Topsnelheid Gsx-r 600 K2

PeterJ

Rookie
1 mrt 2006
18
0
Doetinchem
Ik zie overal verschillende topsnelheden staan van de Gsx-r 600.
Wat is jullie top op de klok. (geen echt KM's maar tellersnelheid).

Ik ben erg benieuwd!!

Maakt een sportuitlaat nog wat uit?
 
Denk maar aan een kmtje of 275 per uur gemiddeld... (teller)

Allemaal zijn de motoren anders, denk aan uitlaten, uitlaatsystemen, luchtfilters etc. etc.

De ene heeft wel 299 met zn 600 gereden... :Z
Maar heeft een andere tandwielverhouding(om harder op te trekken), waardoor je eigenlijk op top alleen maar langzamer gaat. De teller geeft dan echter wat anders aan.


Als je tandwielverhouding standaard is, en je hebt top gereden, zou ik zeggen trek dr 12% van af(ong. tellerafwijking), dan heb je je echte topsnelheid in echte km/h (wijkt ook nog wat af, tenzij je erachter kan komen wat het echte percentage van je tellerafwijking is.)

Of je gaat met GPS meten.
 
Nee is inderdaad ook niet belangrijk..heb er op dit moment 283 op de klok gehad.
Krijg over 2 weken een nieuwe uitlaat op en ben benieuwd of het veel scheelt.
Ik ben benieuwd of andere hogere snelheden hebben gehaald.

Woon tegen de grens aan dus deutsche Autobahn ist nabei....
 
Nee is inderdaad ook niet belangrijk..heb er op dit moment 283 op de klok gehad.
Krijg over 2 weken een nieuwe uitlaat op en ben benieuwd of het veel scheelt.
Ik ben benieuwd of andere hogere snelheden hebben gehaald.

Woon tegen de grens aan dus deutsche Autobahn ist nabei....

Uitlaat zal best iets uitmaken... Denk wel dat ie afgesteld moet worden, anders kan die nog best is meer gaan verbruiken met als nadeel dat ie nog slechter gaat lopen ook (merk je niet, door het nieuwe hardere geluid)

Maar denk ook aan factoren als windsnelheid met top rijden, die je op die dag had... is nooit helemaal hetzelfde... volgende keer heb je bijv. harde wind tegen, en doet ie bijv. maar 278... k zeg maar wat.

Als je echt hard wil blazen op top moet je een 1000 hebben, mja, die gaan ook allemaal 299... op de teller...
 
Ik heb ook 275 op teller gehad......

Nu ik met een kleiner tandwiel rij weet ik het nie.....nog nie geprobeert :+

Gps is idd de uitkomst om te kijken hoe hard hij kan, maar ik zeg altijd (sinds

ik gepakt ben met de auto) hard rijden kan iedereen.

{img}C:\Documents and Settings\christian\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\foto's motor\verkleind.JPG[/img]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/411705/17494311128909170b68497f08b5c061 (verkleind.JPG)​
 
En met groter achtertandwiel ben ik niet altijd zeker dat de motor langzamer gaat. Mijn motor liep eerst op top niet de begrenzer in (meerdere keren getest) en loopt nu gemakkelijk de begrenzer in. Ik moet wel zeggen dat ik liever genept wordt en knoepert hard rijd dan de echte snelheid te zien. 299 klinkt leuker dan dat je dan "maar" 270 a 280 rijdt. Dus liever nep dan echt en anders maar een speedhealer aanschaffen.

Of natuurlijk een 1000.
 
En met groter achtertandwiel ben ik niet altijd zeker dat de motor langzamer gaat. Mijn motor liep eerst op top niet de begrenzer in (meerdere keren getest) en loopt nu gemakkelijk de begrenzer in. Ik moet wel zeggen dat ik liever genept wordt en knoepert hard rijd dan de echte snelheid te zien. 299 klinkt leuker dan dat je dan "maar" 270 a 280 rijdt. Dus liever nep dan echt en anders maar een speedhealer aanschaffen.

Of natuurlijk een 1000.

Als je nadenkt weet je dat ie nu de begrenzer inloopt door die andere tandwielverhouding....
En je gaat inderdaad ff wat langzamer... anders kan je niet die begrenzer inrijden... simpel het vermogen niet voor...



merk je nou veel verschil met optrekken??
 
Ja da zou best wel eens kunnen :Y :Y :Y :Y :Y

Was dat op da mooie stukje :X stukje waar je lekker kunt :]

Ehh ,geef eens een hint :?

Bij Axel ,oftewel de Vlakte
Onder de DOW
Terneuzen -> Phillipine -> Ijzendijke
Hoofdplaat binnendoor naar Breskens

Ik heb je wel gezien ,weet dus alleen niet meer waar |(
 
Optrekken gaat krachtiger, weet niet of het sneller is. Je voelt meer vermogen. Ook is het wheelien (daar deed ik het voor) stukken makkelijker geworden.
Verder is er nog niet heel veel te ontdekken, maar het zijn maar 2 tanden extra. Ook de afwijking op de teller is niet veel groter geworden. Heb van te voren een aantal meetpunten gedaan en vanuit daar gekeken hoeveel verschil er in de toeren zat. Weet niet of het zo goed was, maar het verschilde maar max. 600 toeren.
 
Ehh ,geef eens een hint :?

Bij Axel ,oftewel de Vlakte
Onder de DOW
Terneuzen -> Phillipine -> Ijzendijke
Hoofdplaat binnendoor naar Breskens

Ik heb je wel gezien ,weet dus alleen niet meer waar |(

Ik denk de vlakte.

WEl lang geleden dat ik daar ben geweest.

Morgen ga ik een toerrit rijden.

Ik hoop dat het droog blijft :}
 
Ze geven voor morgen ochtend droog en morgen middag regen af dus ;(

Hoop echt dat et morgen droog blijft
's middags nog effe langs de DOW en de Vlakte :]
 
Ze geven voor morgen ochtend droog en morgen middag regen af dus ;(

Hoop echt dat et morgen droog blijft
's middags nog effe langs de DOW en de Vlakte :]

Ik hoop dat paulus pietsma het nie goed heeft met de regen voor s'middags!!! ;( ;(

Morgen ga ik eerst nog ff in ter. rijden en daara met en mannetje of 20 door de tunnel :] :Y
 
Alle 20 tegelijk niet nee })

Net voor je de tunnel uitkomt (laatste 1,5 km) de open dempers effe terug laten zakken naar ongeveer 40 km/h en dan tegelijk effe open trekken :9~ })

Ik zou er nou al geld voor willen geven om dat te zien (ehh ,horen O-) )

Mij is verteld dat het beginstuk en het eindstuk niet gemeten worden in de tunnel dus het zou finaciel verantwoord moeten zijn dit grapje :Y (ben er alleen niet zeker van of het zo is |( )
 
Alle 20 tegelijk niet nee })

Net voor je de tunnel uitkomt (laatste 1,5 km) de open dempers effe terug laten zakken naar ongeveer 40 km/h en dan tegelijk effe open trekken :9~ })

Ik zou er nou al geld voor willen geven om dat te zien (ehh ,horen O-) )

Mij is verteld dat het beginstuk en het eindstuk niet gemeten worden in de tunnel dus het zou finaciel verantwoord moeten zijn dit grapje :Y (ben er alleen niet zeker van of het zo is |( )
Alleen de eerste twee en halve km is traject controle!!!! *O*
De controle begind gelijk al als je de tunnel inkomt.Je ziet ze net voor de nooduitgang nr 13!
Bovenin, ze zijn nu wel al wat zwart van het vrachtverkeer.
Tot daar is de controle.
De controle begind gelijk al als je de tunnel inkomt.
Was wel heftig hoor zaterdag door de tunnel, ff in zijn twee naar boven met 5 motors. :Y :Y :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan