Tot hoeveel celcius ga jij hard door de bocht?

Tot hoeveel graden ga jij hard door de bocht?

  • Temperatuur boeit niet

    Stemmen: 17 29,3%
  • Bij minstens 0 graden

    Stemmen: 1 1,7%
  • Bij minstens 5 graden

    Stemmen: 1 1,7%
  • Bij minstens 10 graden

    Stemmen: 8 13,8%
  • Bij minstens 15 graden

    Stemmen: 19 32,8%
  • Bij minstens 20 graden

    Stemmen: 4 6,9%
  • Ik ga nooit hard

    Stemmen: 8 13,8%

  • Totaal aantal stemmers
    58
Rijden jullie allemaal alleen maar op het circuit of zo? Op de openbare weg is de temperatuur echt van ondergeschikt belang.... regen, troep en andere weggebruikers veel bepalender.

Ach, ik denk niet dat dit soort wijze tips hier toehoorders heeft ;)

Sommige bochten op de openbare weg doen toch verdomd veel aan circuitbochten denken hoor O-)

En die rijden we dan erg veel zeg maar, dus ja, dan is de temperatuur van de banden toch wel erg belangrijk om hard/harder/hardst door de bocht te komen *D
 
Die krijg je idd niet zo warm nee, maar op de openbare weg ga ik ook niet op de limiet rijden.

Jij wel R.I.H.E.N, de schrik van weert :X

Verdomd mooi filmpje van op Assen btw :}
 
Laatst bewerkt:
Die krijg je idd niet zo warm nee, maar op de openbare weg ga ik ook niet op de limiet rijden.

Jij wel R.I.H.E.N, de schrik van weert :X

Verdomd mooi filmpje van op Assen btw :}

Dus echt niet :N

Ik Rij op de weg dus echt niet op the grens,zou niet goed zijn.

Ga maar mee na het circuit dan weten jullie waar ik het over heb.

Kweet zeker dat je dan wat beter nadenkt dana op de weg.
 
Ja tuurlijk, daarom zeg ik ook dat ik niet op de grens rij.

Maar hoorde van jeroen ( kawamenneke met wie ik altijd rij ) dat je op de weg een mooi tempo aanhoud. Dus als die uitnodiging ook een keer voor op de weg staat ga ik daar graag op in.

Circuitrijden wil ik zeker doen maar kost ook wat he, zeker ook risicovol omdat ik geen all risk heb.
 
met mijn xj700s met achterschokbrekers die schreeuwen om vervanging rijd ik als een oud (epiletisch-) wijf (maar ben man overigens). op de rechte stukken bulderen de open uitlaten om het hardst, maar nie in de bochten (moet toch maar eens een oproep plaatsen voor goede 2e hands schrokbrekers..)
 
Begin rustig te rijden en bekijk het wegdek gewoon goed, en
merk wel aan de motor hoe hij reageert. Rij liever wel
met iets warmer en droog weer, hoef dan niet al te veel
onderkleding onder het pak!

:]
 
Deze foto was bij 10 graden :]

Gewoon langzaam opbouwen en dan voel je vanzelf tot hoever je kan gaan.



full

 
Laatst bewerkt:
Rijden jullie allemaal alleen maar op het circuit of zo? Op de openbare weg is de temperatuur echt van ondergeschikt belang.... regen, troep en andere weggebruikers veel bepalender.

Ach, ik denk niet dat dit soort wijze tips hier toehoorders heeft ;)

Helemaal gelijk my friend...laat ze maar lullen tot ze op hun bek gaan door wat ijzel in een bocht of een plasje olie..dan leer je het wel af..Ik heb het dan over winter rijden en niet 10 graden of zo..das een beetje frisjes..

Er is ook nog zoiets als verantwoord rijden..kijk als je absoluut zeker weet dat er niks aan het handje is ..dan go go met verstand.

Maar wegdek telt tegenwoordig ook mee....wat een gaten....net zoals die ene bij linksaf uit de utrechstebaan (a12 bak) bij de stoplichten richting provincie huis..mn schakelpedaal schoot in een andere versnelling door de klap.

We zullen wel zien hoe stoer die gasten zijn in de winter.


Baksteen geloof ik wel die heeft genoeg winterervaring en weet waar die hard kan gaan en zich moet inhouden. Idd tis allemaal tussen de oren..stukje gezond verstand gebruiken voordat er weer rijder is opgehitst en morgen voor apengapen tussen de vangrail ligt.

Weet hoe, waar, waarom en wanneer je het doet.


Dit is wat anders dan "I love afstand" shit...
 
Laatst bewerkt:
Deze foto was bij 10 graden :]

Gewoon langzaam opbouwen en dan voel je vanzelf tot hoever je kan gaan.


(Afbeelding)


hmm dat kan nog platter, weg is clean en 10 graden wat is dat nou? beetje fris dat is alles.


Moet je eens in de winter rijden ...dan ga je pas techniek gebruiken met de stront in je bilnaad en cool blijven als je ff totaal geen contact hebt met het wegdek en je bike in de lengte een cm of 20 spontaan opschuift terwijl je gewoon rechtdoor rijdt (zonder dat er wind staat) en net een km of 160 rijd.


 
hmm dat kan nog platter, weg is clean en 10 graden wat is dat nou? beetje fris dat is alles.


Moet je eens in de winter rijden ...dan ga je pas techniek gebruiken


Op de openbare weg hou ik altijd een ruime marge vooral met dit soort omstandigheden ;) . Als ik echt wel knallen dan ga ik wel het circuit op.

Door het zwarte woud heen knallen met zeik nat wegdek en supercorsa's is ook een goede test hoe het nu werkelijk met de techniek ervoor staat :9 :Y
 
Weet niet hoe het met de rest zit maar rij niet als het koud is, en over slecht wegdek en olie:

Als ik bochten niet ken ga ik niet zo plat, bochten die ik wel ken verken ik eerst om te kijken of er troep ligt. Als er toch olie ligt hoef je niet zo plat te gaan om plat te gaan.
 
Op de openbare weg hou ik altijd een ruime marge vooral met dit soort omstandigheden ;) . Als ik echt wel knallen dan ga ik wel het circuit op.

Door het zwarte woud heen knallen met zeik nat wegdek en supercorsa's is ook een goede test hoe het nu werkelijk met de techniek ervoor staat :9 :Y

:} :} oke dan moet je er dan wel ff bij vertellen voordat er weer dooien vallen.

Ik rij zo'n 23 jaar en door weer en wind en bang zijn is niet geheel ongezond...alhoewel er eenigzins afstomping plaats vind moet ik zeggen...


de laatste keer in de winter kwam ik het parkeer dek niet eens af ..de sneeuw hoopte zich tegen mijn voorwiel..kon ik met pak in de trein motorpak dus

ga je op je bek na de 3e keer dan ken je het wel laat staan een 5e keer ..doet het je helemaal geen flikker.

Maar in de winter op je bek is nie fijn hard en nat..
 
Ben benieuwd ja, laat die "techniek" maar is zien *D

Vandaag nog gedaan met gladde banden ..motor helemaal countersteerend schuin en zelf rechtop blijven zitten.

d8 bijmezelf als ik ga dan ga ik kan me niet rukken...

Dat moet een gek gezicht zijn voor die automobilist achter me...was een beetje aan het experimenteren..kan zeggen dat ding ging verrekte schuin...(vanuit de heupies dus) Een soort langzame maar lange snelle slaom..Ik zat letterlijk op de zijkant van mn fiets :} :}

Waarom altijd in 1 lijn met de motor
of hangen..kneedownen? bullshit kan ook anders ..tis alleen geen gezicht...tis maar wat je kan en hoe je erbij voelt...Er moeten dan alleen geen gaten in het wegdek zitten ;)
 
Allemaal leuk en aardig, but what about the piccies hawkeye :9


Dat is nou net het punt ik heb geen bochten piccies ..dan lag ik meestal beneden een dijk ;)

nee serieus ik heb geen bochtenpiccies..toch maar een keer regelen..links gaat die echt wel..rechts mmmm vind ik zwaar klote...met die gashandle
 
:} :} Met jou wil ik wel is rijden :)

Altijd wat te zien en te beleven als ik achter je rij denk ik zo _O-

Doe mij maar gewoon het saaie in 1 lijn, hangen en kneedownen :Y

Als het dan ineens misgaat begin ik aan jouw werk 8-)
 
Zie je iets roods met blauw wit langsknallen met zn kuip aan het wegdek...(oke hij hangt laag FransDebby ;) ) ben ik het ;)

full


BTW : ik rij over het algemeen beheerst...leef je langer en scheelt een berg centen..
 
:} :} Met jou wil ik wel is rijden :)

Altijd wat te zien en te beleven als ik achter je rij denk ik zo _O-

Doe mij maar gewoon het saaie in 1 lijn, hangen en kneedownen :Y

Als het dan ineens misgaat begin ik aan jouw werk 8-)


Hey schakelen en wheelie met 1 hand
of rolling burnies gaat dat al? ;)

Wheelies vind ik altijd last met een gsx1100r volle kuip ..
 
Tijd dat we een paar rode pionnen pakken op de PPP en de laatst peeeeeeeeeeeeew een meter verder ofzo :} :} :}


worden ze lekker link van :} :} :
 
Terug
Bovenaan Onderaan