Topsnelheid XJ600s diversion 25Kw

Furiousz

MF veteraan
5 apr 2005
5.831
0
Westwoud
Hallo, dit is mn eerste post op het 25kw forum :)

Ik heb een Yamaha Diversion xj600s ,25Kw(met onderkuip).
Als ik op de snelweg rij, dan gaat hij max. 135,
en met wind mee, plat op de tank: 140. Is dit normaal??
Ik weet dat het zowiezo geen snelle fiets is, maar er moet
toch wel meer uit te halen zijn dan dit, of niet?
 
dit is niet normaal.

normale snelheden van 25kw machines liggen tussen de 150 en 190 kmh.
 
de leendiversion die ik van motoport meekreeg ging plat op de tank 185 oid.
 
Laatst bewerkt:
met wind tegen kon ik met mijn div ook niet harder als 135. windje mee/wind stil ging t toch 160 en een beetje wat. maar morgen wordt ie nieuw afgesteld en nagekeken. misschien dat ik dan weer wat harder kan. (of niet...)

edit: en bevalt de div van electronerd? ;)
 
Hoi 25 Kw*er.

Dit is ook mijn eerste post.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat mijn div met 61 Pk (45kw)slechts 190 loopt onder ideale omstandigheden. Heb ik een windje tegen dan gaat ie met moeite voorbij de 175 |( . Ik ben 1.85 / 76 kg.
Misschien dat je met afstelling (bandenspanning/kettingspanning ok?) en een beetje geluk er 10 km/h aan kan plakken. Uiteindelijk blijft een div 600 toch een trage fiets. Zeker met 25 Kw.

Succes.
 
Hoi 25 Kw*er.

Dit is ook mijn eerste post.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat mijn div met 61 Pk (45kw)slechts 190 loopt onder ideale omstandigheden. Heb ik een windje tegen dan gaat ie met moeite voorbij de 175 |( . Ik ben 1.85 / 76 kg.
Misschien dat je met afstelling (bandenspanning/kettingspanning ok?) en een beetje geluk er 10 km/h aan kan plakken. Uiteindelijk blijft een div 600 toch een trage fiets. Zeker met 25 Kw.

Succes.

:^ ,

zeker de 600 serie is nou niet bepaald een snelle vogel. Misschien moet je eens een andere tandwielverhouding proberen. Scheelt in acceleratie, maar je wint in topsnelheid 8-)

Persoonlijk zou ik 'm zo laten. Hard optrekken, bochtjes etc. vind ik leuker dan hard rechtdoor :)
 
Hoi 25 Kw*er.

Dit is ook mijn eerste post.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat mijn div met 61 Pk (45kw)slechts 190 loopt onder ideale omstandigheden. Heb ik een windje tegen dan gaat ie met moeite voorbij de 175 |( . Ik ben 1.85 / 76 kg.
Misschien dat je met afstelling (bandenspanning/kettingspanning ok?) en een beetje geluk er 10 km/h aan kan plakken. Uiteindelijk blijft een div 600 toch een trage fiets. Zeker met 25 Kw.

Succes.

Ik zal vanmiddag de bandenspanning ff controleren. Maar ik begrijp dus dat de snelheid gewoon normaal is. Nouja, moet ik het maar mee doen dan he!(nog 2 jaar...)

In elk geval bedankt voor de reacties!
 
Dat doet mijn onbegrensde versie ook :X 8-)


hmmm het scheen toch echt een 25kw'er te zijn :P heb ik expres nog omgevraagd...

3e keer dat ik mijn motor voor een garantiegevalletje kwam brengen kreeg ik bijna een R1 mee. heb maar verteld dat ik 25kw rbw had en die R1 iets te snel voor me was :P
 
is normaal hoor, diversion 600 is een 2 klepsblok, (8totaal dus) en dat loopt gewoonweg niet zo hard als een 4 klepper (16totaal dus).
 
dat maakt geen flikker uit, mijn GS haalt met 25kw ook 160/170(en das ook een 2 klepper)
 
Mijn 25KW div haalt onder normale omstandigheden zo'n 150 km/h.

Itt een CB500 is een div goed te rijden als een 25KW machine, houdt voldoende pit over. Ik heb een keer op een geknepen CB500 gereden, nog niet bijna vergelijkbaar met een div...
 

Trap m even een versnelling terug dan. In de 5e wil ie net iets harder geloof ik. Moet je (met een beetje wind mee) tegen de 160 kunnen halen.
Ik was alleen wel 25 kilo lichter dan jou :P
Owja, wel plat op de tank, en een minuutje wachten

:^ ,

zeker de 600 serie is nou niet bepaald een snelle vogel. Misschien moet je eens een andere tandwielverhouding proberen. Scheelt in acceleratie, maar je wint in topsnelheid 8-)

Persoonlijk zou ik 'm zo laten. Hard optrekken, bochtjes etc. vind ik leuker dan hard rechtdoor :)

Kun je juist beter een tandje de andere kant op nemen, bij 25kW. Trekt ie harder op, en zit wat hoger in de toeren in de laatste versnelling. Haalt hij misschien nog een ietsje hogere snelheid. Maar dat bereik je eigenlijk ook in de 5e versnelling. 6e is een soort overdrive dacht ik..

dat speelt al parten... verkeerd afgesteld? vage tandwiel verhouding?

Motor is wel goed afgesteld, loopt goed. Tandwiel verhouding is origineel geloof ik. Misschien kan je even naar de kettingspeling kijken, heb ik nooit wat aan afgesteld. Ook weer even goed smeren (elke 3 á 400km). Kan misschien net iets schelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan