Tot hoeveel celcius ga jij hard door de bocht?

Tot hoeveel graden ga jij hard door de bocht?

  • Temperatuur boeit niet

    Stemmen: 17 29,3%
  • Bij minstens 0 graden

    Stemmen: 1 1,7%
  • Bij minstens 5 graden

    Stemmen: 1 1,7%
  • Bij minstens 10 graden

    Stemmen: 8 13,8%
  • Bij minstens 15 graden

    Stemmen: 19 32,8%
  • Bij minstens 20 graden

    Stemmen: 4 6,9%
  • Ik ga nooit hard

    Stemmen: 8 13,8%

  • Totaal aantal stemmers
    58

Rori

MF veteraan
9 mrt 2005
2.113
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Ben vandaag weer ff wezen rijden op de op -en afritten van Best, denk dat het zo'n graadje of 15 was.

Kneedownen ging nog heel veilig allemaal, de weg was immers droog.

Nu ben ik benieuwd waar bij jullie de grens ligt. Heeft niets met kneedownen te maken natuurlijk maar gewoon met hard door de bocht vlammen onder een grote hellingshoek.
 
15 graden.
dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik bij 10 als een natte krant rij ;)
 
als de weg droog is kan je altijd hard door een bocht.
's winters is dat het mooist als de pekel de weg mooi heeft uitgebleekt.
dan kan het best -15 zijn.
dan voel ik me prettiger als in de zomer met al die olie en dieselsporen die je niet meer ziet doordat de hele baan zwart is.
 
Ik neem aan dat je bij -15 dan toch wel hele warme banden nodig hebt om wat grip te vinden.

Van te voren ff een mooie burnout doen of zo :)

Maar goed, jij hebt meer lef als ik dan :Y
 
Buitentemparatuur maakt geen flikker uit.

Duurt alleen wat langer om de banden op temperatuur te krijgen, maar als ze warm zijn ga ik net zo hard door de bocht bij -5 als bij +20.
 
Ik vind het allemaal wel mooi in theorie dat je met -5 net zo hard door de bocht gaat als met 20.

Toch wil ik het wel eens zien, want in de praktijk zie ik het toch nog niet gebeuren :N
 
Ik weet er niks van wanneer het gevaarlijk wordt eigenlijk |(
Bij de VRO3 was het iets van 8 graden ofzo, en de instucteur gaf ook aan dat zolang het niet vriest en de weg droog is je met warmgereden banden gewoon kon gaan, maar dat voelt bij mij toch niet echt prettig. Voor een kneedown bocht met 180 heb ik het toch liever boven de 22 graden :X

15 graden is tot nu toe wel mijn minimum voor kneedownen...
 
Het zit denkik tussen de oren, maar ik wil sowieso droog weer, droog asfalt, boven de 15 graden en liefste volop zon, dan ga ik er vol voor, anders liever een tandje terug.
 
Ik vind het allemaal wel mooi in theorie dat je met -5 net zo hard door de bocht gaat als met 20.

Toch wil ik het wel eens zien, want in de praktijk zie ik het toch nog niet gebeuren :N

Hoeft ook niet.

Tijdens een van de opleidingen bij -3 op het circuit gereden ook de noodstop en remmen in de bocht zijn gewoon met plezier weer behandeld.
In je hoofd doet t wel wat met je, maar om nu te zeggen dat de snelheden echt veel lager lagen dan zomers :? :N
 
Dat zeg ik het zit allemaal tussen je:..............
full
 
Ligt misschien ook aan de banden.. Ik heb BT020's eronder, en doe met koud of nat weer toch echt wel rustig aan. Heb het idee dat die banden wat langzaam op temperatuur komen, dus doe alleen maf bij stralend weer :+
 
Rijden jullie allemaal alleen maar op het circuit of zo? Op de openbare weg is de temperatuur echt van ondergeschikt belang.... regen, troep en andere weggebruikers veel bepalender.

Ach, ik denk niet dat dit soort wijze tips hier toehoorders heeft ;)
 
Buitentemparatuur maakt geen flikker uit.

Duurt alleen wat langer om de banden op temperatuur te krijgen, maar als ze warm zijn ga ik net zo hard door de bocht bij -5 als bij +20.
Dat je het doet OK, maar heb je ook echt (bijna) even veel grip eigenlijk :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan