Topsnelheid Yamaha Virago 125

Bellie82

Rookie
20 aug 2006
2
0
Ham
Graag had ik geweten wat de topsnelheid van zo'n Yamaha Virago 125 is. Kan iemand mij hierop een antwoord geven?
Alvast bedankt!
Isabelle
 
ok uitzien naar iets anders dan :-)

Bellie,
Als je op zoek bent naar je eerste motorfiets mag je volgens mij zelfs zonder ervaring niet beginnen op een 125. Die zijn levensgevaarlijk want je hebt geen power genoeg om mee te kunnen in het verkeer, en je plek op de weg is toch echt tussen de auto's. Heb je een zwak voor choppers, kijk dan es uit naar een virago535. Die zijn niet te groot, zeer makkelijk te rijden, en hebben meer dan voldoende kracht. Ideale fietsen om op te leren rijden, en hebben een cardan ipv ketting wat nog zo makkelijk is. Trouwens het is niet de topsnelheid die van belang is op een dergelijke fiets, maar wel de comfortabelste max snelheid. En die ligt voor een virago 125 op pakweg 80. Daarboven moet het motortje teveel toeren maken, het gaat wel maar daar is em niet voor gemaakt. Een virago535 doet het prima rond de 110km/u, en kan ook wel es een tijdje 140.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik ben het met je eens dat je geen topprestaties moet verwachten bij een 125, maar snelheden van 170 km/u zijn geen uitzonderingen voor de nieuwe 125cc'tjes hoor! Dus zo gek vond ik de vraag nog niet
:)
Een Virago 125 is geen nieuw 125'je meer...
En als een 535 al 160 loopt (Ik vermoed dat Theaterbeest een betrouwbare bron is gezien z'n ondertitel) moet je vaan 125'je niet te veel meer verwachten :P
 
Tja, ik ben het met je eens dat je geen topprestaties moet verwachten bij een 125, maar snelheden van 170 km/u zijn geen uitzonderingen voor de nieuwe 125cc'tjes hoor! Dus zo gek vond ik de vraag nog niet
:)
Als je 't over 170 km/u hebt dan bedoel je waarschijnlijk een motor als de 2-takt Aprilia RS125 met iets van 33 pk met GP stroomlijn / gewicht. Niet helemaal hetzelfde als de Virago, da's ongeveer als een Harley vergelijken met een ZZR1400 op topsnelheid. :+
 
verkijk je inderdaad niet op zo'n 125cc virago, heb
ook zo'n ding gehuurd in griekenland en moet zeggen
dat meerijden met het verkeer zeker geen probleem
is.
Ook het rijden op de grote weg bij zo'n 120km gaat
lekker en relaxt.
Dus als je een motor zoekt voor in de stad en binnendoor
dan is dit helemaal geen rare keuze.

groet Zeldzame
 
120 km/h wat voor deze motorfiets echt het max is rijd absoluut waardeloos , alles trilt en je hebt het gevoel dat de motorfiets elk moment kan ontploffen beter is een dikke overkill te nemen zodat je met gemak en vlot weg kan komen , zeker met het agressieve verkeer tegenwoordig . Dus beter een virago 535 .
 
Reken je toch de eindsnelheid ff uit d.m.v. toeren en gearing.

Maar verkijk je niet op cc's. M'n oude scooter wilde 95 echte Km/h met een 70cc. Van Veen Kreilders reden 198~208 Km/h @ top met een 50cc. Met een degelijke afstelling moet imo 140 probleemloos te halen zijn op iedere 125cc (ook 4T).

Moet ik er nog wel ff bij vertellen, dat een kuip enorm scheelt en dat je de virago wel redelijk moet verbouwen voor die eindsnelheid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan