Tot welke periode blijf jij op je bike zitten?

Ik snap iets niet :? . Je schrijft tegenstrijdige dingen:
- In november de motor stallen.
- tectyl; dat pleur ik niet op m\'n motor, hij heeft afgelopen winter ook netjes overleeft
- Ik rij niet als ze hebben gestrooid

Volgens mij vriest het niet in oktober, wordt er dus ook niet gestrooid en is het logisch dat je motor de winter heeft overleeft: HIJ STAAT AFGEDEKT ONDER EEN DEKENTJE!!

Juist :) Rond november/december pleur ik \'m onder een zeil (eventueel dit jaar een dekentje, omdat een motor ook gevoel heeft) en dan rij ik er niet meer op. Wel even alle schakelaartjes/knopjes waar het kan insprayen met WD40 zodat de boel niet vast gaat zitten... en dan gewoon lekker de auto pakken. Dus ja, eigenlijk heb ik tectyl ook niet nodig, daarom gebruik ik het ook niet ;)

Ennuh nee in oktober vriest het niet. Maar nu is het ook al fris hoor, net 80km gereden, ff blokkie om, en in m\'n knieen voel je wel een beetje dat het kouder wordt. Maaruh OK ik ben zo\'n lul die in de winter in een koekblik rijd.

Nu tevreden? ;)
 
Net drie kwartier terug van een ritje van 110 km... Viel best wel mee met die kou... Oke, knietjes een beetje stijf, maar dat komt meer omdat mijn kniebeschermers nog wat stug zijn (pas 3 dagen in gebruik...). Heb een MQP all-weather broekje (nu zonder wintervoering :) ) en een Revenger All-weather jas (zonder wintervoering. Viel allemaal erg mee met de kou, zweette zelfs nog (belooft nog wat bij echt zomerweer....)

Wel was het vanochtend rond 7.00 uur nog een beetje koud... Vooral koud rond het bolletje.

Dan is de auto wel comfortabeler... maar de motor is leuker *D
 
... Moet wel toegeven dat ik zelfs midden i/d winter (min tig) meestal zonder jas, met een trui aan naar m\'n werk ga (in het blik, ben ook een winter-autorijder) en het toch niet snel koud heb...
 
Ik heb nu geen auto meer en ik mis hem (nog) niet. Gelukkig is mijn werk op 5 min fietsen en de supermarkt ook. De reden dat ik mijn auto wegdeed, was omdat ik hem alleen gebruikte voor 1 x per week boodschappen doen en dat doe ik nu op de fiets, kratje achterop voor de boodschappen en dat gaat zeer goed.
 
Bellen op de motor is trouwens wel onwijs leuk. Ik werd dit weekend meerdere malen gebeld door vrienden van me die wisten dat ik erop zat. Zij maar vragen of ik hem even wilde doortrekken en of ik even wilde claxoneren. Het geluid was trouwens verdomde goed, ook aan de andere kant van de lijn.

Wat voor setje heb je dan?
Ik heb dit in het begin ook wel eens geprobeerd maar het was bar slecht te verstaan, bovendien zet ik nu gewoon mijn foon uit als ik ga rijden, dan bellen ze later maar een keer terug!
 
Op mijn CB zijn de onderkanten van de spatborden ingesmeerd met dikke zwarte tectiel. Dat houdt de chromen sptborden ook in de zomer roestvrij, aangezien het in dit land nogal vaak regent, want ook van regen krijg je roest daar heb je pekel niet voor nodig (hoewel dat spul het roestproces gigantisch versneld).

Ik raad iedereen aan om je stalen/verchroomde spatborden in te smeren met dat zwarte spul. Blijft langer zitten en beschermd beter vanwege de dikkere laag (als je het smeert dan he ;) ).
 
Ik rijd in principe gewoon door, alleen gebruik ik de motor vooral recreatief. (Nauwelijks files, en de baas betaalt de auto, de motor niet). Er gaat niets boven lekker toeren op een stralende winterdag.

Winterklaar met siliconenspray, WD40 en Vaseline.
 
Op Vrijdag 14 september 2001 13:41 schreef JK het volgende:Ennuh nee in oktober vriest het niet. Maar nu is het ook al fris hoor, net 80km gereden, ff blokkie om, en in m\'n knieen voel je wel een beetje dat het kouder wordt. Maaruh OK ik ben zo\'n lul die in de winter in een koekblik rijd.

Nu tevreden? ;)

Oke, ik snap hem! Maar over die koude knietjes, heb je geen doorrij/winterbroek dan?
 
Hoe maak je je motor winterklaar?? Net als de tuin omspitten ofzo?

Mijn motor is al een beetje smerig geworden en ik heb dit weekend dan ook de tijd vrijgemaakt om hem lekker te gaan wassen. Waar doe je dit mee?

Kan ik bijvoorbeeld glassex gebruiken om de tank en andere kappen schoon te maken? Moet ik hem daarna nog behandelen met iets speciaals? En waar doe je je buddy mee?
 
Winterklaar maken:
Algehele check up
( banden kettingset accu verlichting schokbkrekers remmen enz enz )
Alles goed in het vet
Thuis 's nachts binnen stallen ( doe ik altijd eigenlijk )


Rij het hele jaar door, sneeuw regen kou ijzel ijs weer en wind. Heb ook geen autorijbewijs, en die wil ik ook niet.
Als het ECHT glad word gooi ik de sneeuwkettingen op de motor.
En pekel, tja.. iedere dag goed afspuiten.
 
Laatst bewerkt:
November, ikke = mooiweerrijder en ga niet met extreme kou op dat ding zitten, dan leidt die oncomfortabele kou alleen maar af en kan ik me niet op het rijden zelf concentreren.

Gemiddelde temperatuur in november is 6 graden BOVEN nul ;)
Gewoon doorrijden tot het niet meer kan, op koude kan je je kleden, en ijzel is niks, voor je het door hebt ga je onderuit :( , dan stop ik ook en ga me inleven in de wereld die OV heet B|
 
Hoe maak je je motor winterklaar?? Net als de tuin omspitten ofzo?

Mijn motor is al een beetje smerig geworden en ik heb dit weekend dan ook de tijd vrijgemaakt om hem lekker te gaan wassen. Waar doe je dit mee?

Kan ik bijvoorbeeld glassex gebruiken om de tank en andere kappen schoon te maken? Moet ik hem daarna nog behandelen met iets speciaals? En waar doe je je buddy mee?

Jah joh gewoon lekker huis tuin en keuken middelen. En WD40 op je velgen, of dasty. :P Zadel kan je met leervet ff doen.

Weet ik dat ik iemand uit 2001 probeer te helpen? Ja. :+
 
@TS: een tegenvraag. Op welke vorm van transport denk je dat een motorRIJDER aangewezen is die koekblikken en het hele gedoe daaromheen verafschuwt en die ook een godsgruwelijke hekel heeft aan het openbare vervoer?
 
Ik blijf rijden (Oss<-->Amsterdam) tot het glad word. Dan rij ik echt niet. Kudt is dan wel dat ik dan met de trein moet want de auto is geen optie... ik moet zijn bij het beursplein (ongeveer) en probeer daar maar eens te parkeren (bijenkorf parkeergarage = 44 euro voor werkdag - in geen 44 jaar. echt niet.)
 
Vorig jaar met de erg strenge winter doorgereden tot eind november. Toen begon de ijstijd en het gepekel.
Bij pekel gaat ze in winterslaap.
 
"Tot welke periode blijf jij op je bike zitten?" Nou... Tot aan de rollator periode?
Zit er iedere dag op, zo ook afgelopen winter en ben van plan om nog heel lang door te rijden. Enkel een paar dagen overgeslagen toen het echt niet meer te doen was met flink aangereden sneeuw. Dan is zelfs het van de standaard halen zonder op je giechel te gaan al een hele kunst.
 
@TS: een tegenvraag. Op welke vorm van transport denk je dat een motorRIJDER aangewezen is die koekblikken en het hele gedoe daaromheen verafschuwt en die ook een godsgruwelijke hekel heeft aan het openbare vervoer?

Een rupsvoertuig? Dan is de kortste weg ook echt de kortste weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan