Topsnelheid Magna VF700

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
Tilburg
Ik heb op het moment een Honda Magna VF700 te leen omdat m'n eigen motoren (alle drie!) tegelijk met stukken staan en ik ben niet echt onder de indruk van de topsnelheid.

Als je her en der op internet rondkijkt vind je voor de V45, 750cc dus, een top van iets boven de 200. Het lijkt me dat de 700 daar niet veel voor moet onder doen.

Maar deze krijg ik met de gas vol open tot 95 mijl oftewel 150 km/uur. En in de overdrive loopt dat zelfs nog een beetje terug.

Is dit normaal en ben ik gewoon te veel gewend aan mijn XJ900F met 98 PK of kan hier iets is mis zijn? En wat dan?
 
Is de top belangrijk op een Magna? Lijkt me niet. En een Magna is een amerikaan toch? Grote kans op enorm strenge emissie eisen en dus een erg tam blokkie. Gewoon lekker ontspannen mee tuffen, is dat ding ook voor gemaakt.
 
Is inderdaad een amerikaan. Het maakt me verder weinig uit (en de eigenaresse ook niet) maar het viel me gewoon wat tegen van een motor die toch iets van 80 pk moet hebben.
 
Is inderdaad een amerikaan. Het maakt me verder weinig uit (en de eigenaresse ook niet) maar het viel me gewoon wat tegen van een motor die toch iets van 80 pk moet hebben.
Ik denk dat je geleende Magna inmiddels ook wel wat pk s heft verloren,hoe oud is ie ?.Wat ik met de anderen ook eens ben een Magna is geen motor om topsnelheden mee te rijden,is gewoon niet prettig vanwege de zitpositie vang veel te veel wind.Ik heb een VF750c van het laatste type en zou volgens het boekje een topsnelheid van rond de 220 moeten hebben.Ik heb em wel eens naar de 200 doorgetrokken en dat ging toch echt vlot,maar woei er nog net niet vanaf is gewoon niet prettig.
 
Ook de VF700C moet (op de teller) rond de 200 moeten kunnen komen, die 50 cc maken dat verschil niet. De opgegeven specificaties van de 700 en 750 versies schelen (uit m'n hoofd) nog geen 2 PK.
Het zijn dan geen snelheidsmonsters, maar voor een custom kunnen ze heel behoorlijk meekomen.
Het klopt idd dat de top in de 6e versnelling lager is als in 5, dat komt door de overdrive. 150 is echt veel te weinig.
 
Hulzie, afgelopen woensdag de einddemper verloren op de snelweg. En die is nu dus plat :(

Morgen in Gemert op de low budget beurs eens rondkijken en anders heeft Vleer er nog één liggen.
 
Ik ben de laatste drie jaar eigenaar van een Magna 700 uit 1986 geweest. Deze motor was in gode staat, goed onderhouden en had 27.000 miles gelopen. Als ik er alleen op reed kwam hij na even (niet lang) aanhouden op de snelweg (Duitsland) op 190 km, met lichte tegenwind. Met duopasagier 185.
Het is dan niet echt comfortabel meer, maar de motor is goed te besturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan