TOR uitlaat zorgt voor veel hoger verbruik.

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Ik heb mijn uitlaat vervangen door een TOR (Triumph Originele) gemapped via TuneEcu (mapping voor open sport uitlaat),maar het verbruik ligt véél hoger...
Heeft iemand de juiste mapping voor een Sprint st 955i van 2002 met open uitlaat?
Wat is de referentie daarvan?
Thanks Guys.
 
Ik heb mijn uitlaat vervangen door een TOR (Triumph Originele) gemapped via TuneEcu (mapping voor open sport uitlaat),maar het verbruik ligt véél hoger...
Heeft iemand de juiste mapping voor een Sprint st 955i van 2002 met open uitlaat?
Wat is de referentie daarvan?
Thanks Guys.
Fabriek af zijn de meeste motoren zuinig afgesteld maar ze lopen daardoor niet optimaal. Door de motor naderhand af te stellen loopt die beter maar kan het wel zijn dat er bij sommige toeren tallen een hogere benzine injectie is ingesteld zodat die ook op dat toerental optimaal loopt. Dus het is niet raar dat je motor meer verbruikt nu. Loopt ie wel netjes?
 
Ik heb ik ook een 955i Sprint maar dan een RS, die staan erom bekend dat ze arm afgesteld staan. Verbruik van 1:20 is dan niet moeilijk te halen. Met TOR uitlaat en tune zit ik nu op 1:17-18 met relatief rustig rijden. Als die van jou veel meer gebruikt dan dat en je rijstijl is enigszins binnen de grenzen van het normale dan is er waarschijnlijk iets mis.
 
Fabriek af zijn de meeste motoren zuinig afgesteld maar ze lopen daardoor niet optimaal. Door de motor naderhand af te stellen loopt die beter maar kan het wel zijn dat er bij sommige toeren tallen een hogere benzine injectie is ingesteld zodat die ook op dat toerental optimaal loopt. Dus het is niet raar dat je motor meer verbruikt nu. Loopt ie wel netjes?
Hij ploft veel en ik heb de indruk dat hij te rijkelijk ingesteld is.
Ik had gehoopt met meer lucht in en uit, juist minder te verbruiken. Ik probeer stock mapping en zie dan zijn verbruik.
 
Hij ploft veel en ik heb de indruk dat hij te rijkelijk ingesteld is.
Ik had gehoopt met meer lucht in en uit, juist minder te verbruiken. Ik probeer stock mapping en zie dan zijn verbruik.
Meer lucht = meer brandstof.
Afstellen doe je op een testbank, dan heb je de juiste map te pakken, niet zomaar er wat in donderen
 
Bij mij het zelfde aan de hand ook triumph (tiger 1050), mijn motor gaat naar frederiks om hem goed af te stellen. Beter dan die tunes inladen die van het internet komen en je de afkomst niet van weet, toch?
 
Het zijn blokken die erg gevoelig zijn voor afstelling. Het beste is om hem inderdaad weg te brengen naar iemand die een map op maat kan maken. Dat maakt een wereld van verschil. de TOR mappen zijn namelijk ook niet optimaal. Absoluut niet optimaal.

Gratis tip: Zorg dat je alles in orde hebt qua onderhoud voordat je gaat mappen. Zorg dat je de gaskleppen synchroon hebt staan e.d. Controleer ook de inlaatrubbers gezien deze wel eens willen lekken en daarmee verneuk je dus die afstelling.
 
Ik heb mijn uitlaat vervangen door een TOR (Triumph Originele) gemapped via TuneEcu (mapping voor open sport uitlaat),maar het verbruik ligt véél hoger...
Heeft iemand de juiste mapping voor een Sprint st 955i van 2002 met open uitlaat?
Wat is de referentie daarvan?
Thanks Guys.


Hier staan de originele Triumph mappings.
Even goed op het vin nummer letten, en of je motor sai heeft (secundary air injection). je moet de (tors) mapping hebben.

 
  • Leuk
Waarderingen: Jim
Terug
Bovenaan Onderaan