = meer snelheid.
 
Maak geen kont uit voor eindsnelheid wat voor pijp je erop heb.
Die verschillen in pk zijn overigens ook marinaal ,maar stel dat je er 5 pk bij zou hebben (dyno) ga nog steeds niet harder met je mooie full-kachelpijp.
Je brommer wordt alleen krachtiger.

Regelrecht van een brommerforum :z

Vaak haalt een 600 niet de toerenbegrenser in ze 6. Met ander uitlaat systeem gaat dat dan wel lukken dus meer snelheid ;) Zeker met tegen wind })
 
:z
Brommer forum ? jij wel met je vespa !

als je in z`n 6 zeg 13.000 toeren maakt , ga volgens mij echt niet harder met een andere uitlaat. tenzij de andere uitlaat ervoor zorg dat je meer toeren kan maken.
Dus hogere snelheid.
 
:z
Brommer forum ? jij wel met je vespa !

als je in z`n 6 zeg 13.000 toeren maakt , ga volgens mij echt niet harder met een andere uitlaat. tenzij de andere uitlaat ervoor zorg dat je meer toeren kan maken.
Dus hogere snelheid.

Meer pk's (bij dezelfde overbrengingsverhouding ;) ) betekent doorgaans een hogere topsnelheid. Die toename is echter bij 5 pk extra maar heel weinig want de luchtweerstand neemt kwadratisch toe. Dus met een andere demper zul je qua topsnelheid niet veel resultaat boeken. Dan kun je beter een turbo of nos monteren :+
 
dus als die jongen zegt 270 op de teller te hebben, dat ook op de teller van een mederijder met een blade gehad te hebben zou kunnen kloppen??

komt dan overeen met 250-260 echte kilometers??

rij zelf een gsx750f (oude type) en blijf denken dat ik sneller ben hehehe
Harder dan 250 echte km\'s loop ie echt niet hoor.
 
uitlaat alleen veranderen is behoorlijk onnozel


denk maar logisch na....als je de uitstroom groter maakt...maar de instroom niet


veranderd er toch lekker nix.....

en als dat wel gebeurt.....was ie dus al geknepen op de uitlaat.


wil je maximale...dan altijd KN luchtfilter...tesamen met andere uitlaat.



en met een dynojet kun je event. nog een dipje eruit halen....mocht die er nog inzitten.
 
:z
Brommer forum ? jij wel met je vespa !

als je in z`n 6 zeg 13.000 toeren maakt , ga volgens mij echt niet harder met een andere uitlaat. tenzij de andere uitlaat ervoor zorg dat je meer toeren kan maken.
Dus hogere snelheid.
Wat jij zegt klopt... ALS je in de 6 de toerenbegrenzer ingaat. Dan kun je idd alleen harder gaan door het maximum toerental te verhogen of de gearing aan te passen (lees: ander tandwiel).

Een standaard CBR600 zal echter, over het algemeen, in 6 niet in de toerenbegrenzer komen. Hij zou misschien nog 1000 toeren meer kunnen maken, maar hij komt vermogen tekort om de snelheid die daarbij hoort te halen. Vergroten van het vermogen zorgt er dan dus voor dat ie die snelheid dan wel kan maken (en dus ook meer toeren gaat maken).
 
Terug
Bovenaan Onderaan