Tot welke periode blijf jij op je bike zitten?

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
zie de poll,

choose one..ik ben wel benieuwd waar de echte die hards zijn.! :)
 
In november, december en januari mag ik niet rijden van mijn verzekeringsmaatschappij. Dat vind ik niet zo erg want het scheelt een boel aan premie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motor net, ben benieuwd hoe lang ik ga door rijden.

Ach ik heb ook les gehad toen het vroor, dus ik blijf wel even door rijden... :]
 
Totdat ze met pekel gaan strooien, want daar kan dat umulinium niet zo best tegen!
En dat strooien lijkt of ze dat ook steeds vroeger doen!
Groetjeszzz..
 
gelukkig dat er gewoon nog motor bikkels zijn...dat pekel lijkt me inderdaad niet echt best voor je bike?

kan je daar iets tegen doen?
 
gelukkig dat er gewoon nog motor bikkels zijn...dat pekel lijkt me inderdaad niet echt best voor je bike?

kan je daar iets tegen doen?

Ik heb de motor vorige jaar helemaal in de heldere tectiel laten zetten. Ziet er niet echt mooi uit (gele waas over de motor) en je poets je helemaal de tering om hem in het voorjaar weer schoon te krijgen. Het helpt echter wel goed tegen pekel.
 
Kben een mietje... Ik stop denk ik ergens in oktober met rijden... ( kmoet iig in december nog 2 keer rijden om mijn motoren te verhuizen...)
Ennuh ergens eind maart begin april trek ik mijn brommers weer uit de garage.... Misschien dat het in het nieuwe huis anders wordt omdat dan mijn motoren elke dag naar me staan te fonkelen... Maar de laatste 4 jaar rij ik in de winter helemaal niet meer... Geen bikkel dus.
 
Ik ken een kerel die ook in de pekel rijdt, gewoon elke dag 100km naar zijn werk.
Wanneer die thuis komt wordt de motor afgespoten met water, en dan in een verwarmde garage gezet!!
ELKE dag weer! Dan moet je echt veel van je masjientje houden.
Voor degenen die dit wel een goed idee vinden:
Doe dit dan nooit met warm water!
Het schijnt (ik weet niet heel zeker) dat warm water juist een versnelde reactie aangaat met pekel, en dus het resultaat nog erger wordt.
Groetjesszz..
 
Totdat het vriest vind ik mooi zat. Ik heb gelest met -2 en dat ging net. De kleding is nu beter dus tot die temperaturen moet het allemaal wel kunnen.
 
rij normaal het hele jaar door
als het vriestneem ik hem minimaal eenmaal in de week mee.
wel voor de winter alles in een de hema wax zetten
ziet hij er naar de winter ook goed uit
 
tot het vriest... niet eens om de kou, meer om het gevaar van gladde wegen.

In het begin van mijn motor-cariere reed ik in de winter door, en dat heeft minstens 1 val partij veroorzaakt.

Niet dat ik de hele winter zonder kan, een paar bochtjes in de buurt iedere week ga ik wel maken.
 
Laatst bewerkt:
En hier nog zo\'n een.
Kou kun je je eigen wel op kleden, zolang het niet glad is of er gestrooit is rijd ik wanneer ik zin heb.
Ik heb trouwens ook wel eens een knee-down gemaakt bij temperaturen van rond het vriespunt.
(kon het niet laten }) ) Maar op een gegeven moment begon die toch iets te glijden ben toen maar snel opgehouden.
 
Ik rijd het hele jaar door, tenzij het te glad wordt (ijzel of zo), maar als er gestrooid is ben ik er weer... :)
 
November, ikke = mooiweerrijder en ga niet met extreme kou op dat ding zitten, dan leidt die oncomfortabele kou alleen maar af en kan ik me niet op het rijden zelf concentreren.
 
Als het zo koud is rij je heel anders dan in de zomer. Je grip is veel minder, het is vaak nat en glad, of glad door sneeuw, ijs of iets in die richting.

Dus concentreren in de trend van, dat bochtje neem ik lekker en zo dat zit er niet in. Meestal in de bochten (op snelwegen) ben ik (veel) langzamer dan auto\'s als het glad is door vriezen. En soms is het een eng gevoel, maar ik heb mijn motor hierdoor nooit voelen zwabberen of wat ook...
 
Ik denk wel dat je een betere motorrijder wordt als je ook onder ongunstige omstandigheden rijdt. Je gaat beter op het wegdek letten, zorgt dat je voor andere weggebruikers goed zichtbaar bent, leert je beter aanpassen etc.

Bovendien is de pret des te hoger als in het voorjaar het gas er weer op mag. Helemaal in die periode rijd je indereen kort, omdat je een megaervaring uit de winter meeneemt, terwijl anderen weer net voor het eerst in maanden op de motor zit.

Ik had dat een keer in de Ardennen en Eiffel (ook in de Vogezen een keer gehad). Ik was al een paar dagen aan het rijden voordat de anderen kwamen, dus ik had de bochten al helemaal in me zitten. Reed ook iedereen weg :P , terwijl er toch een hoop sportbakken tussen zaken. Zelf reed ik toendertijd op een Div900, dus niet echt de sportiefste (maar wel goed voor 4000 km in 7 dagen).
 
Nog niet iets eerder van je gelezen geloof ik...

Maar je mening is GOED :}

Hoop niet dat je je meteen impopulair maakt.
 
Laatst bewerkt:
Mooiweerrijder.... Dus motoreigenaar.
Betekent niet dat de motor de hele winter in de garage staat... Kou = voor te kleden, dus dan is er wel te rijden.. Dus geen winterstop voor mij... (al zijn er grenzen... de lol is er snel vanaf bij bijvoorbeeld -15....)
Maar mijn relevante rij-ervaring is natuurlijk nagenoeg nul (zie onderschrift), dus bij echt slecht weer zal je mij niet op de weg vinden... Ook is pekel niet zo goed voor je fiets...

Ik ben misschien dan maar een motoreigenaar in plaats van een \'echte motorrijder\' (wat is eigenlijk een echte motorrijder?), maar ik rij motor omdat ik het leuk vind. Motorrijden met ijzel = niet leuk, dus niets voor mij.... En ik heb niet voor niets een blikje, dus als het mij te link wordt en ik moet er toch per se uit, dan maar met het blik....

:} voor iedereen die wel met alle weersomstandigheden vrijwillig op de motor stapt, met een blik voor de deur, maar voorlopig zie ik mezelf dat nog niet doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan