Tot welke periode blijf jij op je bike zitten?

Ik rij het hele jaar door, om de simpele reden dat het me niet lukt om niet te rijden.
S´winters, ook al vriest het, minimaal 1x per week.
Dan kan ik er weer even tegen, en pekel, jammer dan.
 
Dat wordt nog mooi lastig voor mij, ik heb nu al moeite om 2 dagen van dat ding af te blijven, straks dan zeker een paar maanden? ;(
 
Ik rij het hele jaar door, zijhet dat ik in de winter altijd eerst even goed de weersberichten bestudeer: bij neerslag, gladheid en extreme kou ga ik in de winter niet de deur uit...
 
Zo mijn eerste post op dit forum.....ik heb woensdag 5 sept mijn examen en als ik die haal ben ik van plan om mijn koekblik te gaan verkopen (werk op 5 min fietsen) en een motor te gaan kopen. Dus deze bikkel gaat dus het hele jaar door rijden. Ik weet nog niet wat voor een motor het wordt, maar ik heb laatst een klein stukje gereden op een Aprillia rs250 en dat is erg leuk speelgoed. Dus het wordt misschien zo\'n rs250. :)
 
Offtopic maar veel succes met je examen!! :)

Hoop dat je regelmatig terugkomt hier, een paar vaste posters kunnen we wel gebruiken.
 
Zo mijn eerste post op dit forum.....ik heb woensdag 5 sept mijn examen en als ik die haal ben ik van plan om mijn koekblik te gaan verkopen (werk op 5 min fietsen) en een motor te gaan kopen. Dus deze bikkel gaat dus het hele jaar door rijden. Ik weet nog niet wat voor een motor het wordt, maar ik heb laatst een klein stukje gereden op een Aprillia rs250 en dat is erg leuk speelgoed. Dus het wordt misschien zo\'n rs250. :)
Aprilia RS250 :9~
 
Volgens mij wordt dit één van de eerste doorrijders op een RS250 (als het examen gehaald wordt: succes!).

Is wel cool, ook in de letterlijke betekenis, dan :) .
 
Ik rijd het hele jaar door. Ik heb namelijk geen ander vervoermiddel (ok ok een fiets....), dus rijd ik zelfs als het ijzelt. Hoewel ik dat laatste zoveel mogelijk probeer te voorkomen door nergens naartoe te moeten/willen.

Ik ben ook motoreigenaar, omdat ik 2 bikes heb en er dus altijd eentje ergens gestald staat (bij mammie ;) ).
 
Ik kan kiezen tussen m\'n motor of de fiets. Ik rij dus het hele jaar door *D .
Tegen de pekel schijnt Schutzwax (ook voor onder de motorkap van de auto) erg goed te werken. Daar kan je je hele motor mee insmeren en het schijnt niet in te branden. (Persoonlijk zou ik het altijd eerst nog even testen, je weet het maar nooit...)
 
Hoi allemaal,

Jullie zouden erbij moeten vermelden of jullie ook een auto hebben of niet.
Ik heb tijden gekend dat ik het hele jaar door reed. Ik moest wel want ik had geen auto.

Sinds ik een auto heb is dat over. Want geef nou toe: Het is toch sneller (als je geen files tegenkomt) omdat je een auto niet uit de stalling hoeft te halen; geen pak en helm aan hoeft te doen, en geen gekloot met sloten en rugzakken.

Ik heb respect voor iedereen die een auto heeft, en toch het hele jaar door rijd, maar zelf ben ik niet meer zo\'n bikkel. Als ik hoor dat het in duitsland misschien gaat regenen dan stap ik al in de auto.
Ik ben dus motoreigenaar.

Groeten
 
Want geef nou toe: Het is toch sneller (als je geen files tegenkomt) omdat je een auto niet uit de stalling hoeft te halen; geen pak en helm aan hoeft te doen, en geen gekloot met sloten en rugzakken.

Maar ja: met een motor hoef je
- misschien geen rugzak maar wel een tas/koffer mee
- niet te krabben
- niet te wachten totdat je ruit schoon geblowd is
- niet achteraan te staan bij het stoplicht, pontje of spoorbomen
- niet in de file te staan (schreef je al)
- niet naar een parkeerplaats te zoeken
- niet betaald te parkeren
- het frontje van je radio niet te zoeken
- je telefoon niet op te nemen
- je overhemd blijft nagenoeg kreukloos
en het is gewoon veel leuker :9~ dan auto ( :( ) rijden
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen auto, dus mijn motor is mijn enige vervoersmiddel (op de trein, maar ja wie wil daar nu in zitten, en mijn fiets na dan).

Ik wil dus wel het hele jaar door rijden, maar ik heb hem niet echt nodig (niet voor mijn werk tenminste). Gewoon lekker voor de hobby en voor langere stukken om een weekendje weg te zijn.

Bellen op de motor is trouwens wel onwijs leuk. Ik werd dit weekend meerdere malen gebeld door vrienden van me die wisten dat ik erop zat. Zij maar vragen of ik hem even wilde doortrekken en of ik even wilde claxoneren. Het geluid was trouwens verdomde goed, ook aan de andere kant van de lijn.
 
Even in beste Helldesker traditie ;) :
Maar ja: met een motor hoef je
- misschien geen rugzak maar wel een tas/koffer mee
Verkeerd om, maar ik snap (muis = brilliant :+ )
Ik heb Bravobieltje, met voorstoel naast mij leeg, dus perfecte opslag... Na remmen is de bodem een perfecte opslag... Vrijwel nooit tasje bij me....
- niet te krabben
Jij hebt de motor overdekt gestald.... Nog nooit iemand z\'n zitje zien krabben? Ik heb trouwens flakonnetje ijs-vrij-weg-spul of zoiets... Werkt goed...
- niet te wachten totdat je ruit schoon geblowd is
Squeegee tool.... (wissertje)... werkt ideaal. Daarnaast snel vrije ruiten... binnen 500 meter
- niet achteraan te staan bij het stoplicht, pontje of spoorbomen
Hoef ik met de auto ook nooooooooit :) Meestal zie ik het pontje net wegvaren, de brug net open gaan, de spoorbomen net sluiten, of het stoplicht net op rood gaan.... \ '(
Hoe dan ook, meestal toch wel vooraan :)
- niet in de file te staan (schreef je al)
Werken van 6 tot 14 en 14 tot 22 en je hebt ook (bijna) nooit files :)
- niet naar een parkeerplaats te zoeken
- niet betaald te parkeren
Fout! Officieel moet je ook je motor in een parkeervak proppen.... Wel is een plaats naast een lompparkeerder eerder ruim genoeg & wordt er ook bijna nooit bekeurd voor foutparkeren met de motor....
- het frontje van je radio niet te zoeken
En als je een Goldwing rijdt? Weet trouwens altijd waar het frontje is.. of op tafel, of in kluisje, of in het dashboard....
- je telefoon niet op te nemen
hoeft nooit... gewoon uit zetten als je dat niet wil.... Internetbuddy uit the good old US of Japan... (japanse gozer, studeerde in USA) rijdt motor v/d baas... met handfree - oorplug-achtig iets..... :(
- je overhemd blijft nagenoeg kreukloos
Zeker geen leren pak? En je haar gaat slecht zitten op de motor.... Draag trouwens vaak truien, dus no prob... :+
en het is gewoon veel leuker :9~ dan auto ( :( ) rijden
Ok, dat klopt... Maar lol wordt wel minder bij min- zoveeltig...... En helemaal bij gladde wegen....
 
Want geef nou toe: Het is toch sneller (als je geen files tegenkomt) omdat je een auto niet uit de stalling hoeft te halen; geen pak en helm aan hoeft te doen, en geen gekloot met sloten en rugzakken.

Da\'s toch echt wel afhankelijk van de afstand, route ed. Ik moet van de achterhoek naar den haag. Dan maakt het niet uit dat ik 5 minuten bezig ben met het aantrekken van pak ed. Met de auto sta ik namelijk veel langer in de file (ongeveer vanaf de Duitse grens tot aan Den Haag :( ).
 
Hallo Grote Muis.
Onder elk weerwoord kan ik er ook wel weer een schrijven (voor een mobieltje heb je toch geen rugzak nodig!, 500 meter geen zicht kan precies genoeg zijn |( , geen leer, wel doorrijpak, draag zelf geen overhemden: ben een \'dame\' etcetcetc.), maar daar schieten we niets mee op.
Parkeren in een parkeervak is dan wel verplicht maar echt vrienden maak je daar niet mee. Je kunt beter ergens op een ruime plek (stoep) parkeren, heb daar zelf nog nooit problemen mee gehad.

Maareuh, mij krijg je die auto de komende jaren niet meer in! Doe mij maar :] !!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu net een jaar het motorrijbewijs en sindsdien rij ik alleen nog op de motor (heb de auto direct verkocht). Heb dus nu ook mijn eerste winter meegemaakt. Ik moet zeggen, het viel me echt niet tegen. Soms is het \'s morgens best frisjes, maar ik heb een goed pak. Ik ben 2 keer met het OV geweest wegens de sneeuw.

Mijn motor zat onder de tektiel, dus deze heeft de winter goed overleefd. Kost even poetsen in het voorjaar, maar dat kan de pret niet drukken. Deze winter dus weer (weer of geen weer)!
 
Deze winter is dan ook een klotewinter geweest voor het motorrijden. Veel sneeuw, veel gladheid, veel pekel enz...

Na 12 winters rijden denk ik dat dit wel één van de ergere is geweest. Normaal geeft het mischien slechts enkele dagen een probleem. hoevaal sneeuwt het normaal in Nederland? Toch geen 5 keer in één winter.
 
Mijn motor zat onder de tektiel, dus deze heeft de winter goed overleefd. Kost even poetsen in het voorjaar, maar dat kan de pret niet drukken. Deze winter dus weer (weer of geen weer)!

effe off-topic:

wat is dat tektiel-spul in feite, ik rij ook door in de winter, maar met nu een nieuwe motor ipv een tweedehandsje dat wel wat mocht hebben, wil ik hem na de winter ook nog prachtig vinden. En dat kuisen in het voorjaar neem ik erbij. Het moet dus het beste zijn, en voorlopig kwam ik niet verder dan:
-motorblok: WD40
-de rest: siliconenspray
maar dat tektiel schijnt beter te zijn, dus wat is dat ?
 
maar dat tektiel schijnt beter te zijn, dus wat is dat ?

Ze gebruiken het ook vaak voor de onderkant van auto\'s en de binnenkant van autoportieren. Ze gebruiken dan alleen een bruine versie. Voor op de motor gebruik je de doorzichtige versie (ook geschikt om gereedschap mee te beschermem).
Nadeel van siliconen is dat je de behandeling moet herhalen. Dat hoeft bij tectiel niet. Als je het in een garage erop laat spuiten brengen ze minimaal twee lagen aan op de motor (niet op uitlaat, remschijven etc). Je motor gaat er een beetje gelig van uit zien (afhankelijk van het aantal lagen). Het lijkt op een beetje plakkerig vernis laagje. Spul is gewoon bij halfords te krijgen.

Je mag je motor niet poetsen in de winter. Afspuiten met water is niet erg maar je mag niet boenen met een spons. In het voorjaar kun je de tectiel er met een oplosmiddel afhalen.
 
Ik vind het nu al koud worden , maar ik rij nog wel ff door. Denk tot uh november ofzo. En dan ff wat WD40 over de motor heen sprayen (niet op alles natuurlijk!) en voltanken, aan de acculader hangen zeil er over heen. Eventueel nog een warme deken. En dan om de week of om de 2 weken het voorwiel wat draaien (als ie op de middenbok staat) anders krijg je platte gedeeltes in je banden en dan mag je er nieuwe op zetten.

Wat betreft tectyl ; dat pleur ik niet op m\'n motor, hij heeft afgelopen winter ook netjes overleeft. Tectyl is meer tegen pekel, wat andesr je hele motor(blok) weg zou vreten. Ik rij niet als ze hebben gestrooid, en doe ik dat wel, dan meteen na het rijden als het blok wat koeler is, gewoon de motor afspoelen met water (let op dat het niet te hard vriest dan!) :)

M\'n auto heeft ook tectyl op de onderkant, dus van de zomer lekker racen en slippen door sneeuw en pekel :) MOet trouwens niet vergeten om onder m\'n motorkap nog even het een en ander te sprayen, en wel met zwarte tectyl, anders vergeet je waar je het hebt gesprayt. WAnt ; waar tectyl zit, komt geen roest!
 
Ik vind het nu al koud worden , maar ik rij nog wel ff door. Denk tot uh november ofzo. En dan ff wat WD40 over de motor heen sprayen (niet op alles natuurlijk!) en voltanken, aan de acculader hangen zeil er over heen. Eventueel nog een warme deken.
Wat betreft tectyl ; dat pleur ik niet op m\'n motor, hij heeft afgelopen winter ook netjes overleeft. Tectyl is meer tegen pekel, wat andesr je hele motor(blok) weg zou vreten. Ik rij niet als ze hebben gestrooid, en doe ik dat wel, dan meteen na het rijden als het blok wat koeler is, gewoon de motor afspoelen met water (let op dat het niet te hard vriest dan!) :)

Ik snap iets niet :? . Je schrijft tegenstrijdige dingen:
- In november de motor stallen.
- tectyl; dat pleur ik niet op m\'n motor, hij heeft afgelopen winter ook netjes overleeft
- Ik rij niet als ze hebben gestrooid

Volgens mij vriest het niet in oktober, wordt er dus ook niet gestrooid en is het logisch dat je motor de winter heeft overleeft: HIJ STAAT AFGEDEKT ONDER EEN DEKENTJE!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan